Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2023-08-12, 20:30
Medlem
PerniWhas avatar
För egen del är det snarare så att jag känner igen vissa användares namn och att jag ansett att en del av dom är idioter och bläddrar förbi av den anledningen.

Avararer / användarnamn i sig ser jag inte som jobbiga, mer åsikterna.
Citera
2023-08-12, 22:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag läser allt i alla trådar jag läser. Det är otroligt sällan jag stör mig på "jobbiga avatarer och användarnamn". Däremot finns det idioter som jag irriterar mig på ungefär lika mycket varje gång jag ser dem, och då kliar det ofta lite i fingrarna. Men jag skrollar inte förbi dem. Eller, jo — det finns ett par notoriska textväggar/copy-paste-nissar som liksom bara slinker förbi, på något underligt vis. Hur nu det kan komma sig. Det har i regel mer med språkhantering, långrandighet eller allmän tråkighet att göra än innehållet i texterna. Politisk åskådning är en typisk grej jag skiter tämligen blankt i. Att användaren är känd kommunist, antisemit eller whatever. Rör mig inte i ryggen.
Citera
2023-08-16, 15:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Vissa användare kan sitta i veckor eller månader och upprepa samma skit gång på gång, så dessa tenderar jag att scrolla förbi. Det har dock inget med namn eller avatar att göra.
Citera
2023-08-16, 15:30
Medlem
invandrar-leffes avatar
Jag försöker få en varierad upplevelse så ibland kan jag välja att hoppa över alla som saknar avatar och ibland väljer jag ut användarnamn som börjar på vissa bokstäver och läser endast deras inlägg.
Citera
2023-08-25, 03:07
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Det spelar ingen roll hur välskrivet ett inlägg kan vara. Om användarens avatar är en gif så scrollar jag förbi hela inlägget, oavsett längd, bara för att jag blir så irriterad.

Samma sak med bilder på nagelsvamp, toalettstolar och annat äckligt.

Jag kan inte vara den enda som skiter helt i att läsa inlägg av folk med dessa avatarer.

Det beror dels på att jag störs av avatarerna, och dels på att jag tycker folk som väljer dessa ska få veta att de signalerar "LÄS INTE MITT INLÄGG" genom att uppvisa distraherande avatarer.

Nå?

EDIT: samma sak med störiga användarnamn, t.ex. såna som anspelar på barnvåldtäkt eller liknande.

För min del och som räknar in typ allt och alla så läser jag in allt då det alltid finns ett korn av sanning i allt och inom alla.
Jag samlar in och gör en helhetsbedömning, vem nu just JAG skulle vara av alla oss?
Citera
2023-09-21, 22:45
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Detta har jag inte reflekterat över alls. Jag fnissar ibland åt valet av avatar. En del är rätt roliga.

Japp, finns massvis av avatarer som har fångat ens uppmärksamhet och man har fått sig ett och annat skratt, din är en av dom. Min kanske är lite tråkig för den icke-vetande, då det är standard bakgrundsbilden för min favorit GNU/Linux distro som jag använder just nu. Får se om man byter till något kul i framtiden, "time will tell".

Trist det hade varit om det inte vore för avatarerna.
Citera
2023-09-22, 06:57
Medlem
arne99s avatar
Läser allt oavsett avatar eller namn om det är något ämne som intresserar, ibland "matchar" innehållet i poster båda (i mina ögon trista/otrevliga val) men ändå förvånansvärt sällan. Hyggligt ofta som jag funderar över varför man valt som man gjort när valen inte "matchar" nivån på inläggen som oftast är bra och som i mina ögon inte "hjälper poster på traven".
Citera
2023-09-30, 08:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur välskrivet ett inlägg kan vara. Om användarens avatar är en gif så scrollar jag förbi hela inlägget, oavsett längd, bara för att jag blir så irriterad.

Jag kan inte vara den enda som skiter helt i att läsa inlägg av folk med dessa avatarer.

Det beror dels på att jag störs av avatarerna, och dels på att jag tycker folk som väljer dessa ska få veta att de signalerar "LÄS INTE MITT INLÄGG" genom att uppvisa distraherande avatarer.

Nå?

EDIT: samma sak med störiga användarnamn, t.ex. såna som anspelar på barnvåldtäkt eller liknande.
Ja. Rörliga GIF är mycket irriterande. De stör ju läsningen. Jag scrollar alltid förbi dem.

De som har en rörlig GIF som avatar så bryr sig inte om att folk ska kunna läsa deras inlägg.
Citera
2023-10-01, 03:00
Medlem
avcs avatar
Citat:

Nå?

Nej! Finns inga dåliga avatarer här inte. Isf Dr Tinnitus som inte har någon avatar alls, eller Rapunzel på någons hår. Vilken som är sämst är svårt att avgöra. Båda är parodier av en orsak.

Tror en mod hade Sonic pekfinger-gif förr i tiden. "Aja baja". Provocerande men helskön
Senast redigerad av avc 2023-10-01 kl. 03:02.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in