• 1
  • 2
2023-05-03, 19:44
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Vad ska diskuteras?

"Toppen att det polisanmäls och hoppas idioten blir inlåst" var min första tanke. Min andra var "synd han inte ramlade ned, det finns för många idioter".

Håller med, folk som klättrar i en mast med inga andra syften än att filma/fota förtjänar döden!
Citera
2023-05-03, 19:50
Medlem
GreenBastards avatar
Om man tycker det är så coolt varför inte bara börja jobba med master eller kraftledningar. Då får man betalt för det också.
Citera
2023-05-03, 19:53
Medlem
Jag är mest funderasa varför de inte är larmat med några detektorer och en kamera för att verifiera varför de larmade.
Känns som att de behövs ett bättre sabotageskydd.
Citera
2023-05-03, 19:54
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Om man tycker det är så coolt varför inte bara börja jobba med master eller kraftledningar. Då får man betalt för det också.

Det blir inte samma adrenalin och känsla om man gör det lagligt ;(
Citera
2023-05-03, 19:55
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEGunther
Jag är mest funderasa varför de inte är larmat med några detektorer och en kamera för att verifiera varför de larmade.
Känns som att de behövs ett bättre sabotageskydd.

Det finns redan där, bara på fel sida av byggnaden, har själv varit där. Ruskigt enkelt att ta sig upp
Citera
2023-05-03, 21:18
Medlem
sfrges avatar
Undrar om det har blivit mer bevakning av masterna efter sabotage mot Boråsmasten.
Jag har själv varit upp i ett antal master. Men det var ganska många år sedan sist.
Jag har alltid haft känslan av att det är lättare att åka dit nu för tiden.

Blir intressant att se vad det blir för straff.
Eller så kanske polisen lägger ner anmälan.
Citera
2023-05-03, 22:02
Medlem
svum.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Undrar om det har blivit mer bevakning av masterna efter sabotage mot Boråsmasten.
Jag har själv varit upp i ett antal master. Men det var ganska många år sedan sist.
Jag har alltid haft känslan av att det är lättare att åka dit nu för tiden.

Blir intressant att se vad det blir för straff.
Eller så kanske polisen lägger ner anmälan.
det har knappt blivit enklare, har klättrat nåra tv master och hur många radio och gsm master som helst och det är ingen säkerhet alls. På TV master finns ett riktigt dåligt staket och nåra enstaka kameror som pekar åt fel håll.
GSM/Radio är oftast helt obevakade, varken stängsel eller kameror, bara ett sorts klätterhinder som ska hindra folk från att klättra upp genom en lucka som blockerar stegen och stora "spikar" som sticker ut på sidorna för att man inte ska kunna klättra runt på utsidan. Dom är värdelösa, hur lätt som helst att klättra förbi dom.
Citera
2023-05-03, 22:26
Medlem
farmenSebastians avatar
Inte orkat se

Men, det borde ju vara ett jäkla fyspass.
Tar säkert timmar.

Fanns ju en annan freeclimber som togs ned fr youtube?
Typ 3 år sen

Han imponerade! Glömmer aldrig när han skulle ner igen, alltså klättra ned för Globen. Hoppandes jämfota över de tvärbalkarna som löper från toppen längsmed rälsen för den där podden. Som en stege rakt ned längs sidan.

Well... där Globen är som fetast och han hoppar framåt börjar ju vinkeln bli extrem och han måste börja backa ned. För plötsligt övergår det till negativt decline, och han hänger snabbt fritt istället
Citera
2023-05-04, 13:22
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Någon som har länk till youtubeklippet? Sökte, men hittade inget.

Kanske är nedtaget, visserligen.
Hittade när jag sökte på mastens namn på Facebook, men länken till klippet var död efter ett drygt dygn Hittar inte heller personens kanal.
Citera
2023-05-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Inte orkat se

Men, det borde ju vara ett jäkla fyspass.
Tar säkert timmar.

Fanns ju en annan freeclimber som togs ned fr youtube?
Typ 3 år sen

Han imponerade! Glömmer aldrig när han skulle ner igen, alltså klättra ned för Globen. Hoppandes jämfota över de tvärbalkarna som löper från toppen längsmed rälsen för den där podden. Som en stege rakt ned längs sidan.

Well... där Globen är som fetast och han hoppar framåt börjar ju vinkeln bli extrem och han måste börja backa ned. För plötsligt övergår det till negativt decline, och han hänger snabbt fritt istället

Pontus57?
Citera
2023-05-04, 17:41
Medlem
På Facebook finns videon länkad, den är dock privatad nu. Kanalen heter hampthy

Cachad länk:
https://webcache.googleusercontent.c...Fv=G7EERNTHtg4
Citera
2023-09-02, 22:33
Medlem
Caasimolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
På Facebook finns videon länkad, den är dock privatad nu. Kanalen heter hampthy

Cachad länk:
https://webcache.googleusercontent.c...Fv=G7EERNTHtg4

Funkar inte någon som vet vart man kan hitta videon. Jävligt intresserad av att se när han klättrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in