2023-05-05, 05:45
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det finns flera väldigt bra anledningar till varför jag misstror människor.

Man kan ha många bra anledningar att misstro människor. Man kan också ha många bra anledningar att inte alltid misstro alla människor.

Citat:
Enade mot mig? Varför det? Ganska fånigt av dig att tro att jag tror att hela världen är ute efter just mig själv.

Ska inte påstå att jag trodde det, det var mest ett sätt att försöka provocera fram ett svar. Som ju ändå inte dök upp. Enade på vilket sätt då? Det finns väl knappast några mer självklara fiender.

Citat:
Tackar.

Väl bekomme. Gå och sov nu, så ska jag göra detsamma.
Citera
2023-05-05, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det finns väl knappast några mer självklara fiender.

Det är just den illusionen allt detta står eller faller på.
Citera
2023-05-05, 05:49
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är just den illusionen allt detta står eller faller på.

Jamen förklara då vad den "illusionen" går ut på. Vad har jag på vänsterkanten för gemensamma intressen med storkapitalet?
Citera
2023-05-05, 05:53
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Så vad sägs om att vi avlivar dina syskon och låter en stor hop araber/afrikaner få ta över deras hus, bilar, jobb (ha ha), dagisplatser osv. Förmodligen skulle hundratals araber/afrikaner kunna få glädje av detta, till skillnad från dina ynka två, tre syskon.

Du vill ju hjälpa och bryr dig mycket mer om världen och samhället, så varför inte låta avliva dina syskon till förmån för många fler människor?

Och har du funderat på över hur stor plats du själv tar? Din omedelbara död och ditt testamenterade arv till Afrika skulle ju betyda oerhört mycket mer för många människor än ditt lilla liv.

Varför skulle man behöva avliva någon för att garantera en dräglig levnadsstandard åt folk på andra håll i världen?
Citera
2023-05-05, 06:01
Medlem
Citat:
Varför skulle man behöva avliva någon för att garantera en dräglig levnadsstandard åt folk på andra håll i världen?

Tråden startades av en svenskhatande muslim som bor i Sverige.

Backar du nu på att avliva dina syskon till förmån för att många fler araber och afrikaner kan få leva gott i deras ställe?

100-tals afrikaner eller 1 av dina syskon - vad väljer du?
Citera
2023-05-05, 06:06
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Tråden startades av en svenskhatande muslim som bor i Sverige.

Backar du nu på att avliva dina syskon till förmån för att många fler araber och afrikaner kan få leva gott i deras ställe?

100-tals afrikaner eller 1 av dina syskon - vad väljer du?

Nej, tråden startades av en muslim som bor i Sverige. Inget svenskhat där vad jag kan skönja. Var ser du något svenskhat i trådstarten?

Backar? Mina syskon (eller jag, eller du) är inte mer värda än your average afrikan. Afrikanerna är heller inte värda mer än vi. Ingen behöver bli avlivad. Resurserna räcker om ingen gör anspråk på en orimlig andel av dem. Är det så jävla svårt att begripa? (Nä, det är det ju inte, om man inte fånar sig.)
Citera
2023-05-05, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ibland tänker jag på varför jag bryr mig om mina syskons problem men inte "samhällets problem". Är det för att helt enkelt jag älskar mina syskon? Att jag känner en skyldighet att hjälpa dem? Att det inte ens finns något som heter "samhällsproblem"?

Spontant tror jag att det mest sannolika svar är att jag helt enkelt vill att mina syskon också ska lyckas med sina liv och inte var en börda för det orsakar mig problem jag helst vill vara utan. Å andra sidan bryr jag mig inte lika mycket om grannens, Sveriges eller mitt andra lands problem lika mycket. Knappt någonting faktiskt.

Men svenskar verkar bry sig mycket. Så frågan är varför de bryr sig om invandring och vilka problem den för med sig? Är det för att svenskar älskar invandrare och vill inte se dessa ha problem? Eller för att svensken vet att invandrares problem blir så småningom ens egna problem? För att säga det tydligt, är det humanism eller girighet som ligger bakom svenskens hat mor invandrare?

Jag som muslim bör bry mig om samhället. Och bör bry mig om världen. Det är en skyldighet inom islam. Eller åtminstone beroende på hur det ser ut i världen i övrigt och tiden man råkar befinna sig i.

Jag kan ha en egen gård där jag producerar egen mat och leva ett enkelt liv. Så ointresserad av världen är jag. Men jag vet att de (världen) inte fixar det själva. Och att min gård inte kommer överleva om jag låter resten av världen sköta resten av världen. De kommer att hämta sina problem så småningom till min gårds gränser. Därför känner jag en skyldighet att kliva in och agera som världspresident. Men jag orkar inte bry mig.

Varför orkar jag inte det då? Är det för att jag känner att det inte går att fixa? Alltså att jag känner att det är för stort för mig? Kanske tänker svenskens klarare när han tror att det går att fixa Sveriges problem som om Sverige vore en gård? Äsch jag är trött så jag stannar här. Hoppas ni förstår ändå vart jag vill komma fram till.

Är detta också en "skyldighet" inom islam?:

*Elda bilar
*Gängvåldtäkter
*Balkongkastningar
*Pensionärsrån
*Förnedringsrån
*Bidragsmyglande
*Blåljussabotage

Vi ser ju många trogna muslimer som "bidrar" med detta färgglada kulturberikandet till vårat annars så tråkiga och gråa samhälle. Räddar pensioner och allt gör ni ju också. Vilken investering! Islam - The gift, that keeps on giving!

Det verkar lite godtyckligt det där med islam/koranen. Vad står det egentligen i kebabboken?
Citera
2023-05-05, 06:11
Bannlyst
Citat:
Nej, tråden startades av en muslim som bor i Sverige. Inget svenskhat där vad jag kan skönja. Var ser du något svenskhat i trådstarten?

Backar? Mina syskon (eller jag, eller du) är inte mer värda än your average afrikan. Afrikanerna är heller inte värda mer än vi. Ingen behöver bli avlivad. Resurserna räcker om ingen gör anspråk på en orimlig andel av dem. Är det så jävla svårt att begripa? (Nä, det är det ju inte, om man inte fånar sig.)

Högfärdigt, pretentiöst SKITSNACK.

Du får välja:

1. Ditt syskon får en kula i huvudet

2. "Your average afrikan" får en kula i huvudet

- Vem räddar du? Båda är ju lika mycket värda tydligen? Du kanske singlar slant?
Citera
2023-05-05, 06:12
Avstängd
One2Manys avatar
Det är ert eget respektlösa, parasiterande beteende som gör att vi hatar er. Även de s k "skötsamma" invandrarna är i nio fall av tio störiga idioter som ligger sina medmänniskor till last.

Hur ofta har man inte åkt kommunalt och så sitter det en sandapa och antingen spelar musik på högtalarna eller har ett samtal på ooga-booga språk via högtalaren som ett exempel.
Citera
2023-05-05, 06:18
Medlem
Skulle så klart använt bionedbrytbara plastpåsar.
Citera
2023-05-05, 06:20
Avslutad
Citat:
Jamen förklara då vad den "illusionen" går ut på. Vad har jag på vänsterkanten för gemensamma intressen med storkapitalet?

Kontrollbehov. Ni ser bägge människor bara som statistik och resurser i slutändan.
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-05-05 kl. 06:23.
Citera
2023-05-05, 06:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryReed
Högfärdigt, pretentiöst SKITSNACK.

Du får välja:

1. Ditt syskon får en kula i huvudet

2. "Your average afrikan" får en kula i huvudet

- Vem räddar du? Båda är ju lika mycket värda tydligen? Du kanske singlar slant?

Det här är dels en helt meningslös fiktiv situation som inte kommer att uppstå i verkliga livet (en sån där klassisk tramsfråga som man försökte provocera vapenvägrare med), och har dels inget med trådämnet att göra. Och vem jag väljer att rädda har inget med någons objektiva värde att göra.
Senast redigerad av Saltkatt 2023-05-05 kl. 06:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in