2023-05-05, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nej det gör ni inte. Ni kan fortsätta intala er själva tills ni spricker av självgodhet. Jag kan er.

Jag har all rätt att vara bitter. Och det SKA du förtstå. Jag önskar att jag aldrig fanns. Det SKA ni alla förstå och ta till er.

Klart du skiter i din egna familj. Självklart gör du det.

Jag har mina egna anledningar att faktiskt inte vara särskilt sympatisk mot min tågolycka till släkt. Det tror jag inte du å andra sidan har gemtemot din.

Hela vänsterns slutmål är ett samhälle där all naturlig ordning vänts upp och ner och vi alla förvandlats till någon sorts formlös gegga som i The End of Evangelion. Därför är erat påklistrade klimatvurm så absurt. För jag vet att ni inte är genuina. Ta av dig masken nu.

Och här vi återigen erat motsägelsefulla klassförrakt mot "svennar". Det är en sak med skräniga lågpannade idioter till svenskar som inte har något annat än hat att göma sig bakom. Men det är det enda du och dina gelikar vill se. Inte något annat. Du vill bara lyfta fram och belysa det värsta vår genpool har att erbjuda. För det är det som göder ditt narrativ.

Och det är massinvandringen som är girig. Den drivs utav kapitalister själva. Men det skiter ju egentligen ni Keynesianister i och har alltid gjort. Mycket enklare då att hitta på uttryck som "nyliberalismen" som ni kört med sedan 70-talet.

Vänstern handlar och har alltid handlat om avundsjuka. Jag är å andra sidan inte avundsjuk på rika människor. Och jag avskyr samtidigt egentligen rika människor och Kapitalism mer än vänstern alltid bara låtsats göra. Och jag avskyr noahidisk Konservatism utöver allt annat. Och även vänstern kan ju vara socialkonservativ så ni är alla egentligen samma noahidiska skrot och korn egentligen. Mitt förakt mot er alla är oändligt och bottenlöst.

Väl skrivet! Skönt att det finns vissa med lite vett kvar och inte bara massa kommunistromantiker kvar på forumet!
Citera
2023-05-05, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag kan ha en egen gård där jag producerar egen mat och leva ett enkelt liv.

Gör det då. Men ha din muslimska gård i ett muslimskt land. Bo inte här i Sverige. Bo inte i Europa. Bo i ett muslimskt land.

Du är muslim - vad gör du överhuvudtaget i de otrogna svenskarnas land? Du kommer att komma till helvetet för att du valt bekvämlighet och infrastruktur och bidrag och de senaste mobiltelefonerna före islam. Du är en dålig muslim. Ditt enda säkra sätt att komma till paradiset och få dina 72 spökhoror är att tjyva en lastbil och kötta västerlänningar.
Citera
2023-05-05, 04:15
Medlem
Gusselbys avatar
Ständig rundgång i diskussionerna.

Världen är otäck med en otrolig massa grymheter.

Privilegier skulle jag vilja ha en närmare förklaring av, den är arbetad för i så fall anser jag, bortvalt kaos.

Självklart vill ingen någonstans bli överrösta av en invasion av människor med en helt annan livssyn som bara utnyttjar en.

Efter ett tag kommer de korttänkta komma på att hoppsan, man förstör för en liten grupp av världsbefolkningen som det inte finns så många av, som blir en exotisk spillra. Men ja, ja säger den hänsynslöse.
Citera
2023-05-05, 04:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Du låter (inte bara här, utan i det mesta du skriver) mycket riktigt som om du har en tågolycka till liv bakom dig. Jag kan bara beklaga det.

Har du ingen anledning att göra. Sluta gör dig till nu.

Citat:
Antar att det är därför du vill tro/hoppas/inbillar dig att alla andra har dolda agendor och enbart försöker jävlas eller luras.

Är det fel att se människor för de falska kräk och sociopater de är och hur de fått mig att mer eller mindre tvingas spela med i den narcissistiska pjäsen?

Citat:
Det låter som ett helvete att befinna sig i den vanföreställningen.

Var glad att du inte tycks förstå att det inte är vanföreställningar då. Var glad för det.

Citat:
Men här ute i verkligheten funkar det inte så.

Det är alldeles precis så världen och människor fungerar. Vi är vidriga. Vi behöver egentligen inte vara det. Men det är vi. I synnerhet de som gömmer sig bakom empati utan att ens vara genuina dvs. vänstern.

Citat:
Jag har inget större hopp om att kunna få dig att fatta det,

Bra. Sluta försök.

Citat:
men jag hoppas att det ljusnar en smula för dig någon gång.

Det är snarare jag som ser allt detta för vad det egentligen är.

Citat:
Eller att du åtminstone någon gång kan begripa att människor kan drivas av något annat än egenintresse och avund.

De exempel på välvilja du vill ta upp är antagligen bara samma gamla överspelade PR-trick och låtsas-empati som drivs utav just egenintresse. Självklart fattar väl även jag däremot att det finns genuint välvilliga och sympatiska människor. För sympatiska och välvilliga kankse. För de får ju ändå inget för det egentligen i detta idiotsamhälle. Bara de som inte ens är genuina och är bäst på att leka snäll vinner något i detta idiotsamhälle.

Citat:
Jag har inget "narrativ" som jag försöker framhäva. Jag svarade bara på TS fråga. Håll dig till ämnet och spåra inte ur.

Hur får du allt detta till OT? Nu vet jag att på flashback så är ju OT väldigt snävt och absurt definerat. Men ändå.
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-05-05 kl. 04:19.
Citera
2023-05-05, 04:22
Medlem
Gusselbys avatar
Vilken konstig rubrik förresten.
Citera
2023-05-05, 04:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Är det fel att se människor för de falska kräk och sociopater de är och hur de fått mig att mer eller mindre tvingas spela med i den narcissistiska pjäsen?

De exempel på välvilja du vill ta upp är antagligen bara samma gamla överspelade PR-trick och låtsas-empati som drivs utav just egenintresse. Självklart fattar väl även jag däremot att det finns genuint välvilliga och sympatiska människor. För sympatiska och välvilliga kankse. För de får ju ändå inget för det egentligen i detta idiotsamhälle. Bara de som inte ens är genuina och är bäst på att leka snäll vinner något i detta idiotsamhälle.

Det är inte fel i de (rätt sällsynta) fall när det faktiskt rör sig om falska kräk och sociopater. Såna finns det förstås. Men det betyder inte att det dräller av dem. Sociopati skulle inte räknas som en diagnos om det var något som majoriteten av befolkningen led av.

Jag vill inte dra den här tråden åt helsike OT, men du verkar knappt kunna skriva "empati" utan att sätta "låtsas-" prefixet framför. Det är lite tragiskt. (Och oj, nu kommer du att be mig dra åt helvete för att jag tycker det. Jaha, men sitt och var en bitterfitta då om du föredrar det. Tragiskt är det lik förbannat.)

Hela resonemanget är för övrigt så jävla knäppt: "för de får ju ändå inget för det egentligen". Man uttrycker/känner inte sympati/empati/välvilja för att man vill "få något för det". Det är helt jävla ointressant för mig om jag "vinner något". Om jag ens börjar tänka på om jag "vinner något" har jag ju redan gått över till fiendesidan och de falska kräken och sociopaterna.

(Finns det någonting överhuvudtaget du genuint gillar?)

Och för att hålla tråden på rätt sida av papperskorgen: TS bryr sig om sina syskons problem därför att h-n tror att det kommer att gå ut över honom om det går illa för dem. Inte mycket annat än bekvämlighet där, alltså. Svennarna "bryr sig om" (= gnäller över) samhällets problem eftersom de tror att det kommer att gå ut över dem själva om det går illa för samhället. Inte mycket annat än bekvämlighet där heller.
Citera
2023-05-05, 05:05
Medlem
Invandrarna har blivit svenskens problem, spot on.
Citera
2023-05-05, 05:09
Avslutad
Citat:
Det är inte fel i de (rätt sällsynta) fall när det faktiskt rör sig om falska kräk och sociopater.

Det är inte sällsynt.

Citat:
Såna finns det förstås.

Du skojar?

Citat:
Men det betyder inte att det dräller av dem.

Men det gör ju det. Dräller av dem alltså.

Citat:
Sociopati skulle inte räknas som en diagnos om det var något som majoriteten av befolkningen led av.

Lätt att säga.

Citat:
Jag vill inte dra den här tråden åt helsike OT

Det har du inte heller gjort iofs.

Citat:
men du verkar knappt kunna skriva "empati" utan att sätta "låtsas-" prefixet framför.

Vad ska jag skriva annars då?

Citat:
Det är lite tragiskt.

Människor och i synnerhet de som låtsas att de är snälla och sympatiska medans de vrider om kniven i ryggen på dig är tragiska. Jag vet.

Citat:
(Och oj, nu kommer du att be mig dra åt helvete för att jag tycker det.

Varför skulle jag det?

Citat:
Jaha, men sitt och var en bitterfitta då om du föredrar det. Tragiskt är det lik förbannat.)

För du låter ju själv inte ett dugg bitter över att få mothugg just nu.

Citat:
Hela resonemanget är för övrigt så jävla knäppt: "för de får ju ändå inget för det egentligen". Man uttrycker/känner inte sympati/empati/välvilja för att man vill "få något för det".

Men det är ju precis så vänstern jobbar.

Citat:
Det är helt jävla ointressant för mig om jag "vinner något".

Tillåt mig tvivla.

Citat:
Om jag ens börjar tänka på om jag "vinner något" har jag ju redan gått över till fiendesidan och de falska kräken och sociopaterna.

Vad då gått över? Du var redan på deras sida innan. Vänstern och Kapitalet har alltid stått på samma sida egentligen.

Citat:
(Finns det någonting överhuvudtaget du genuint gillar?)

Fågelsång.

Citat:
Och för att hålla tråden på rätt sida av papperskorgen: TS bryr sig om sina syskons problem därför att h-n tror att det kommer att gå ut över honom om det går illa för dem. Inte mycket annat än bekvämlighet där, alltså. Svennarna "bryr sig om" (= gnäller över) samhällets problem eftersom de tror att det kommer att gå ut över dem själva om det går illa för samhället. Inte mycket annat än bekvämlighet där heller.

Ni Keynesianister bör egentligen akta er för att kalla andra "bekvämliga" om ni vill bli tagna på allvar.
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-05-05 kl. 05:12.
Citera
2023-05-05, 05:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Men det är ju precis så vänstern jobbar.

Vad har det här med vänster eller inte att göra? Jag pratar om vanlig sansad medmänsklighet och olåtsasempati. Sådan som jag har stött på även hos helt opolitiska gamla kyrksamma tanter.

Citat:
Tillåt mig tvivla.

Du är fanimig som en vildkatt på gatan, ungefär. Litar inte på någon. Missar aldrig ett tillfälle att misstro någons avsikter. Och går miste om en hel del på kuppen.

Citat:
Vad då gått över? Du var redan på deras sida innan. Vänstern och Kapitalet har alltid stått på samma sida egentligen.

Det var det fånigaste jag har hört. Enade mot dig, eller vadå?

Citat:
Fågelsång.

Då finns det lite hopp för dig ändå. Njut av fåglarna och sov gott.
Citera
2023-05-05, 05:30
Bannlyst
Jag upplever inget direkt hat mot invandrare, hatet är riktat mot kaosblattar och flyktingar som blir en belastning…
Citera
2023-05-05, 05:31
Avslutad
Citat:
Vad har det här med vänster eller inte att göra? Jag pratar om vanlig sansad medmänsklighet och olåtsasempati. Sådan som jag har stött på även hos helt opolitiska gamla kyrksamma tanter.

Det är inte det jag pratade om.

Citat:
Du är fanimig som en vildkatt på gatan, ungefär. Litar inte på någon. Missar aldrig ett tillfälle att misstro någons avsikter. Och går miste om en hel del på kuppen.

Det finns flera väldigt bra anledningar till varför jag misstror människor.

Citat:
Det var det fånigaste jag har hört. Enade mot dig, eller vadå?

Enade mot mig? Varför det? Ganska fånigt av dig att tro att jag tror att hela världen är ute efter just mig själv.

Citat:
Då finns det lite hopp för dig ändå. Njut av fåglarna och sov gott.

Tackar.
Citera
2023-05-05, 05:44
Medlem
Citat:
jag bryr mig klart mycket mer om världens och samhällets problem än om mina syskons. De klarar sig ändå, vet jag, även om de gnäller. Och jag känner ingen skyldighet att hjälpa dem. Däremot en skyldighet att hjälpa världen och samhället.

Så vad sägs om att vi avlivar dina syskon och låter en stor hop araber/afrikaner få ta över deras hus, bilar, jobb (ha ha), dagisplatser osv. Förmodligen skulle hundratals araber/afrikaner kunna få glädje av detta, till skillnad från dina ynka två, tre syskon.

Du vill ju hjälpa och bryr dig mycket mer om världen och samhället, så varför inte låta avliva dina syskon till förmån för många fler människor?

Och har du funderat på över hur stor plats du själv tar? Din omedelbara död och ditt testamenterade arv till Afrika skulle ju betyda oerhört mycket mer för många människor än ditt lilla liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in