2023-05-06, 08:25
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Det verkliga folkutbytet i småkommunerna är att folk med ambitioner flyttar för jobb och utbildning medan det fylls på med socialfall och slödder pga låga fastighetspriser och fastighetsägare köper upp slitna hyreshus hyr ut till missbrukarna.

Var i princip det jag skrev.
Citera
2023-05-06, 09:28
Medlem
Enligt rykten så är gm från holland.
Citera
2023-05-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det tror jag inte, i detta fall var ju offret i en mycket utsatt situation så i ett sådant läge har man rätt till nödvärn även med extra våld om det kräver då GM hade en kniv.

Det hindrar väl inte att båda ställs inför rätta. Nödvärnet ska såklart prövas juridiskt och inte fastställas godtyckligt.
Citera
2023-05-06, 10:23
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ok-nordanstig/
Nordanstig, kniv och morddråp....

Luktar nigger eller svartskalle om MGM lång väg här. BO vanlig skattebetalande ärlig svensk. Motbevisa mig!
Citera
2023-05-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo

Luktar nigger eller svartskalle om MGM lång väg här. BO vanlig skattebetalande ärlig svensk. Motbevisa mig!

En vit medborgare från Holland.
Citera
2023-05-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokkim
En vit medborgare från Holland.
Missbrukare?
Citera
2023-05-06, 16:05
Citat:

Nordanstig är en liten sketkommun på landsbygden utan någon egentlig stad (närmsta är Hudiksvall och Sundsvall i grannkommunerna), när det är bråk i sådana är det främst fylleslagsmål eller ibland pundare som snedtänder. Väldigt liten andel kulturberikat våld, även om det också händer ibland.

I det här fallet ryktas det som sagt om en pundare som har någon relation till BO
Citera
2023-05-07, 00:37
Medlem
Citat:

Fy fan vilken osmaklig kommentar
Citera
2023-05-07, 01:13
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN83
Fy fan vilken osmaklig kommentar
På vilket vis? Vill du sopa problemen som Sverige har under mattan?
Citera
2023-05-07, 07:47
Medlem
Brottsligheten är långt mycket lägre i Nordanstig än till ex Hudiksvall. Jmf med andra liknande kommuner så är det också lågt eller till och med myclet låg. Brottsligheten begås ofta av lokala förmågor (bovar). Det kanske finns en bas för internationella ligor för stjäla bilar men det gäller hela Hälsingland. Dock är det inte säkert. Det stora problemet jmf med andra regioner Gävleborg är relationsvåld. Det gäller även Nordanstig. Narkotikabrottsligheten har ökat mycket i Nordanstig från början av 2000-talet. Det är troligen en kombination av mer narkotika och ett effektivare polisarbete. Dvs Polisen upptäcker mer nu än tidigare.

Huspriserna har gått upp, så det är inte jättebilligt längre. Stockholmare köper sommarstugor i kommunen.

Historiskt så ses Gnarp som ett rövarnäste. Men halva Hälsingland var det om vi går tillbaks till 1800-talet. Ex Delsbo räknades som Sveriges vilda västern.Brottsligheten var extrem och man sköt ofta på polisen. Gnarp är lokalt ett ökänt rövarnäste. "Gnarpskallar" efter man mätte deras skallar.

Utan att veta något så är motivet troligen svartsjuka/relation eller narkotika eller en knäppskalle.

PS Det är större risk att få bilen stulen i Nordanstig än i Stockholm. Det beror främst på stora avstånd och avsaknaden av andra färdmedel och lokala förmågor.
Citera
2023-05-07, 10:10
Medlem
GM namn är Ni** me**e*ink och är svartsjuk då honoms ex har en ”relation” med BO
Senast redigerad av konrad2341 2023-05-07 kl. 10:19. Anledning: Namnet
Citera
2023-05-07, 10:23
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad2341
GM namn är Ni** me**e*ink och är svartsjuk då honoms ex har en ”relation” med BO
*=e
*=k

*=s
*=s
*=l
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in