vet inte om detta e rätt forum, men jag minns att under vm94 så hörde man en dikt läsas upp innan varje match sverige spelade. när dom gick ut på planen. en tant-röst. tror även detta kördes nångång under vm02, men är icke säker.
nu till frågorna. vad är detta för dikt? varför användes den i detta sammanhang? och, har någon ett film-klipp eller en ljudupptagning från detta?
Näe... var det inte Tommy Svensson som läste upp en dikt för grabbarna innan de gick ut inför match?
Han gjorde det väl helt enkelt för att vara jävligt dryg och dum i huvudet. Jag hade då blivit jävligt irriterad, och sen gått ut och knäckt några smalben.
Titta bara på Stefan Schwarz. Tommy måste ju ha förföljt honom genom hela spelargången, viskandes någon jävla skitdikt i örat.
Nä, det var Tommy Svensson som snöat in på Karin Boye och läste en mycket känd dikt av henne, nämligen "I rörelse" inför någon match eller om det var innan slutspelet började.
Detta tyckte ju TV var väldigt spännande och därför lät de en inspelning av författarinnan när hon läser dikten själv, ackompanjera VM-krönikan och flera reportage kring VM -94. Det är förmodligen det du hört.
ahh, ok.
jo, nu när du säger det så var det nog bara vid vm-krönikan som den spelades.
dock så hade dom den en match i vm japan/syd korea. jävligt mäktigt på något sätt.
tack!
Detta tyckte ju TV var väldigt spännande och därför lät de en inspelning av författarinnan när hon läser dikten själv, ackompanjera VM-krönikan och flera reportage kring VM -94. Det är förmodligen det du hört.
Ah, så var det nog!
För, som sagt, under pågående USA-VM så hördes det iallafall inga dikter.
inledningen på VMkrönikan94 känns för övrigt väldigt mäktig får alltid gushud när jag kollar på det! När man ser de svenska fansen stå och klappa.
Riktigt bra gjord krönika!