Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Antingen förstår du inte eller så vantolkar du mig.
Det är lite gulligt hur ni alltid börjar marginalisera mig och påpeka hur pass ensam jag är i världen så fort argumenten tryter för er. Men jag vill vara ensam och utstött. Så det spelar ingen roll. Jag har inget syfte eller uppsåt att försöka få världen att tänka som mig. Jag vill bara stänga dörren och låta världen vara dum i huvudet utan mig vid det här laget. Att det finns fantastiska och underbara människor på individnivå i världen betyder inte att vi som helhet inte ställer till för planeten och varandra med all jävla ideologi och religion mer än någon annan varelse på jorden ens kan försöka komma i närheten av. Och det blir bara värre och värre. Inte bättre. Hur pass moraliska och medvetna du och andra än vill inbilla er att vi tydligen blivit medans allt egentligen bara blir värre.
Jag är inte så värst intresserad av du tycker. Jag är intresserad av hur man gör världen bättre, utifrån de (givetvis helt sugigt hopplösa, men ändå) förutsättningar som står till buds.
Anser du att det är helt meningslöst att försöka komma åt de där fantastiska och underbara människorna som trots allt finns, och göra det bästa av det de kan åstadkomma? Ja, för fan, det mesta blir värre, men tror du att det är helt på förhand kört att försöka motverka det i någon som helst utsträckning?