• 1
  • 2
2023-05-19, 18:02
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villevilsen
Hej,

Har haft lite svårt att se meningen med livet på senaste.

Minns tillbaka till tiden då man var tonåring, bodde hemma och kollade schyssta filmer som man tankade osv. Idag ser det inte ut så.

Är snart 40, förlorat föräldrarna till ålder/sjukdomar och har egna barn. Men förstår ändå inte vad som är tänkt ska vara meningen med allt.

Högt utbildad akademiker med bra lön, men känner ingen mening med det jag gör om dagarna. Är fast i ekorrhjulet och gör vad de rika vill att jag gör - arbetar och betalar skatt.

Vad är meningen med allt!? Inte längre några intressen, utan barnen har ofrivilligt blivit mina intressen.

Borde man bryta sig loss och ha en affär med någon tjej som är i samma sits!? Eller vad fan är tanken med livet!?
Du har alla resurser för att kunna göra mycket av det du vill göra. Du kanske bara inte vet vad än. Skaffa schysta intressen, res och se hela världen.
Citat:
Ursprungligen postat av Grichehangcock
Livet behöver inte ha någon mening, du har råd att göra som du vill eller inget särskilt. Du har getts gåvan och friheten att kunna få leva utan mening.
Säg det till barnen.
Citera
2023-05-19, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du har alla resurser för att kunna göra mycket av det du vill göra. Du kanske bara inte vet vad än. Skaffa schysta intressen, res och se hela världen.

Säg det till barnen.
Vilka barn? Om jag har några så har de en i helvetes snabb och kraftfull processorkraft att de redan vet allt. Pang säger det bara och jag har inte en chans att hänga med.
Citera
2023-05-20, 07:41
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grichehangcock
Vilka barn? Om jag har några så har de en i helvetes snabb och kraftfull processorkraft att de redan vet allt. Pang säger det bara och jag har inte en chans att hänga med.
Du tänker så gäddan.
Citera
2023-05-20, 13:28
Medlem
nonameds avatar
Viktigt med egen tid med. Sådant som du gillar att göra förutom familjen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in