• 3
  • 4
2023-05-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Känns lite som Sydafrika här, åker ni bil där så lås central-låset.

Kanske nödvändigt att börja använda central-låset i det här landet med.

Det är nog att rekommendera att låsa dörrarna om man kör i stan i alla fall. Så gör alltid jag, vill inte riskera att få in en oönskad passagerare i bilen. I bästa fall ett fyllo, i värsta fall en rånare.
Senast redigerad av IvrigeIvar 2023-05-07 kl. 22:12. Anledning: edite
Citera
2023-05-07, 22:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Du är ju helt jävla pantad. Är det politik att hålla upp dörren för någon när man går ut från en affär? Är det politik att vänta på de som skall gå av tunnelbanan innan man går på? Är det politik att hjälpa en tant som har tappat käppen?

Om man ser en människa som är i nöd så stannar man och kollar om man kan hjälpa till. Om man tittar på hudfärgen innan man hjälper någon är man rasist. Om ni struntar i era medmänniskor så är ni precis lika stort problem för samhället som "kulturberikarna" som ni hatar.

Era förfäder som byggde upp det här landet vänder sig i sina gravar för när de levde så tog man hand om folket runt omkring en och man hälsade till och med när man mötte någon på trottoaren. Nu för tiden är man tydligen en "godhetsknarkande vänsteraktivist" om man beter sig som folk. Jävla töntar är ni.
När våra förfäder levde (senare generationer) fanns det inget som hette vägpirater, förnedringsrån, gruppvåldtäkter. Visst blev folk rånade då med men tror aldrig jag hört talas om någon som blivit pissad på före importen, de pissar även på ambulanspersonal under utryckning https://www.expressen.se/nyheter/dom...ulanspersonal/

Det är nya tider nu, därför stannar ingen och tar upp liftare, (borde inte stanna) för att hjälpa när någon vinkar vid vägkanten. Man ringer polisen och meddelar var den vinkande befinner sig.. om de svarar vill säga? Tråkig utveckling det blivit, så var det inte när jag växte upp.

På 40-50år har det mesta förändrats till det sämre och stor del pga. invandring/flyktingar. Det är ju de till största del som håller på med dena typ av brottslighet.
Citera
2023-05-12, 17:11
Medlem
80231s avatar
Citat:

Nej, Örby Slott är inte Sydafrika.

Örby slott är del av en lugn förort i södra Stockholm.

Jag byter buss där (Örby slott/Juliaborg) flera gånger per vecka, sedan 20 år, och jag har då aldrig sett något som kan antas vara kriminellt och/eller bråkigt.

Grannen är Östberga, men kaospersoner därifrån verkar ännu inte har spridits till Örby Slott..

Även min del av Enskede har förskonats, med ett fåtal undantag.
Citera
2023-05-14, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Nej, Örby Slott är inte Sydafrika.

Örby slott är del av en lugn förort i södra Stockholm.

Jag byter buss där (Örby slott/Juliaborg) flera gånger per vecka, sedan 20 år, och jag har då aldrig sett något som kan antas vara kriminellt och/eller bråkigt.

Grannen är Östberga, men kaospersoner därifrån verkar ännu inte har spridits till Örby Slott..

Även min del av Enskede har förskonats, med ett fåtal undantag.

hehe visst, har du varit ute efter 22 nångång.

Men ja kan absolut förstå att man inte vill se att "sin lugna förort" inte är av problem-artad typ. Man vill lätt peka på grannen(Östberga) och säga att allt där är illa.
Citera
2023-05-14, 22:40
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Nej det är det inte. Det enda sättet att fixa samhället är genom solidaritet. Annars har ju svinen vunnit. Jag hade också stannat.

Min spontana reaktion är att hjälpa till, men hade gjort en snabb bedömning först.
Platsen de stoppade bilisten på är ett helt ok område, men nästgårds ligger Östberga som är ett skumområde.

Redigerat:
När jag tänker ett varv till hade jag stannat, låst dörrarna, öppnat fönstret och frågat vad som pågick.
Jag hade faktiskt inte klivit ur; situationen var för märklig.
Hade det verkligen hänt deras kamrat något hade de ringt 112, inte stoppat en bilist.
Jag skulle erbjudit mig ringa 112, och tagit kort på den som bad om hjälp.
Att ta kort är ett fungerande drag; skumfolk vill inte bli fångade på bild (heller), så de drar fort iväg.
Senast redigerad av Carex 2023-05-14 kl. 23:09.
Citera
2023-05-14, 23:56
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

De flesta bilar även i Sverige låser ju automatiskt bilen när man börjat att rulla iväg några tiotal meter med den.
Citera
2023-06-07, 19:56
Medlem
80231s avatar
Citat:
hehe visst, har du varit ute efter 22 nångång.

Men ja kan absolut förstå att man inte vill se att "sin lugna förort" inte är av problem-artad typ. Man vill lätt peka på grannen(Östberga) och säga att allt där är illa.
Jag vet inte vad du pratar om. Det är en lugn del av Söderort.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in