Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2023-05-04, 14:50
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Finns mycket man kan göra för att få ner sina matkostnader, jag handlar uteslutande dyra saker till halva priset (med kort datum), samt passar på att besöka butiker på mina promenader för att köpa lockvarorna. Skulle inte köpa kyckling för 200 för 4 filéer eller avokado för 20 kr styck.
Vilka butiket har halva priset nuförtiden, på kort datum? Där jag handlar (Ica,Citygross) kör dom 35%. Tacksam för tips.
Citera
2023-05-04, 15:09
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Vilka butiket har halva priset nuförtiden, på kort datum? Där jag handlar (Ica,Citygross) kör dom 35%. Tacksam för tips.

Bor i innerstan så handlar mest här, men Hemköp Stadion, Coop Sveavägen samt Hemköp Upplandsgatan i Vasastan brukar köra 50% rabatt på allt som går ut snart.
Citera
2023-05-04, 15:27
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Bor i innerstan så handlar mest här, men Hemköp Stadion, Coop Sveavägen samt Hemköp Upplandsgatan i Vasastan brukar köra 50% rabatt på allt som går ut snart.
Bor inte i Stockholm, men tack för tips, Hemköp och Coop finns i "min" stad. Ska kollas upp.
Citera
2023-05-04, 18:39
Medlem
Bantapublicservices avatar
Bara ointelligenta medelmåttor som tror att mat och drivmedel är dyrt. Köp havregryn, potatis och blodpudding. Fetma och bekvämlighet de riktiga problemen. Det är inte en mänsklig rättighet att äta tacos med massvis dyra tillbehör en gång i veckan. Släpp inbillningen att DU förtjänar en hög levandsstandard. 99% av mänskligheten har inte bidragit med ett skit i någon betydelsefull mening förutom att konsumera.
Citera
2023-05-04, 20:02
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Håller helt med TS. Folk är som djur. Rent impulsstyrda. De bara måste ha den där entrecoten på fredagen oavsett om den dubblats i pris. De handlar på i full fräs ända till pengarna tar slut.

Själv tar jag mitt ansvar. Vägrar att bli utnyttjad. Har mest ätit köttfärsbiffar i säkert två år nu. Tidigare åt jag entrecote och flankstek osv nästan varje dag. Har nästan slutat äta på restaurang. Dragit ner på lunchätandet. Sagt upp gräsmatteklippningen och städerskan osv.

Detta trots att jag absolut har råd med ovanstående. Vi drar in 6 miljoner per år jag och frugan men vi tar vårt samhällsansvar. Om alla gjorde som vi och vägrade bli blåsta så hade inflationen varit över för länge sedan.

Men varje jävla gång man går i mataffären ser man de äckliga lågavlönade djuren stå och dregla i köttdisken och köpa entrecoter trots att de dubblats i pris, red bull osv. Fyfan.
Du tror att du gör någon en tjänst när du samlar pengar på hög? Pengar ska omsättas, minst en miljon borde du ha råd att sätta sprätt på varje år till gagn för samhället. Fy fan vad snåla människor är äckliga!
Citera
2023-05-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det finns chips och läsk som inte gått upp ett öre. Så folk kommer inte sluta köpa dem tyvärr.

Vilka sorter har samma pris idag som för 2 år sen ? 1år sen ?
Citera
2023-05-04, 20:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vilka sorter har samma pris idag som för 2 år sen ? 1år sen ?

Billiga märken. Man blir direkt inte ruinerad.
Citera
2023-05-04, 20:15
Medlem
Sluta låna pengar - köp bostäder kontant - måste ni låna låna på kort datum o kräv låga räntor-
jkr matens datum går snart ut = billigare
Citera
2023-05-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Billiga märken. Man blir direkt inte ruinerad.

Har du några exempel ? Vilka sorter/märken har samma pris idag som för 1-2år sen?det var ditt påstående.
Inte att billiga märken fortfarande är "billiga".
Citera
2023-05-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantapublicservice
Bara ointelligenta medelmåttor som tror att mat och drivmedel är dyrt. Köp havregryn, potatis och blodpudding. Fetma och bekvämlighet de riktiga problemen. Det är inte en mänsklig rättighet att äta tacos med massvis dyra tillbehör en gång i veckan. Släpp inbillningen att DU förtjänar en hög levandsstandard. 99% av mänskligheten har inte bidragit med ett skit i någon betydelsefull mening förutom att konsumera.

Tacos är ju knappast speciellt dyrt i vilket fall...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in