2023-05-06, 02:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Tycker du att det är coolt att använda barn som politiska slagträn?
Det har jag aldrig påstått däremot är det precis vad ni själva gör och jag blir äcklad av er nivå.

Det är fortfarande ett barn och om du tycker andra agerar fel pga det kanske du ska låta bli själv att uppträda långt sämre.

Citat:
Citat:
Tycker du att du är cool genom att du spelar efterbliven?

Citat:
Citat:
Jag har svarat.

Tönt.

Var har du det svaret?
Citera
2023-05-06, 02:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Citat:
Murhad vill ha uppehållstillstånd: "Jag har sålt majblommor för fem miljoner konor, räcker inte det?”

Självklart måste rika människor kunna köpa sig ett uppehållstillstånd i en humanistisk stormakt!

Det är en 12-åring som resonerar som ett barn. Finns starka skäl till att vi räknar barn som barn och har andra förväntningar på vuxna. Man ser att en hel del i samhället som är vuxna istället inte lever upp till förväntningarna och det visar han oss rätt bra.

En människa med hyfsat utvecklad empatisk förmåga har kapaciteten att sätta sig in i hans situation och hans tänkande såsom en 12-åring gör när den försöker begripa sin värld.

Jag iallafall kan läsa att fler av er är funktionsnedsatta. Gör något åt det innan ni börjar yra om hur barn tänker, känner eller vad de gör.

Det är inte coolt att hoppa på ett barn.

Tror du att resonemanget att rika människor ska kunna köpa uppehållstillstånd är något som unikt hör just barndomen till?

https://www.publikt.se/nyhet/atalade...illstand-17438

https://arbetet.se/2023/05/04/regeri...ftsinvandrare/
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-05-06 kl. 02:49.
Citera
2023-05-06, 02:56
Medlem
HassanVonEssens avatar
Den där killen har inte sålt en enda majblomma. Han förstår nämligen inte vad försäljning innebär. Det han har gjort är att ha stått och sett försvarslös ut och fått pengar överförda av lättlurade svenskar, i utbyte mot en så kallad "majblomma" som i det här fallet bara symboliserar godhetsknarkande. Falsk och äcklig historia det här. Skicka hem det lortiga negerbarnet.
Citera
2023-05-06, 03:21
Medlem
Citat:
Var har du det svaret?
Vad sägs om att du börjar leta bland mina inlägg istället?
Citera
2023-05-06, 03:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Han har bra med cash så kan både betala sin biljett hem och leva bra där.

Vi gav han möjlighet att tjäna pengar och nu kan han återbetala oss genom att åka hem.
Citera
2023-05-06, 03:42
Medlem
OnkelDoffes avatar
Tyvärr kommer detta att bli ytterligare en pullfaktor för ekonomiska migranter.
Dom får bara höra att en tolvårig neger har tjänat 50 000 dollar utan att göra nästan ingenting,
Det kommer att locka ännu fler till Sverige.
Citera
2023-05-06, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Han har bra med cash så kan både betala sin biljett hem och leva bra där.

Vi gav han möjlighet att tjäna pengar och nu kan han återbetala oss genom att åka hem.
Hem? Han är liksom du själv född och uppvuxen här. Sverige är hans land. Men han har inte fulla medborgliga rättigheter. Han spelar fotboll men kan inte vara med och tävla. Eftersom han saknar de 4 sista siffrorna i sitt personnr. Han har sagt från början att det han önskar mest utav allt är att få uppehållstillstånd. Om det gick skulle han vilja köpa det. - Men det går ju inte.
Frågan här är väl varför familjen befinner sig här i Limbo under så lång tid? Eftersom det är fastställt att de kommer från Etiopien. Kanske är svaret detta.
Inbördeskriget i Etiopien är kanske världens just nu blodigaste konflikt. Kriget har pågått i drygt ett år och det verkar inte ta slut inom den närmaste tiden.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/a...ass-och-varfor

Afrikas horn är inte bara drabbat av konflikter och blodiga krig utan även av fruktansvärd torka.
Torkan sägs bero på klimatförändringar.

Hungerkrisen på Afrikas horn är enorm. 23 miljoner människor lider av den värsta torkan på 40 år. Efter sex regnperioder i rad utan regn hotas barn och familjer av en svältkatastrof. Varje dag är en kamp för att överleva.
Efter sex regnperioder i rad utan regn hotas barn och familjer av en svältkatastrof. Varje dag är en kamp för att överleva. Oändliga konflikter. Vattenkällor sinar. Hela skördar har gått förlorade. 11 miljoner boskapsdjur har dött. Människor berövas på sin försörjning. Barn och familjer tvingas fly för att överleva. De har ingen chans.
På en av de längsta och allvarligaste torkarna någonsin syns inget slut i sikte.

https://www.sverigeforunhcr.se

Och så en annan sak som jag skulle vilja säga till alla avundsamma bortskämda människor i tråden.
Om vi så inte hade en enda invandrare i Sverige så skulle inte socialbidragen höjas.
De har alltid varit existensminimum dvs den minsta summan som en människa kan existera på.
Detta eftersom att den bidragssökande ska känna sig riktigt jävligt motiverad att ta vilket skitjobb som helst för att få ett drägligt liv. Så även om Sveriges stadskassa svämmade över av pengar skulle nivån på socialbidrag vara existensminimum. Jag tycker synd om alla människor som tvingas att leva på så låga bidrag.
Och då har svenskarna det mkt lättare att få jobb än invandrare som får praktikjobb år ut och in med lön i form av socialbidrag. Modernt slaveri.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-05-06 kl. 04:15.
Citera
2023-05-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu är det Miljöpartiet som skriver manus, Hirvonen. Någon får förklara för henne att majblomman är en ideell organisation. Barn väljer att sälja för att hjälpa andra barn och för lite fikapengar. Inte för att tillskansa sig fördelar.

Nu råder det asylaktivism hos mig sen många år tillbaka. Om barnets familj inte fått uppehållstillstånd i ett land som delar ut uppehållstillstånd och medborgarskap till dömda kriminella. Kan man fråga sig varför inte denna familj fått uppehållstillstånd? Under åtta år med röd regering har familjen fått avslag. Innan var det Reinfeldt med öppna era hjärtan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Förvånar mig inte ett dugg att han kommer ut med detta nu och min tanke har också varit just det att han och hans familj inte går att utvisa nu pga detta, men det är helt fel gång när det gäller asylprocessen som skulle vara frikopplad från själva arbetskraftsinvandringen.
Egentligen borde man åtala de som håller i just försäljningen av majblommorna, både med att de använder en asylsökande till deras försäljning, samt att man genom dem och deras försäljning försöker påverka asylprocessen.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hem? Han är liksom du själv född och uppvuxen här. Sverige är hans land. Men han har inte fulla medborgliga rättigheter. Han spelar fotboll men kan inte vara med och tävla. Eftersom han saknar de 4 sista siffrorna i sitt personnr. Han har sagt från början att det han önskar mest utav allt är att få uppehållstillstånd. Om det gick skulle han vilja köpa det. - Men det går ju inte.
Frågan här är väl varför familjen befinner sig här i Limbo under så lång tid? Eftersom det är fastställt att de kommer från Etiopien. Kanske är svaret detta.
Inbördeskriget i Etiopien är kanske världens just nu blodigaste konflikt. Kriget har pågått i drygt ett år och det verkar inte ta slut inom den närmaste tiden.

Afrikas horn är inte bara drabbat av konflikter och blodiga krig utan även av fruktansvärd torka.
Hungerkrisen på Afrikas horn är enorm. 23 miljoner människor lider av den värsta torkan på 40 år. Efter sex regnperioder i rad utan regn hotas barn och familjer av en svältkatastrof. Varje dag är en kamp för att överleva.

Hungerkrisen på Afrikas horn är enorm. 23 miljoner människor lider av den värsta torkan på 40 år. Efter sex regnperioder i rad utan regn hotas barn och familjer av en svältkatastrof. Varje dag är en kamp för att överleva. Oändliga konflikter. Vattenkällor sinar. Hela skördar har gått förlorade. 11 miljoner boskapsdjur har dött. Människor berövas på sin försörjning. Barn och familjer tvingas fly för att överleva. De har ingen chans.
På en av de längsta och allvarligaste torkarna någonsin syns inget slut i sikte.

Och så en annan sak som jag skulle vilja säga till alla avundsamma bortskämda människor i tråden.
Om vi så inte hade en enda invandrare i Sverige så skulle inte socialbidragen höjas.
De har alltid varit existensminimum dvs den minsta summan som en människa kan existera på.
Detta eftersom att den bidragssökande ska känna sig riktigt jävligt motiverad att ta vilket skitjobb som helst för att få ett drägligt liv. Så även om Sveriges stadskassa svämmade över av pengar skulle nivån på socialbidrag vara existensminimum. Jag tycker synd om alla människor som tvingas att leva på så låga bidrag.
Och då har svenskarna det mkt lättare att få jobb än invandrare som får praktikjobb år ut och in med lön i form av socialbidrag. Modernt slaveri.
Haha, utlänningar med barn får ut runt 30 000 skattefritt på soc.. finns många ex på detta. Läs tex tråden här på Flashback om den somaliska sexbarnsmorsan(skenskiljd, jättevanligt bland afrikaner) som får UT 32000 i månaden.. så så
”synd” är det knappast om dem. Mer synd om oss svenskar som måste jobba ihop till deras bidrag(och som tack blir rånade, vpkdtagna och kallade rasister).
Citera
2023-05-06, 04:42
Medlem
Citat:

Torkan sägs bero på klimatförändringar.

Efter sex regnperioder i rad utan regn hotas barn och familjer av en svältkatastrof. Varje dag är en kamp för att överleva. Oändliga konflikter. Vattenkällor sinar. Hela skördar har gått förlorade. 11 miljoner boskapsdjur har dött. Människor berövas på sin försörjning. Barn och familjer tvingas fly för att överleva. De har ingen chans.

Bla bla bla sicken javla smorja.....
Citera
2023-05-06, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Haha, utlänningar med barn får ut runt 30 000 skattefritt på soc.. finns många ex på detta. Läs tex tråden här på Flashback om den somaliska sexbarnsmorsan(skenskiljd, jättevanligt bland afrikaner) som får UT 32000 i månaden.. så så
”synd” är det knappast om dem. Mer synd om oss svenskar som måste jobba ihop till deras bidrag(och som tack blir rånade, vpkdtagna och kallade rasister).
Använd skallen och räkna. Soc betalar hyran(med avdrag för bostadsbidrag)och el. Om någon har 6 barn är det troligt att de bor i en 4a rumslägenhet. Vad kostar inte det? Hyrorna har blivit skitdyra liksom elen. Sedan mat och hushållskostnader till 7 personer. Barnbidrag och flerbarnstillägg till kläder och busskort. Bostadsbidrag .
Alla dessa bidrag tillsammans kan nog bli 32 000kr för 7 personer. Varav hyran är den stora utgiften.
Men några pengar över får de nog inte. De har ju räkningar att betala för mobiltelefoni och hemförsäkring och dylikt.
Jag är pensionär o ensamstående, sammanlagd inkomst pension + bostadsbidrag 15000 ca varav 7400kr i hyra för en 2a. Men jag är bara en person. Så 32 000 kr för sju personer är nog inte mkt.
Tvärtom så har jag nog mkt mer pengar över än familjen på sju i ditt exempel. Hur vet du att det är jättevanligt med skenskilda afrikaner? Mina vänner kommer från Eritrea. Jag känner dem ( föräldrar+7 barn) samt alla deras vänner. Inte någon av dem är skild och skulle nog inte komma på tanken.
De är väldigt kristna och det är emot deras religion. Pga av religion har de så många barn. Guds vilja får man inte gå emot.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-05-06 kl. 05:34.
Citera
2023-05-06, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Bla bla bla sicken javla smorja.....
Antingen bemöter du fakta med motfakta eller synpunkter.
Eller så håller du truten om du inte har något att tillföra i sak.
Citera
2023-05-06, 05:33
Medlem
Citat:
Antingen bemöter du fakta med motfakta eller synpunkter.
Eller så håller du truten om du inte har något att tillföra i sak.

Sverige ar fullt. Murre kan anvanda sina majblommepengar att resa vidare.
Ditt dravel har vi hort i 50ar.. Jag skiter om det ar krig i Afrika o Mellanostern.
Vi har nog med pirater dom ska ut o du kan aka med ditt avskrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in