• 4
  • 5
2023-11-25, 14:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag hade en kompis vars mor blev psyksjuk i högre ålder, och det var just i samband med klimakteriet. De bodde intill en låg-och mellanstadieskola och vad som hände var att hon plötsligt fick för sig att barnen skrek på henne när de var ute på rast och stojande och lekte. Inget värre hände dock att hon gick ut och skrek tillbaka fast maken och då relativt vuxna barnen fick ju henne till sjukhus när de märkte att hon var så djupt deprimerad (att hon feltolkade barnens lek på skolgården intill som ett slags illvilligt angrepp på henne). Men jag är tveksam till att den typen skulle vara långvarigt ändå, man brukar väl må bättre när man vant sig vid de kroppsliga åldersförändringarna?

ja det är så att det verkar som att det inte finns någon möjlighet till förbättring tillsammans med 50 års åldern vilket gör att jag inte kan gissa mig till en diagnos, det måste nästan ha varit något från tidigare som möjligen har förvärrats inför detta tragiska tillfälle...
Citera
2023-11-25, 18:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja det är så att det verkar som att det inte finns någon möjlighet till förbättring tillsammans med 50 års åldern vilket gör att jag inte kan gissa mig till en diagnos, det måste nästan ha varit något från tidigare som möjligen har förvärrats inför detta tragiska tillfälle...

Men som då pockar på frågan om, och i så fall varför, hon var ensam med barnet?
Citera
2023-11-25, 18:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men som då pockar på frågan om, och i så fall varför, hon var ensam med barnet?
japp och var hon ensam eller var hon bara så snabb att ingen kunde hindra henne från att göra det tragiska....
Citera
2024-02-04, 13:37
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
japp och var hon ensam eller var hon bara så snabb att ingen kunde hindra henne från att göra det tragiska....
Hon smög in och kastade ut barnet som sov i sin säng.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...a-har-du-gjort
Citera
2024-02-04, 14:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Hon smög in och kastade ut barnet som sov i sin säng.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...a-har-du-gjort

Får många svar i den här artikeln du länkar till, tack för det...
och efteråt gick hon till dagis där äldsta sonen var och sa att hon skulle hämta honom, som tur var ringde dagis till barnets pappa istället för att låta henne ta med sig pojken annars hade det säkert kunnat hända honom något också...
Citera
2024-02-04, 15:12
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Ett år gammalt barn kastades ut genom fönstret av mormodern. Nesodden, Norge (2023-05-04)

Ny rubrik: Ettåring kastades ut genom fönstret av farmor i Nesodden i Norge (2023-05-04)

/Mod
Citera
2024-02-06, 09:47
Medlem
Nottelitens avatar
Från Vg :
På spørsmål fra dommeren om hvorvidt kvinnen erkjente straffskyld etter tiltalen, var svaret «nei».

– Erkjenner ikke straffskyld, svarte kvinnens forsvarer Jorunn Elisabeth Hegle Hovda, ifølge Dagbladet.

Til VG har Hegle Hovda tidligere sagt at bestemoren ikke husker.

– Hun var utvilsomt i psykose på denne tiden, og hun har ingen minner av å ha vært på sønnens adresse, har forsvareren fortalt.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/8Jnvb2/b...r-drapsforsoek
Citera
2024-02-22, 15:49
Medlem
Nottelitens avatar
Från Dagbladet :
Dagbladet får torsdag bekreftet at bestemora i 50-åra er dømt til tvungent psykisk helsevern.

- Dommen vil bli anket. Vi er uenige i tingrettens bevisvurdering, sier kvinnens forsvarer, advokat Jorunn Hegle Hovda, til Dagbladet.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/dom...vindu/81013849
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här