Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Om man bortser från den första akuta abstinensen, hur känns det efter att ha slutat efter ett tag? Vilka symptom får man?
Jag hade gabapentin fär länge sedan, låg dos i två månader, men kunde som tur sluta. Men det tror jag hänger ihop med att den inte hjälpte heller. Allt var som vanligt förutom fylleyrsel.
Vet inte huruvida jag är i akut eller post-akut abstinens efter 1 månad. Här är i alla fall mina symtom som jag haft sen jag slutade, samt under nedtrappning.
Psykiskt:
Extrem trötthet
Nattsvart depression
Konstant "kroppslig ångest"
Akatisi
Frekventa panikattacker
Paranoia
Hjärndimma
Sömnlöshet
Extremt realistiska mardrömmar
Fysiskt:
Muskelsvaghet
Stelhet
Illamående
Kräks
Svettas som en gris
Pendlar mellan att svettas och frysa
Skakningar
Nervsmärtor
Brännande känsla på huden och i magen (som om någon hällt olja på en och sen tänt eld. Fruktansvärt)
Har kanske blivit 20% bättre. Vissa "bra" dagar är jag bara jävligt trött, deppig, borta i skallen och illamående och en allmänt "konstig" känsla i kroppen. Andra dagar är rena helvetet. Lyckligtvis verkar den kraftiga ångesten släppt lite. Så fruktansvärt så det inte går och beskriva. Du kan inte ligga still mer än 5 sek för det bara kryper I hela dig, konstant tryck över bröstet, klump I magen, puls på 140, panikattacker var 10e minut...