2023-05-04, 18:22
Medlem
När skall vi förbjuda att andas när det är kallare än 15 grader och detta även för djuren.

När skall vi förbjuda grillar och uppvärmning av mat?

När skall vi förbjuda uppvärmning av bostäder?

När skall vi förbjuda uppvärmning av arbetsplatser.

Vi kan så klart värma saker helslutna rum o hålla dem helslutna tills de motsvarar yttertemperaturen.

När skall vi förbjuda - t ex tävlingar o fysiska aktiviteter där man blir andfådd o andas fortare.*

*Vi kan ju börja med att förbjuda kriminella o poliser att springa.

Worldwide är det en extremt omfattande förbränning av olja för att producera el vilket aldrig ifrågasätts.

Jag kanske har fel - uppvärmning kanske inte påverkar klimatet.

Men OM

Hur kan ovanstående då vara tillåtet.

O barnalstring då blir det ju fel som andas o skall ha mat mm om det inte dör folk i större takt
Citera
2023-05-04, 18:32
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
När skall vi förbjuda att andas när det är kallare än 15 grader och detta även för djuren.

När skall vi förbjuda grillar och uppvärmning av mat?

När skall vi förbjuda uppvärmning av bostäder?

När skall vi förbjuda uppvärmning av arbetsplatser.

Vi kan så klart värma saker helslutna rum o hålla dem helslutna tills de motsvarar yttertemperaturen.

När skall vi förbjuda - t ex tävlingar o fysiska aktiviteter där man blir andfådd o andas fortare.*

*Vi kan ju börja med att förbjuda kriminella o poliser att springa.

Worldwide är det en extremt omfattande förbränning av olja för att producera el vilket aldrig ifrågasätts.

Jag kanske har fel - uppvärmning kanske inte påverkar klimatet.

Men OM

Hur kan ovanstående då vara tillåtet.

O barnalstring då blir det ju fel som andas o skall ha mat mm om det inte dör folk i större takt
Det handlar om överbefolkning, att man släpper ut miljögifter, förbrukar jordens resurser och förstör vildmark permanent. Du kanske har sett jorden på avstånd. Det är ett begränsat objekt.

Jag kan ge dig en lektion i hur jorden ser ut om den globala temperaturen stiger med 4 grader. Är du inte ute efter kunskap, fråga inte.

Mvh.
Senast redigerad av Conjuring 2023-05-04 kl. 18:34.
Citera
2023-05-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Det handlar om överbefolkning, att man släpper ut miljögifter, förbrukar jordens resurser och förstör vildmark permanent. Du kanske har sett jorden på avstånd. Det är ett begränsat objekt.

Nej, alla åtgärder handlar om koldioxid idag, i princip inga resurser läggs på det där. Det är separata problem.

Citat:
Jag kan ge dig en lektion i hur jorden ser ut om den globala temperaturen stiger med 4 grader. Är du inte ute efter kunskap, fråga inte.

Mvh.

Nej det kan du inte. Du saknar helt utbildning i termodynamik och har inte en aning om hur något i jordens system påverkas, eller vad som är orsak och verkan.

Läs en grundläggande kurs i termodynamik, håll käft tills du är klar.
Citera
2023-05-04, 19:02
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nej, alla åtgärder handlar om koldioxid idag, i princip inga resurser läggs på det där. Det är separata problem.

Nej det kan du inte. Du saknar helt utbildning i termodynamik och har inte en aning om hur något i jordens system påverkas, eller vad som är orsak och verkan.

Där tittar FBs största klimatförnekare fram och jag tvivlar starkt på att du vet mer än vad den ledande forskningen säger.

Det stämmer inte alls. Läggs mycket resurser på att beskydda miljön men det blir svårt när ni sponsrar förstöringen.

Låt genierna sköta sitt. Har du inget bättre för dig?

Ändring.
”Mänsklig” koldioxidutsläpp belastar miljön.
Vare sig du tror på det eller inte.
Citera
2023-05-04, 19:23
Medlem
Citat:

Mvh.

Du talar om miljögifter i ena meningen o globala temperaturen i nästa mening - eftersom det är uppvärmning o värmeutsläpp som är problemet har jag tagit upp det.

O på något sätt borde vi om utsläpps-, fossilbränsl- o uppvärmningshatarna skulle ha rätt skulle vi kunna odla citrusfrukter, fikon o oliver i Sverige- men det kan vi inte vi kan inte ens få justa körsbär o plommon norr om sundsvall
Citera
2023-05-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Jaså - hur kan det då vara lagligt att andas - för människor o djur - de zuuuugeeer IN
syremättad luft o blååååseeer UUT unken o koldioxidmättad luft.

O hur kan läsk, öl o champagne vara lagligt - kolsyra är ju kodioxid o vatten
Citera
2023-05-04, 19:29
Medlem
Citat:
Det handlar om överbefolkning, ,

Mvh.

[quote=Conjuring|84358591,
”Mänsklig” koldioxidutsläpp belastar miljön.
Vare sig du tror på det eller inte.[/QUOTE]

Men hur kan det då vara lagligt att folk andas - förökar sig o att djur andas o förökar sig.
Citera
2023-05-04, 19:29
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Du talar om miljögifter i ena meningen o globala temperaturen i nästa mening - eftersom det är uppvärmning o värmeutsläpp som är problemet har jag tagit upp det.

O på något sätt borde vi om utsläpps-, fossilbränsl- o uppvärmningshatarna skulle ha rätt skulle vi kunna odla citrusfrukter, fikon o oliver i Sverige- men det kan vi inte vi kan inte ens få justa körsbär o plommon norr om sundsvall
Jag nämnde problem. Hur det hänger ihop och hur man löser dem finns det många svar på.

Om människor inte fattar hur jorden fungerar, hur ska de förstå vad miljöbesluten baseras på?
Citera
2023-05-04, 19:32
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Men hur kan det då vara lagligt att folk andas - förökar sig o att djur andas o förökar sig.
Djur förbränner inte kol, gas eller olja och de har inte förstört 70% av vildmarken. Sorry buddy. Du borde däremot betala en avgift för att få andas.
Citera
2023-05-04, 19:41
Medlem
Citat:
Djur förbränner inte kol, gas eller olja och de har inte förstört 70% av vildmarken. Sorry buddy. Du borde däremot betala en avgift för att få andas.

Ja jag har väntat på att detta skall ske sedan koldioxidskatt infördes o f f a på svinfarmarar.

Serie: Skatteverket - vi kommer för att driva in den nya fastighetsskatten -
Fastighetsägaren Vadåå ni är för fan inte kloka - snart blir det väl skatt på
luften man andas Skatteverket Unisont ojublande: LUUUUFFFTEEEN!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in