Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Drudkh har jag faktiskt nyligen laddat ner grejer av, men inte hunnit lyssna. Nokturnal Mortum, Dernière Volonté och Forseti ska jag definitivt kolla upp.
Du har verkligen något att se fram emot, Drudkh är radikalkonservativa har jag för mig, de tryckte en tröja som det stod "Art for white intellectual elite" på...

Det är intressant att östeuropéerna, med grupper som Hate Forest, Nokturnal Mortum, Temnozor, etc. etc. är så framstående inom just NSBM.
Citat:
Dumma texter är ju faktiskt ofta underbara...stora rockskapare som Black Sabbath, Ramones, AC/DC, Motorhead är på samma "barnsliga" (eller primordiala?) "supa-slåss-knulla-dö"-nivå som Ian Stuart där - och hos den sistnämnde finns dock inte sällan en äkta känsla och en god vilja vid sidan av det tidstypiska White Power-brölandet. Två plattor Patriotic Ballads gjorde han också.
Hehe, ja, just nu lyssnar jag på
Landsers härligt primitiva låt "Nigger":
Citat:
Aber nicht mehr lange, dann seid ihr dran
Dann gibt's auch hier den Ku-Klux-Klan
Wenn in der Nacht die Kreuze brennen
Dann könnt ihr stinkenden Kaffer um euer Leben rennen
Nigger, Nigger - raus aus unserm Land!
En kul anekdot är den dummokratiska tyska staten klassade bandet som en kriminell organisation och sångaren Michael "Lunikoff" Regener hamnade i fängelse på grund av texterna.