2023-05-09, 09:44
Medlem
Svårt att få svar på möjligvis. Riksbanken höjer räntan. Bankerna höjer sina räntor.
Ser annonser på blocket på tex bilannonser, så skriver dom 4,95% ränta. Hur fungerar detta?
Är det en bra ränta? Länge sedan jag köpte nån bil med billån från försäljare. Är det samma vid bostadsköp? Är räntan fast?
Citera
2023-05-09, 11:21
Medlem
RostigHinks avatar
Bättre rubrik uppfunnen.

/Moderator
Citera
2023-05-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Svårt att få svar på möjligvis. Riksbanken höjer räntan. Bankerna höjer sina räntor.
Ser annonser på blocket på tex bilannonser, så skriver dom 4,95% ränta. Hur fungerar detta?
Är det en bra ränta? Länge sedan jag köpte nån bil med billån från försäljare. Är det samma vid bostadsköp? Är räntan fast?

Räntan på billån är oftast rörlig. dvs dom kan höja den med tre månaders intervaller. När man köper kan man ha rörlig eller fast. Jag har en del rörligt och det mesta fast.
Citera
2023-05-10, 02:56
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Oftast är från 4.95% kan även bli högre sen beror det på hur din kreditvärdighet, lön,betalningsförmåga ser ut etc etc.
Citera
2023-05-10, 12:44
Medlem
Citat:
Många bilhandlare verkar ha det lite tufft nu, dels har man sänkt priset på bilarna, och man ger väldigt bra erbjudande om finansiering dessutom.

4,95% för ett billån skulle jag säga är väldigt bra idag. Det är i regel rörlig ränta dock, och det kan tillkomma en del avgifter i samband med uppläggning av krediten mm. Sedan är det "FRÅN 4,95", kan med andra ord bli bra mycket högre också.
Citera
2023-05-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Oftast är från 4.95% kan även bli högre sen beror det på hur din kreditvärdighet, lön,betalningsförmåga ser ut etc etc.

Inte på ett billån
Citera
2023-05-10, 15:29
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Inte på ett billån

Du har nog helt rätt.😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera