2023-05-07, 19:16
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Hej jag är en person som gillar att göra mina egna piercingar hemma. Har hittils gjort 4-5 stycken samt bröstvårtan. Inte en enda infektion! Punk ass fuck! Suck it till alla som säger "det kmr bli infekterat". Så den diskussionen behöver vi inte ta, tack.

Nu undrar jag typ om det går lika bra att göra en öronpiercing hemma? och till er som ska va extra skitnödiga och påpeka att det finns massa olika öronpiercingar så menar ja givetvis den i öronsnibben.

- Hur ont gör det att göra öronpiercing hemma?
- Vilken tjocklek på nål är standard?
- Särskilda saker man bör tänka på, som inte gäller vanliga facials?
Citera
2023-05-07, 19:29
Medlem
Gör precis som du gjort alla dina andra piercings. Ingen skillnad på ösnibben. Det känns mindre i örat än i bröstvårtan. Varsågod.
Senast redigerad av Prestost 2023-05-07 kl. 19:31.
Citera
2023-05-07, 23:50
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Hej jag är en person som gillar att göra mina egna piercingar hemma. Har hittils gjort 4-5 stycken samt bröstvårtan. Inte en enda infektion! Punk ass fuck! Suck it till alla som säger "det kmr bli infekterat". Så den diskussionen behöver vi inte ta, tack.

Nu undrar jag typ om det går lika bra att göra en öronpiercing hemma? och till er som ska va extra skitnödiga och påpeka att det finns massa olika öronpiercingar så menar ja givetvis den i öronsnibben.

- Hur ont gör det att göra öronpiercing hemma?
- Vilken tjocklek på nål är standard?
- Särskilda saker man bör tänka på, som inte gäller vanliga facials?

Varför frågar du?. Du har redan gjort 5st själv.
Citera
2023-05-08, 03:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Gör precis som du gjort alla dina andra piercings. Ingen skillnad på ösnibben. Det känns mindre i örat än i bröstvårtan. Varsågod.

Okej bra då vet jag. Tack kömpis.

Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Varför frågar du?. Du har redan gjort 5st själv.

För att ja vill veta om det är nån skillnad när man tar i örat typ xD .... men om de inte är det så äre väl bara att köra in nåljäveln föfan.
Citera
2023-05-08, 06:18
Bedöva öronsnibben med isbitar, bränn en stoppnål för desinficering och tryck in nålen genom örat, ha ett örhänge i beredskap. Vet inte om det är någon skillnad på andra piercingar, har bara gjort i örat själv.
Citera
2023-05-08, 06:23
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Bedöva öronsnibben med isbitar, bränn en stoppnål för desinficering och tryck in nålen genom örat, ha ett örhänge i beredskap. Vet inte om det är någon skillnad på andra piercingar, har bara gjort i örat själv.

Inte en enda gång på mina 6 piercingar har ja använt isbitar xD så varför skulle ja behöva det nu? Jag bara kör in nålen liksom.
Citera
2023-05-08, 06:26
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Inte en enda gång på mina 6 piercingar har ja använt isbitar xD så varför skulle ja behöva det nu? Jag bara kör in nålen liksom.
Det bedövar och minskar svullnad, är mycket brosk i örat så det är inte så lätt att komma igenom som på andra ställen skulle jag tro.
Citera
2023-05-08, 06:49
Medlem
Citat:
Det bedövar och minskar svullnad, är mycket brosk i örat så det är inte så lätt att komma igenom som på andra ställen skulle jag tro.

I örsnibben finns inget brosk.
Citera
2023-05-08, 06:58
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
I örsnibben finns inget brosk.
Har tre hål i ena örat, de två övre har jag gjort själv och där var det tungt att komma igenom. Så du har rätt, det beror på var i örat hålet ska tas.
Citera
2023-05-08, 13:46
Medlem
Liberationfronts avatar
Jätteenkelt var bara noggrann använd sprit / des så går det.
Citera
2023-05-08, 14:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:

Äh tror jag kör utan som vanligt

Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Jätteenkelt var bara noggrann använd sprit / des så går det.

Sprit är dock väldigt bra att ha.
Citera
2024-10-21, 09:54
Medlem
Hej, gjorde min hemma
kändes lätt med töjning upp till ~6 millimeter, nu övermäktig
Kan vara för att jag vänder och vrider på töjningen, tummar hela tiden på den, så blir skavsår o hålet flammigt…
Hålet kanske behöver vila eller smörjas med rengörande oljor?
Om det lär riskerar rinna sårvätska så kanske smycket ska tas av regelbundet, eller ska den alltid sitta i även under töjningen?

Har läst att tex muskatellsalvia är bra för sår/ärrläkning

+ Estetiskt: in med extra smycke i rosenfärgad tunnel, eller ska man ha två matchande par i båda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in