Vaknade till vid ca 22 small somfan 7-8 skott i 2 salvor någon sekund efter varandra.. var till fönstret och tittade ut såg 2-3 killar vid parkeringen och nån tjomme springa över gräsmattan utanför. Inte kunnat somna alls sen dess. Såg ca 3 polisbilar stod o pratade med några en stund efter. Också mycket skrik och gap av någon hysterisk, kanske skjuten jag vet inte. Nu kommer väl farbror blå och knackar på närsom. Skit också… Jag som ville chilla…
Vaknade till vid ca 22 small somfan 7-8 skott i 2 salvor någon sekund efter varandra.. var till fönstret och tittade ut såg 2-3 killar vid parkeringen och nån tjomme springa över gräsmattan utanför. Inte kunnat somna alls sen dess. Såg ca 3 polisbilar stod o pratade med några en stund efter. Också mycket skrik och gap av någon hysterisk, kanske skjuten jag vet inte. Nu kommer väl farbror blå och knackar på närsom. Skit också… Jag som ville chilla…
har konstapeln knackat dörr ännu? tänkte dom bör vara ganska snabba med det.
Region Västmanland har uppdaterat.
Antal personer förda till sjukhus
Person 1
Ålder: 25-34 år
Kön: Man
Skada: Svårt skadad, stabilt
Status: Opereras akut
Person 2
Ålder: 12-17 år
Skada: Lindrigt skadad
Status: Hem efter behandling
Region Västmanland har uppdaterat.
Antal personer förda till sjukhus
Person 1
Ålder: 25-34 år
Skada: Svårt skadad, stabilt
Status: Opereras akut
Person 2
Ålder: 12-17 år
Skada: Lindrigt skadad
Status: Hem efter behandling
Bra fråga..
– I nuläget kan jag bekräfta att det finns åtminstone två skadade. Eventuellt kan det vara fler. Det är lite rörigt och tidigt i utredningen, säger Pelle Vamstad.
Det är ingen synlig aktivitet i 2A, de flesta verkar röra sig på "baksidan" av 1 eller åtminstone udda husnumrens sida. Men jag har inte sett några avspärrningar där.
Uppdatering
Det är avspärrningar på baksidan av nummer 1 också, och den går sannolikt till nummer 3 åtminstone.
Senast redigerad av Rödeby 2023-04-30 kl. 01:42.
Anledning: Uppdatering
Allmänhten larmade vid 22:30 om smällar i stadsdelen Skallberget i Västerås. När polis anländer till platsen konstateras att det har skjutits mot en fastighet i området.
Två personer är skadade och vårdas på sjukhus med anledning av skottlossningen.
Polisen har omfattande avspärrningar i området, hör vittnen, knackar dörr och genomför teknisk undersökningen i syfte att säkra spår på platsen.
Den initiala brottsrubriceringen är försök till mord och grovt vapenbrott.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!