2023-05-15, 10:09
Medlem
Yaskos avatar
Undrar om Kilicdaroglu platsar i Guinness world record book. Han har nu förlorat 14 val vad jag vet.
2023-05-15, 10:10
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Har Svt ljugit nu igen när de sagt att hela folket inte kunde vänta på att få rösta bort den elake diktatorn Erdo?
Så har jag uppfattat det iaf.

När har Svt påstått detta? Skicka gärna länk!
2023-05-15, 10:13
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Naturligtvis! Vi lever ju i en tid då det våras och blommar för presidenter med diktatorsframtoning t ex Ryssland, Kina, Belarus och sjutton vet om inte gubben Trump kommer tillbaka.
Diktatur blir det i alla fall, bättre att Turkiet har kvar sin ledare som gillar sitt land än en globalist som vill sälja ut till högstbjudande.
2023-05-15, 10:15
Medlem
Bra med erdoganseger

Jag behöver ett billigt resmål i sommar
2023-05-15, 10:22
Medlem
wwrs avatar
Hans förmåga att balansera öst och väst är väl nästan unik.

Turkiet använder amerikanska F16-plan tillsammans med ryska S400-robotar i försvaret!

Han är kompis med Putin och får beröm av Biden för avtalet om spannmål under kriget. Turkiet har handelsavtal med EU (utom spannmål) men slipper kontroll och avgifter till Bryssel ...

Turkiet verkar skötas hyfsat.

(Han bombar kurder och stödde IS fast Turkiet är med i NATO, vilket väl inte var så bra. Men USA går inte på honom. (YPG verkar ha resignerat och gått med Assad ) Jag gissar att det är en del av ett spel och förhoppningsvis inte så många döda.)

Gubben verkar göra som han vill och bara Aftonbladet är mot honom
Senast redigerad av wwr 2023-05-15 kl. 10:32.
2023-05-15, 10:27
Medlem
PK-befriads avatar
Den kandidat som är bäst på att hålla oss utanför NATO bör vinna.
2023-05-15, 10:36
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Turkiet använder amerikanska F16-plan tillsammans med ryska S400-robotar i försvaret!

Han är kompis med Putin och får beröm av Biden för avtalet om spannmål under kriget. Turkiet har handelsavtal med EU (utom spannmål) men slipper kontroll och avgifter till Bryssel ...

(Han bombar kurder och stödde IS fast Turkiet är med i NATO, vilket väl inte var så bra. Men USA går inte på honom. (YPG verkar ha resignerat och gått med Assad ) Jag gissar att det är en del av ett spel och förhoppningsvis inte så många döda.)

Hans kompetens inom det ekonomiska området kan diskuteras. Men jag antar att det inte rör era Erdogan-fanboys i ryggen.
2023-05-15, 10:38
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Antar att 80% av "turkarna" i Sverige är kurder? Riktigt ovanligt att träffa på etniska turkar i Sverige.

Minst 40% i alla fall, Erdos halva grupp av valarbetare i Sverige är kurder.
2023-05-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Undrar om Kilicdaroglu platsar i Guinness world record book. Han har nu förlorat 14 val vad jag vet.

Ja

Älskar hur västmedia har lobbat för Kilicdaroglu senaste månaden. Inte en enda kritisk granskning. Man har hyllat honom till skyarna. Samtidigt som man kört artikel efter artikel med att folket kommer rösta bort "den hemska tyrannen" Erdogan.

Västmedia fick fel. Igen.
2023-05-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Minst 40% i alla fall, Erdos halva grupp av valarbetare i Sverige är kurder.

Kurderna här i Sverige mest vänster. De röstar på S eller V.
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

USA stödde också IS, mest direkt genom de "moderata rebeller" som sedan blev IS eller slussade över de resurser man fått. Men även genom fortsatt upptrappning mot Syrien och Ryssland, de länder som tillsammans med Iran stoppade IS' framfart. Det är just för sånt som Nato behöver Turkiet, en tung aktör för att hota Israels fiender i regionen, och näpsa länder som Syrien om de agerar för självständigt. Kurdfrågan snurrar till det men verkar inte ha avgörande betydelse.
Medlem
Trots CIA:s och Soros påverkansoperationer i Turkiet så vinner Erdogan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in