• 1
  • 2
2023-05-10, 10:22
Medlem
TeEsErs avatar
Oddsen att de valde just den familjen helt på måfå är extremt låga. Det känns som att inte alla fakta är uppe på bordet.
Citera
2023-05-10, 10:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Oddsen att de valde just den familjen helt på måfå är extremt låga. Det känns som att inte alla fakta är uppe på bordet.

Det är inget vi kommer få veta så länge vi inte vet vilka det är som haft besök. Bara ett av barnen är namngivet och det är säkerligen svårt att hitta om man nu inte känner familjen personligen.

Men jag tror som dig vill jag tillägga, de gick inte bara förbi och valde dörr på måfå.
Citera
2023-05-10, 10:41
Medlem
halaltarzans avatar
Från länken i TS.....

Citat:
Familjen lyckades putta ut gärningsmännen ur lägenheten varpå de kastade västarna och flydde i en väntande Mercedes, enligt polisanmälan.

Man kan ju undra hur motiverade "poliserna" egentligen var när de låter sig bli utputtade av familjen?
Citera
2023-05-10, 15:11
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
haha, ofullständiga eller omatchande kläder.

Kan garantera dig att poliser kan vara klädda hur som helst och ändå banka och vilja bryta upp dörrar.
Är dom civilklädda kommer du inte se att dom är poliser bara på hur dom klär sig.

Har varit med flera gånger om att 2-3 civilklädda poliser bankar på dörren och säger man ska släppa in dom annars slår dom sönder en ruta och tar sig in.
Och nej, poliser kan inte bända upp vilka dörrar som helst med en kofot.
Testa själv på en vanlig lägenhetsörr så inser du att det kan vara jävligt svårt.
Och om du står där och käftar att dom ska visa dom är riktiga poliser så kommer dom skratta åt dig och fortsätta bända dörren ändå.
Inte så dom kommer be dig ringa deras chef och bekräfta dom är där.

Det vanligaste är att man fixar nyckel om det är lägenhet eller låser upp med verktyg.
Såga upp dörrar med motorsåg har jag också hört talas om men aldrig varit med om själv
Du kan ringa 112 och kolla. Ja givetvis kan poliser va klädda som uteliggare. Men jag som inte umgås me pundare i ett bra område lär de knapps skratta när jag ber dem identifiera sig.
"Slumpen" att ha 3 gånger civila på dörren ..
Citera
2023-05-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Du kan ringa 112 och kolla. Ja givetvis kan poliser va klädda som uteliggare. Men jag som inte umgås me pundare i ett bra område lär de knapps skratta när jag ber dem identifiera sig.
"Slumpen" att ha 3 gånger civila på dörren ..

Jo, dom kommer skratta åt dig eller skita i att svara om dom verkligen har fokus på att komma in.
Ska du in på förhör eller nåt annat odramatiskt så kommer dom självklart vara lugnare och mer samarbetsvilliga.

vad menar du med slumpen?
Har haft 5 civilklädda som mest en gång när dom omringade lägenheten på alla sidor.
Citera
2023-05-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
– Det var som en chock, säger Zeinab.

Geni.

Ali Baba - det var ju väntat
Citera
2023-05-10, 17:05
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Med stor sannolikhet kopplingar till gängkriminalitet. Nej det bor inga rika i Högdalen. Däremot finns det säkert invandrafamiljer där som har pengar undanstoppade i madrassen.
Thåström var rik.
Citera
2023-05-12, 00:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Thåström var rik.

Hur långt är ett snöre? Thåström växte dessutom upp i Högdalen, han bodde inte där.
Senast redigerad av BWisser 2023-05-12 kl. 00:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in