2023-04-29, 21:31
Medlem
https://finance.yahoo.com/news/tech-war-chinese-chatgpt-ambitions-093000372.html

Kinas AI-utveckling saktar ner i takt med att USA reglerar AI-halvledare mot Kina.

Detta är inga goda nyheter för mänskligheten.

Vidare skickade personer som följer mänskliga rättigheter i USA ett brev där de uppmanade regeringen att reglera ai, så för ett tag sedan slutade det amerikanska företaget Openai att utveckla chatgpt5.

En fågel måste ha båda vingarna. Även för mänskligheten hoppas jag att USA inte kommer att störa andra länders AI-utveckling.

AI-utvecklingen i USA är långsam på grund av människorättsaktivister, och AI-utvecklingen i Kina är långsam på grund av USA, så i slutändan saktar AI-utvecklingen ner totalt.

Som någon som vill ha snabba framsteg inom AI tror jag att denna förordning i USA kommer att hindra AIs framsteg. Vad tycker Flashback-medlemmarna?
Citera
2023-04-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
https://finance.yahoo.com/news/tech-war-chinese-chatgpt-ambitions-093000372.html

Kinas AI-utveckling saktar ner i takt med att USA reglerar AI-halvledare mot Kina.

Vidare skickade personer som följer mänskliga rättigheter i USA ett brev där de uppmanade regeringen att reglera ai, så för ett tag sedan slutade det amerikanska företaget Openai att utveckla chatgpt5.

En fågel måste ha båda vingarna. Även för mänskligheten hoppas jag att USA inte kommer att störa andra länders AI-utveckling.

AI-utvecklingen i USA är långsam på grund av människorättsaktivister, och AI-utvecklingen i Kina är långsam på grund av USA, så i slutändan saktar AI-utvecklingen ner totalt.

Som någon som vill ha snabba framsteg inom AI tror jag att denna förordning i USA kommer att hindra AIs framsteg. Vad tycker Flashback-medlemmarna?

Du oroar dig för takten i AI:s framsteg. Var är mänskligheten om 50 år med AI?
Citera
2023-04-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Du oroar dig för takten i AI:s framsteg. Var är mänskligheten om 50 år med AI?

Om ai utvecklas snabbt, tror jag att mänskligheten kommer att välkomna himlen.

Enligt framtidsforskare, om ai utvecklas, kommer produktionskostnaden att minska, och mänskligheten kommer att få en basinkomst och leka och äta i virtuell verklighet.
Citera
2023-04-29, 22:11
Medlem
Citat:
...mänskligheten kommer att få en basinkomst och leka och äta i virtuell verklighet.

Tror du inte de flesta människor föredrar vanlig verklighet?
Citera
2023-04-29, 22:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Kina är rädda för AI, den hotar diktaturer som Kina. AI kommer inte ge en basinkomst, utan de som äger AI,n blir de som blir rikast.
Citera
2023-04-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Tror du inte de flesta människor föredrar vanlig verklighet?

Skulle det inte vara bättre att fördjupa dig i din favorithobby samtidigt som du får en basinkomst istället för att leva ett normalt liv? Människor i de flesta fattiga länder arbetar hårt men har sämst livskvalitet. Mänskligheten behöver befrielse från arbete.
Citera
2023-04-29, 22:28
Medlem
Citat:
Skulle det inte vara bättre att fördjupa dig i din favorithobby samtidigt som du får en basinkomst istället för att leva ett normalt liv? Människor i de flesta fattiga länder arbetar hårt men har sämst livskvalitet. Mänskligheten behöver befrielse från arbete.

Jag anser tvärtom att det är arbete, plikt, att känna sig behövd och känna att man klarar av det, som håller ihop civilisationen.
Citera
2023-04-29, 22:35
Medlem
Citat:

Du och många andra skulle säkert vara produktiv men tänk dig hur mycket skit idioter kan ställa till med om dom är ledig hela dagarna :/
Citera
2023-04-29, 23:27
Medlem
sommarlovs avatar
De exempel jag har sett på Kinas AI är rent skrattretande!

https://www.youtube.com/watch?v=AGduNffluaQ
Citera
2023-05-02, 17:28
Medlem
avcs avatar
Citat:

Diktaturer + Al är definitivt inga goda nyheter för mänskligheten.
Citera
2023-05-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Diktaturer + Al är definitivt inga goda nyheter för mänskligheten.

Snarare, eftersom Kina är en diktatur, kan du nå agi snabbt utan att bry dig om mänskliga rättigheter och etik.
Citera
2023-05-06, 10:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Vidare skickade personer som följer mänskliga rättigheter i USA ett brev där de uppmanade regeringen att reglera ai,] så för ett tag sedan slutade det amerikanska företaget Openai att utveckla chatgpt5.

OpenAI har, inte, avbrutit utvecklingen av ChatGPT-5, man bara inte börjat träna den än. Kan ha att göra med mycket: Man inventerar/testar/utvecklar kraftfullare hårdvara som den skall köra på. Ev. Potentiell token brist, man utvecklar nya säkerhetslösningar, man vill visa att OpenAI, verkligen tar AI säkerhet på allvar. Men utveckling av, GPT-4 fortsätter som vanligt, med en fördubblad kapacitet ca var hundrade dag. GPT-4.5 lanseras i höst.

Och det är, för övrigt, bra att USA bromsar AI utvecklingen i Kina. Något som CCP borde vara, tacksam över, för ett AGI lär. kritisera, det partiet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in