Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-30, 07:51
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Men dumpen vägrade eftersom de insåg ju att det var självskadebeteende när jag anmälde mig själv via deras tipsa funktion.

Jag förstår. De är väl mer försiktiga med att lägga upp folk på den sidan än vad de här andra grupperna är, där du nu säger att du ligger upplagd?

Finns det något sätt för dig att kontakta de här grupperna eller personerna bakom dem och förklara vad det är som har hänt?

Om dumpen förstår att det handlar om ett självskadebeteende från din sida så kanske de andra också kan komma att dra samma slutsats?
2023-04-30, 07:56
Medlem
Sebastian! Kan du svara ärligt på om du har någon form av intellektuell funktionsnedsättning?

Det är inte menat som ett elakt påhopp, bara en ärlig fråga.
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2023-04-30 kl. 08:04.
2023-04-30, 07:58
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
det handlar om ett självskadebeteende från din sida så kanske de andra också kan komma att dra samma slutsats?

Korrekt. Hon Sara har även skrivit i grupperna att det är ett självskadebeteende från min sida, men det är så många som anser att har jag erkänt "får jag stå mitt kast" och då Sara inte är admin i grupperna så kan hon inget göra för stoppa spridningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Sebastian! Kan du svara ärligt på om du har någon form av intellektuell funktionsnedsättning?

Ja, aspergers syndrom.
2023-04-30, 08:06
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
TS är självklart pedofil och har åkt dit på det

Varför tror du då dumpen vägrar lägga upp mig?
Du skulle bara veta hur mycket jag ljuger i självdestruktivt syfte.

Grejen är ju att jag "skvallrat" i privatchattar med folk och ljugit om att jag våldtagit barn. Fast jag inte gjort det.

Någon som sitter i dessa privatchattar har väl helt enkelt valt att lägga upp mig i en sådan "hemlig" facebook grupp, varav någon kvinna som är medlem i den facebookgruppen börjar ringa mig på telefon.

Tråkigt att man går på sådana tunna saker som en erkännelse över en chatt. Och hänger ut folk.

Har ärligt talat ingen aning om varför jag är upplagd just nu. För jag har ljugit för flera, i flera års tid om att jag har gjort massa brott o sånt. (ljugit om allt möjligt, manipulerat apacheloggar så det ser ut som jag surfar barnporr, och sedan skickat till folk - är lätt med search/n/replace att förfalska access.log)

T.om. ljugit om att jag varit nere o stridit för ISIS o sånt... och försök hetsa folk att anmäla mig till SÄPO och "vittna om att de sett mig åka till flygplatsen för terror resor".
Men folk har haft för stort pondus för att inte okynnesanmäla något sådant utan att ha mer på fötterna än en erkännelse över en chatt.

Men när det gäller pedofili, då är det lätt att "jump the gun" på en erkännelse över en chatt. Men exakt när jag gjort erkännelsen vet jag inte. För jag vet bara i närtid att jag tipsade om olovlig kårverksamhet på dumpen.

Kan vara det som "fick bägaren att rinna över" för någon. Som då kom ihåg min erkännelse och lade upp mig.
Senast redigerad av sebnie 2023-04-30 kl. 08:14.
2023-04-30, 08:14
Bannlyst
Herregud! Lägg på och blockera.
2023-04-30, 08:21
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Varför tror du då dumpen vägrar lägga upp mig?
Du skulle bara veta hur mycket jag ljuger i självdestruktivt syfte.

Grejen är ju att jag "skvallrat" i privatchattar med folk och ljugit om att jag våldtagit barn. Fast jag inte gjort det.

Någon som sitter i dessa privatchattar har väl helt enkelt valt att lägga upp mig i en sådan "hemlig" facebook grupp, varav någon kvinna som är medlem i den facebookgruppen börjar ringa mig på telefon.

Tråkigt att man går på sådana tunna saker som en erkännelse över en chatt. Och hänger ut folk.

Har ärligt talat ingen aning om varför jag är upplagd just nu. För jag har ljugit för flera, i flera års tid om att jag har gjort massa brott o sånt. (ljugit om allt möjligt, manipulerat apacheloggar så det ser ut som jag surfar barnporr, och sedan skickat till folk - är lätt med search/n/replace att förfalska access.log)

T.om. ljugit om att jag varit nere o stridit för ISIS o sånt... och försök hetsa folk att anmäla mig till SÄPO och "vittna om att de sett mig åka till flygplatsen för terror resor".
Men folk har haft för stort pondus för att inte okynnesanmäla något sådant utan att ha mer på fötterna än en erkännelse över en chatt.

Men när det gäller pedofili, då är det lätt att "jump the gun" på en erkännelse över en chatt. Men exakt när jag gjort erkännelsen vet jag inte. För jag vet bara i närtid att jag tipsade om olovlig kårverksamhet på dumpen.

Kan vara det som "fick bägaren att rinna över" för någon. Som då kom ihåg min erkännelse och lade upp mig.

Sök hjälp! Du är jättesjuk!
2023-04-30, 08:24
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Herregud! Lägg på och blockera.

Om du kanske inte visste så går det inte blockera "Skyddat nummer". Då blockar man allt annat också, typ vårdkontakter m.m.
2023-04-30, 08:27
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Sök hjälp! Du är jättesjuk!

Jag vet, har försökt men får ingen hjälp. För att jag inte är på "krigsstigen" när jag väl är på psykologkontoret och blir utskriven hela tiden.

Det är när nån jävlas med mig som jag försöker sätta dit mig själv.

Den stora risken är om nån går så långt som faktiskt anmäler mig och vittnar om något som jag ljugit.
Då kommer jag bli den nya "Thomas Quick" som får sitta av något som jag inte gjort.
2023-04-30, 08:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vad kan jag rent praktiskt göra för att få stopp på det? Finns det något juridiskt jag kan göra för att bromsa det hela? Eller är förvarningen till polisen enda jag kan göra?
Polisanmäl varje hot. Även om du skulle ha våldtagit 500 barn så är det fortfarande olagligt att hota dig. Ta skärmdumpar, försök få personerna identitet bekräftat och lämna in så mycket bevis du kan med polisanmälningarna. Polisen brukar inte göra mycket, så att samla bevis själv är en bra idé.
2023-04-30, 08:30
Medlem
Citat:

Ja, aspergers syndrom.

Tack för svaret!

Om jag fattar din trådstart rätt så är din huvudsakliga fråga om och vad du kan göra åt situationen nu. Rent juridiskt bör du göra en polisanmälan mot kvinnan som ringde upp dig om du anser att hon begick något brott, exempelvis utpressning. Idag finns det väl inga oregistrerade kontantkort längre så om polisen vill utreda detta så bör de åtminstone kunna ta reda på vem som står på numret du blev uppringd av. Även andra hot bör du försöka dokumentera och polisanmäla.

Att stoppa skriverier om dig och ditt erkännande är nog tyvärr omöjligt. Mitt råd är att du ligger väldigt lågt och inte försöker bemöta vad folk skriver. Till slut så tröttnar de flesta på att skriva om dig. Det dyker hela tiden upp nya skandaler som fångar intresset.

Ditt självskadebeteende bör du försöka göra någonting åt. Har du någon kontakt med psykiatrin på din hemort?

Jag har grundat mitt svar på att du talar sanning i trådstarten.
2023-04-30, 08:34
Medlem
Citat:
Mår riktigt dåligt nu...

Började med att en kvinna över telefon ringde och anklagade mig för att vara pedofil.
Så hon tjatade, och hon sa "tror mer på dem än dig".

2023-04-28 13:21:41 Skyddat nummer 00:16:36
2023-04-28 10:57:31 Skyddat nummer 00:00:30

Så sa "Okej, jag erkänner att jag våldtagit barn då" för att få käft på henne.
Jag skrev sen ett papper (klickbar länk) som jag skickade in lite överallt, och spred lite överallt på twitter, här på flashback, och lite överallt, och sådant på begäran av kvinnan. Gjorde det också i självskadesyfte för jag blev så arg över anklagelserna.

Nu börjar jag få massa hot över messenger och sådant.
Ringde och polisanmälde, och drog hela historien.

De bara sa "Det där är ju självförvållat och framprovocerat eftersom du skrev på papperet och pedofiler är ju rätt hatade så skulle det hända dig nått så skulle straffet sättas ner rätt kraftigt för förövarna pga att det är förståeligt angrepp.".
De tog emot anmälan men de sa att de kommer inte kunna göra något eftersom jag skrev på papperet.

vad gör jag? Mår dåligt över alla hot och sådant nu, och tydligen sprids det i flera grupper att jag är pedofil nu...
för att ha kluddat lite bläck på ett papper?
Är man pedofil bara för att man kluddat lite bläck på ett papper (o signat med bankid)?

Nu är ju iofs polisen informerade om att jag skrivit på papperet i affekt (dvs inte under mina fulla sinnes bruk) men vad gör man om flera går på och vittnar att jag våldtagit barn? På basis av det som står på papperet...
Det vore ju jättelätt att gå ihop några och vittna en samstämmig historia. Speciellt då det skrivs nu i "hemliga grupper" på facebook att jag våldtagit barn på basis av det jag skrev på pappert.

Dessutom alla hot och pöbelmobb bara för att man erkänt saker falskt. Polisen var dock förståelig att jag har ett funktionshinder som gör mig mer lättpåverkad och lättare att "pressa att erkänna".

Vad kan jag rent praktiskt göra för att få stopp på det? Finns det något juridiskt jag kan göra för att bromsa det hela? Eller är förvarningen till polisen enda jag kan göra?

Ta bort länken sebbe.... Eller är hela tråden ett försök att förstöra någon annans liv? Du har ju hela personnumret upplagt.

I övrigt är det korkat att till en okänd erkänna något som inte är sant.

Känner att det här är en trolltråd..
2023-04-30, 08:40
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Eller är hela tråden ett försök att förstöra någon annans liv?

nä, varför skulle det vara det? Det är ju signerat med BankID.

Jag vet att det var dumt att erkänna osanna saker. Men kände liksom ingen utväg för att få stopp på hennes jävla tjaffs.

Så gav henne vad hon bad om.

Citat:
bör de åtminstone kunna ta reda på vem som står på numret du blev uppringd av

Herregud. Skyddat nummer. Finns inte ens ett nummer att gå på.

Citat:
Har du någon kontakt med psykiatrin på din hemort?

Har haft flera kontakter, mest då min mamma gick bort (ca 11å sen) och jag t.om. hade fysiska självmordstankar och liknande.

Men blir bara utskriven... "Inget fel på han, vi stänger blocket här och skriver ut".

Orkar inte betala massa jävla patientpengar för ingen hjälp alls. Bara sitta i en soffa o prata med nån o sen ingen form av behandling alls. Verkar som man måste få ett jäkla psykbryt inne på kontoret för att få någon hjälp för sina problem.
Kanske inte lägger fram mina problem på rätt sätt.
Senast redigerad av sebnie 2023-04-30 kl. 08:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in