2023-06-14, 22:40
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Ja det är ett märkligt fenomen. Om någon gör någonting intressant vill jag ju se bild på vad hen gör och inte personens ansikte. Det vet jag redan hur det ser ut

Vad är det du vill se? Vilken könsorgan den här hen som du skriver om har? Kukbilder från en hen. Det kan väl vara vilket kön som helst? Varken kuk eller fitta. Kanske det tredje könet? Du kan inte ha det lätt. Vad är det för selfies du får egentligen?
Senast redigerad av PingPongZong 2023-06-14 kl. 22:43.
Citera
2023-06-16, 21:06
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vad är det du vill se? Vilken könsorgan den här hen som du skriver om har? Kukbilder från en hen. Det kan väl vara vilket kön som helst? Varken kuk eller fitta. Kanske det tredje könet? Du kan inte ha det lätt. Vad är det för selfies du får egentligen?

Jag pratar rent allmänt. Det finns saker att fotografera som kan vara intressant att dela med sig av och ens ansikte 1000 gånger är inte det.
Citera
2023-06-16, 23:44
Medlem
Till en viss del är fåfänga bra, tror jag. Önskar själv att jag tog selfies oftare. Har kanske 1, 2 st selfies. Lite fler kunde jag haft.

Är väl mer när större delen av ens liv bedöms utifrån ens utseende eller när man utifrån hur någon annan ser ut, drar slutsatser utifrån det.

Jag har inga problem med att vara med på bild, och även om jag inte är snygg(tror jag) tycker jag det är ok när andra tar en bild som man kommer med på. Däremot närgågna bilder i helt fel sammanhang, skulle jag bli upprörd över. T.ex. badhus, sjukhus, i ens hem, i ett omklädningsrum, under ett privat möte, andra slutna möten.
Citera
2023-07-01, 14:32
Medlem
nonameds avatar
Beror nog på olika anledningar varför en person tar en selfie.
Citera
2024-05-08, 01:35
Medlem
Merwinnas avatar
Selfie-trenden verkar ha lugnat ner sig, eller vad säger ni andra? Nu när jag tänker efter var det jättelänge sedan jag såg någon med en selfie-stick (vet inte vad det heter på svenska), och det är sällan jag får sådant i flödet numera. Folk som tidigare alltid la med någon selfie också, kan lägga ut en serie foton de tagit på ett utflyktsmål utan en enda med sig själv på. Känns som att mänskligheten mognar? Eller så är det bara att min bekantskapskrets blir äldre!
Citera
2024-05-11, 23:14
Medlem
Lite är väl ok. Önskar själv jag tog en selfie på mig ibland. Men så är jag ju ingen skönhet direkt, så kanske inte så konstigt.
Kan kännas lite skumt att titta bakåt på livet och knappt ha några bilder på sig själv. Enstaka fall vill ju någon annan se hur man ser ut eller vad man gör/gjort.

Fåfänga om det är dagligen och en jävla massa bilder på sig själv och utgör en avgörande del i hur man ser på sig själv eller andra.
Citera
2026-09-01, 01:07
Medlem
Radikalexorcists avatar
Selfies är fåfänga. Beviset för det är när personen inte tittar rakt in i kameran utan på sig själv i kameran.
Citera
2026-09-01, 01:13
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Det är narcissism som är orsaken.
Citera
2026-09-08, 12:33
Medlem
nonameds avatar
https://youtu.be/kdemFfbS5H0?si=QSJdJ2RNwTQM_LNJ
Citera
  • 2