Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-05, 00:27
Medlem
Det spelar ingen roll hur välskrivet ett inlägg kan vara. Om användarens avatar är en gif så scrollar jag förbi hela inlägget, oavsett längd, bara för att jag blir så irriterad.

Samma sak med bilder på nagelsvamp, toalettstolar och annat äckligt.

Jag kan inte vara den enda som skiter helt i att läsa inlägg av folk med dessa avatarer.

Det beror dels på att jag störs av avatarerna, och dels på att jag tycker folk som väljer dessa ska få veta att de signalerar "LÄS INTE MITT INLÄGG" genom att uppvisa distraherande avatarer.

Nå?

EDIT: samma sak med störiga användarnamn, t.ex. såna som anspelar på barnvåldtäkt eller liknande.
Citera
2023-05-05, 00:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Det spelar ingen roll hur välskrivet ett inlägg kan vara. Om användarens avatar är en gif så scrollar jag förbi hela inlägget, oavsett längd, bara för att jag blir så irriterad.

Jag kan inte vara den enda som skiter helt i att läsa inlägg av folk med dessa avatarer.

Det beror dels på att jag störs av avatarerna, och dels på att jag tycker folk som väljer dessa ska få veta att de signalerar "LÄS INTE MITT INLÄGG" genom att uppvisa distraherande avatarer.

Nå?

De flesta SFW-avatarerna är ju hyfsat OK, de andra har jag blockat. Däremot går det inte att ta folk på allvar som kallar sig äckliga namn.
Citera
2023-05-05, 00:30
Medlem
Citat:
såna som anspelar på barnvåldtäkt eller liknande.

Hur många är det ens?
Citera
2023-05-05, 00:35
Medlem
Kongruensbojds avatar
Toalett- och snusknamnen har en tendens att inte överleva särskilt länge ändå eftersom de oftast är troll till att börja med. Men det finns ett par stycken användare med bajs i namnet som tuffar på år efter år.

Minns en avatar med en tonfiskfilé som skurits vertikalt på mitten så att den liknade en… ja, ni kan säkert gissa. Den kunde jag inte med alls, blev äcklad av någon anledning. Läste därför aldrig vad den snubben skrev.
Citera
2023-05-05, 00:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Om användarens avatar är en gif så scrollar jag förbi hela inlägget, oavsett längd, bara för att jag blir så irriterad.

Detta har jag inte reflekterat över alls. Jag fnissar ibland åt valet av avatar. En del är rätt roliga.
Citera
2023-05-05, 01:18
Medlem
Jag scrollar automatiskt förbi jobbiga användare. Deras profilbild gör det ännu lättare att avgöra när det är dags att börja scrolla.
Citera
2023-05-05, 05:22
Medlem
Jag browsar forumet helt utan avatarer och signaturer och annat som stör. Annars hade jag gissningsvis blivit knäpp.
Citera
2023-05-05, 07:16
Medlem
Ja, det scrollar jag förbi då jag antar att de inte har något seriöst att komma med.
Ger ett omoget och opålitligt intryck som gör att jag inte blir intresserad av vad de har att komma med, tyvärr.
Citera
2023-05-05, 07:19
Medlem
Dofternas avatar
En reko avatar som signalerar visdom är A och O i min bok.
Citera
2023-05-05, 07:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag är rätt dålig på att ens kolla vilken signatur jag svarar och avataren skiter jag helt och hållit i vad den föreställer.
Är ämnet intressant och jag kan tillföra något eller ha en följdfråga så skriver jag.
Citera
2023-05-05, 07:23
Medlem
TonyBergmans avatar
Ja. Är det ett riktigt omoget användarnamn i typ capslock skrollar jag direkt kan ej ta inlägget seriöst.
Citera
2023-05-05, 07:38
Medlem
SnutteFia03s avatar
I första hand tittar jag på vad en användare skriver. Det säger mer än avatar och användarnamn i mina ögon. Sen är det klart att användarnamnet och avataren även är en bidragande faktor till helhetsbilden av en användare, men det är inte det första som avgör huruvida jag väljer att läsa ett inlägg eller inte, såvida det inte är ett kännt "troll" eller någon annan som har en historik av att bete sig på ett visst sätt.

Finns några exempel på användare som jag känner igen, och oftast kan jag se redan på den satta rubriken på en tråd vem det handlar om, och i de fallen läser jag inte ens den tråden när jag ser användarnamnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in