2023-05-10, 12:43
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Tror det har att göra med att om dom stoppar dig 1 gång och du är positiv på pisset så kan dom inte stoppa dig dagen efter och ta dig på piss igen för då är det samma thc i pisset som dagen innan och du kan aldrig straffas två gånger för samma gärning. Dvs att ta dig flera gånger samma månad blir bara massa extra arbete för brott du inte kommer kunna bli fälld för.

Skillnad dock är ju om dom har ett extra öga på dig och ser dig köpa flera gånger samma vecka och sedan tar dig för flertalet innehav.

Nej grejen var att jag var negativ men hade haft grejer på mig båda gångerna som jag lyckats slänga iväg. Var inte positiv på något av proven.
Citera
2023-05-10, 13:21
Medlem
0. Fett oförsiktig, röker ofta i stan eller i parker eller andra offentliga platser. Risken är liten om man inte har otur men man bör naturligtvis vara observant. Om man röker på en plats och en tidpunkt när man vet att det ofta brukar vara snutar i närheten så minskar man ju chanserna att klara sig...
Citera
2023-05-10, 13:28
Medlem
Kanonklass avatar
20-30 gånger kanske.
Citera
2023-05-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Välkommen till småstäder där polisen jagar haschrökare som Hitler jagade judar under ww2.

Haha ja man ska väl inte springa runt i sina ner runkade mjukisar ute bland folk.

Bor själv i småstad och här låter dom rökarna vara ifred, sålänge det inte becknas eller bråkas.
Citera
2023-05-10, 13:52
Medlem
Aaarghhhs avatar
Det hör hemma på semestern nånstans varmt och avslappnat, så nej.

ps blanda inte majje med alkohol, drick inte alkohol öht.
Citera
2023-05-10, 15:08
Medlem
Zaaphs avatar
0 gånger pga tur, försiktighet och snabb metabolism. Klarade ett pissprov tre dagar efter att jag rökt. 😎

Men skulle tro att genomsnittet bland mina rökande vänner är ungefär 2. Och att dessa straff och prickar sedan försämrat deras liv betydligt mer än cannabiset.

Legalisera och reglera!
Citera
2023-05-10, 15:14
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Haha ja man ska väl inte springa runt i sina ner runkade mjukisar ute bland folk.

Bor själv i småstad och här låter dom rökarna vara ifred, sålänge det inte becknas eller bråkas.
Bodde i en småstad under några år och håller med.
Pratade med en lokalpolis en gång om det och han bara skrattade och sa han tyckte det var bättre att folk rökte hemma och tog det lugnt än att de var ute och söp och ställde till det.
Kom det folk utifrån som skulle beckna var de snabbt där och plockade dem dock.
Citera
2023-05-10, 15:17
Medlem
Rökt 13 år, ett ringa för 12 år sedan. Det var nära en gång för 2-3 år sedan men snuten var skön så det blev inget.
Citera
2023-05-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
20-30 gånger kanske.

Haha!
Hur fan har du lyckats?

Själv skulle jag gissa på kanske 10-15 ringa (eget bruk och innehav) under 25 år.
Det är över tio år sedan jag åkte fast för något brott men på den tiden var man hemlös och exponerad och vi alla vet att snuten gör sitt bästa för att plocka pinnar.
Citera
2023-05-10, 16:12
Medlem
3 ggr. Vet dock folk som torskat 20-30 gånger på ringa.
Citera
2023-05-10, 16:19
Medlem
Rökt i femton år öppet dagligen överallt, mitt i stan, på nattklubb, på restursng, på nöjesfält, på konserter, krogmiljö och alrig skämts eller gömt mig. Endast blivit misstänkt för ett fjuttigt ringa som jag nekade och lades sedan ner efter det blivit preskriberat.

Erkänn aldrig och skriv aldrig på strafföreläggande. Dem har inte tid ha rättegångar för cannabis rökare med ett gram gräs på sig. Vägra lämna blod,urinprov. Det är inte så lätt ta blodprov på något som stretar emot. Tro mig. Sjuksköterskorna blir snabbt uttråkade.

Det är dem som går och hymlar och ser suspekta ut som åker dit. Ingen jävel bryr sig om du röker cannabis eller inte.

Med andra ord inget att oroa sig för. Endast snorungar som går runt och nojar.

Blivit stoppad i bilen flera gånger och det stinkit gräs men av någon anledning ser jag förmodligen väldigt lojal och hederlig ut och behandlar alltid polisen med respekt.

Ni som åker dit går ni runt med dreads och mjukisbyxor och är 15år? Eller ser ni bara ut som slashasar?
Senast redigerad av VretaKloster 2023-05-10 kl. 16:38.
Citera
2023-05-10, 17:34
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Tror det har att göra med att om dom stoppar dig 1 gång och du är positiv på pisset så kan dom inte stoppa dig dagen efter och ta dig på piss igen för då är det samma thc i pisset som dagen innan och du kan aldrig straffas två gånger för samma gärning. Dvs att ta dig flera gånger samma månad blir bara massa extra arbete för brott du inte kommer kunna bli fälld för.

Skillnad dock är ju om dom har ett extra öga på dig och ser dig köpa flera gånger samma vecka och sedan tar dig för flertalet innehav.
Fan vilken inkompetent poliskår vi har Det där borde de uppmärksamma. Förvar med dagliga prov tills det är negativt. Sedan skattepengarna på fotboja med veckovis besiktning livet ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in