Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Vad är det du egentligen vill? Som du skriver så ser det ut som du vill lära dig programmera lite halvt om halvt.
Om det är rätt så tror jag inte att det finns någon som erbjuder något med det tankesättet. Däremot om du pluggar heltid (8tim/dag) någon kurs i 6 månader så bör du bli hyffsad på kodning.
Då blir nästa steg att förstå vad det är du tänker dig att du vill/ska skapa? Är det något med hårdvara, webbsida, mobilapp etc.
yes, jag tänkte plugga 8-10 tim om dan nov-maj, men skulle ju behöva lite struktur så att säga. man kan ju irra omkring på youtube i månader och skjuta lite från höften, men det blir ju inge bra!
Jag har en ide till en app, och skulle vilja få ut en MVP till nästa sommar. helst itll båda systemen. I grova drag är det en kalenderapp med fotointegration, timer, statistik och applock möjligheter. (är det ens tillåtet på iphone?) Tillhörande hemsida med, men apparna är i fokus. JAg är helt grön på kodning men har jobbat med Adobe som formgivare i 10 år.
Mitt andra alternativ är att bara göra en protoyp i UX och plocka in den i bravo eller nåt, men vet ej om det skulle funka så bra.
Tredje alterantivet är att köra elance eller liknande och hitta nån öststatare som kan göra ut min protoyp. Det kanske blir bäst. Fokusera på att göra en så bra protoyp som möjligt och sen lämna över den till nån som kan.
Samtidigt är det ju alltid bra att kunna koda, veta litegrann iallfall. Så en dunderkurs, superintensiv, men vad exakt, och vart?
Jag kommer inte söka jobb som programmerare sen, detta är endast för mina egna appar.