Citat:
Ursprungligen postat av
Tryggve.Alibaba
Ok. Förlåt om jag lät okänslig och oförstående.
Kanske är det bästa om du kan hitta en privat psykiatriker som är seriös och som är den enda du besöker, så att det inte blir flera olika eller någon som utan att vara insatt i din historik och problem, skriver ut vad som helst.
Det är lugnt,.inte lätt att veta någon okänd person på internets historik om man inte berättar den och jag orkar inte skriva i 20 veckor om vad jag varit med om.
Jag har helt enkelt inte råd med det. Hittar inte ens privat psykiatriker? Hittar bara privata psykologer. Betalade 2k för ett samtal med en psykolog förut och det hon sa var typ "jag har aldrig träffat någon som varit med om så hemska saker så jag vet ärligt talat inte hur jag ska hjälpa" Ska ju till en privat psykolog nu, får se vad han säger. Eftersom jag är så deprimerad just nu vill jag ha någon medicin mot det tillfälligt, med en bra läkare som följer upp ordentligt (vilket inte kommer hända) hade jag tom. kunnat prova SSRI bara för att ta mig ur det värsta med måendet. Men eftersom det inte kommer hända får jag väl hoppas att jag överlever utan nån sån typ av medicin och att den privata psykologen som är gratis några gånger är ok. Har tid med personligt ombud på kommunen också.
Men har stor lust att bara aldrig mer ha kontakt med öppenvården. Men dock måste jag åtminstone få bort det idioten skrivit i min journal så måste få kontakt med honom och ifrågasätta vad han håller på med. Ska inte stå lögner där som kan påverka framtida grejer. Är det ens lagligt att göra sådär? Han skriver alltså att en läkare jag inte har någon kontakt med och som inte skrivit medicin till mig sen förra året fortfarande gör detta trots att det bara är att kolla vad jag fått utskrivet...och att jag köper benzo på nätet när jag nämnt för min psykolog att jag knappt kan öppna min brevlåda (tur att jag har kivra) pga min OCD (orimlig bascillskräck som blev värre under pandemin) men han skriver alltså med andra ord att jag är en knarkare... En läkare jag aldrig pratat med. Hon skötaren jag pratar lite med blev chockad hon också och tyckte jag skulle anmäla och hon har ju tagit prover så hon vet ju att han ljuger. Är så jävla absurt. Är liksom det jag varit deprimerad över senaste tiden, därav poängen med tråden. Att jag mår bara sämre av att bli misshandlad av vården.