2023-04-29, 15:40
Avslutad
Detta märks väldigt tydligt på krogen och barer eller allmänt på dejting apparna också. Jag menar också främst svenska killar eller vita västerländska killar överlag.

Jag har noterat detta ganska mycket då jag jobbat som bartender och entrévärd både i Sverige och även andra städer utomlands och har gjort jämförelse med invandrar killar, det är som dag och natt om man skulle jämföra, invandrare killarna är mer avslappnat och tittar runt eller umgås med sina vänner medan svensken måste springa runt och leta efter tjej för natten eller supa sig redlös full för att få napp.

Nu vill jag ha en saklig diskussion och inga rasistiska kommentarer om invandrare, jag gjorde den jämförelsen eftersom alla killar inte är likadana och detta måste bero på nationalitet och ursprung.

Kan detta ha o göra med svenskar saknar något och att de har behov och fylla det genom vara desperata med kvinnor ?
Citera
2023-04-29, 15:50
Medlem
Du menar att invandrare beter sig mindre desperat mot tjejer? Generellt är det nog tvärtom. Vissa invandrare är jäkligt "på" medans svenskar har en mer avslappnad attityd. Det är nog (bland annat) därför svenska brudar föredrar svenska killar och vice versa. Kanske är annorlunda i södra sverige, vad vet jag.
Senast redigerad av XrayCharles 2023-04-29 kl. 15:54.
Citera
2023-04-29, 15:50
Medlem
Blaze.s avatar
För att de flesta är ensamma och har förmodligen inte varit i närheten av en sån liten sak som en sketen kram från någon av det motsatta könet på flera år. Jag finner ditt antagande något rasistiskt då jag tycker att det finns både svennar och invandrare som kan bete sig så som du beskriver. Det känns som en grej som berör män, mest då ensamma män, vilket inte är konstigt.
Citera
2023-04-29, 15:58
Medlem
CompressorVanes avatar
Manlig förebild saknas ofta.

Sen krogen är inget vidare ställe för en man. Alkohol och droger gör ingen gott.
Citera
2023-04-29, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Detta märks väldigt tydligt på krogen och barer eller allmänt på dejting apparna också. Jag menar också främst svenska killar eller vita västerländska killar överlag.

Jag har noterat detta ganska mycket då jag jobbat som bartender och entrévärd både i Sverige och även andra städer utomlands och har gjort jämförelse med invandrar killar, det är som dag och natt om man skulle jämföra, invandrare killarna är mer avslappnat och tittar runt eller umgås med sina vänner medan svensken måste springa runt och leta efter tjej för natten eller supa sig redlös full för att få napp.

Nu vill jag ha en saklig diskussion och inga rasistiska kommentarer om invandrare, jag gjorde den jämförelsen eftersom alla killar inte är likadana och detta måste bero på nationalitet och ursprung.

Kan detta ha o göra med svenskar saknar något och att de har behov och fylla det genom vara desperata med kvinnor ?

Menar du dom svenska mena killarna!
Citera
2023-04-29, 16:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Jag har noterat detta ganska mycket då jag jobbat som bartender och entrévärd...

Har haft samma positioner under de åren jag jobbade på krogen, har inte den uppfattningen att det skulle vara uppdelat som du vill göra gällande.
Senast redigerad av halaltarzan 2023-04-29 kl. 16:26.
Citera
2023-04-29, 16:19
Medlem
Indoktrinering.

Där har du svaret. "Vita" är matade med att kvinnor har ett värde pga att de är slidbärare. Thats it!
Citera
2023-04-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks

Jag har märkt av detta mer när jag är ute. T.ex. när jag är ute på promenader, handlar etc. Upplever det mer nu än för några år sen. De är som att de söker kontakt. Eller är väldigt nyfikna. Speciellt irriterande när man själv visar noll intresse. Och bara försöker sköta sig själv. Jag tänker att de förmodligen är yngre killar, och incels som inte varit i så mycket kontakt med kvinnor överlag. Då är de väl nyfikna. Men det , de inte förstår. Är att de mest upplevs som creepy av kvinnor. När det inte är besvarat. Speciellt när samma kille/killar söker det flera ggr. Kanske borde finnas någon kurs för dessa. I hur man läser av kroppsspråk. Och sociala koder för övrigt. Ofta med avvikande beteende typ någon diagnos.

Stött på såna i olika yrken med. Inte allt för sällan t.ex. fastighetsskötare. Brukar vara en del creepy män som arbetar som det. Titta på fall i USA t.ex. Där en del kvinnor blir förföljda av dessa, stalkade sina hem och inte sällan våldtagna och mördade. Hade en vän som hade problem med en sån kille. De slutade med att han fick sparken. Då fler kvinnor i hennes bostadsområde känt av samma sak . Min poäng är. Att de killar du beskriver har något slags problem. Ingen normalt funtad kille beter sig så.
Senast redigerad av zoraya2 2023-04-29 kl. 17:04.
Citera
2023-04-29, 17:45
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Jag har märkt av detta mer när jag är ute. T.ex. när jag är ute på promenader, handlar etc. Upplever det mer nu än för några år sen. De är som att de söker kontakt. Eller är väldigt nyfikna. Speciellt irriterande när man själv visar noll intresse. Och bara försöker sköta sig själv. Jag tänker att de förmodligen är yngre killar, och incels som inte varit i så mycket kontakt med kvinnor överlag. Då är de väl nyfikna. Men det , de inte förstår. Är att de mest upplevs som creepy av kvinnor. När det inte är besvarat. Speciellt när samma kille/killar söker det flera ggr. Kanske borde finnas någon kurs för dessa. I hur man läser av kroppsspråk. Och sociala koder för övrigt. Ofta med avvikande beteende typ någon diagnos.

Stött på såna i olika yrken med. Inte allt för sällan t.ex. fastighetsskötare. Brukar vara en del creepy män som arbetar som det. Titta på fall i USA t.ex. Där en del kvinnor blir förföljda av dessa, stalkade sina hem och inte sällan våldtagna och mördade. Hade en vän som hade problem med en sån kille. De slutade med att han fick sparken. Då fler kvinnor i hennes bostadsområde känt av samma sak . Min poäng är. Att de killar du beskriver har något slags problem. Ingen normalt funtad kille beter sig så.

Jag köper det du skriver och håller med om att denna kille du beskriver som inte kan ta ett nej behöver träna på det sociala spelet. Det blir creepy när det sker upprepade gånger speciellt. Men självklart är män nyfikna, det är kvinnor också. Hur ska en man få något besvarat om han inte är nyfiken? Till mäns försvar så kan det vara väldigt svårt att veta om någonting är besvarat eller ej och han kan tänka att "okej, hon verkar inte intresserad men kanske kan jag göra henne intresserad" dessa män gör väl vad dom kan för att hitta kärleken medans kvinnor generellt kan välja och vraka. Om man kollar på djurlivet så är det oftast hanar som ska imponera på honan. Det kan ta tid men tillslut blir hon intresserad. Du tror inte det ligger lite hand i hand? Man måste smörja er som en motor och spela erat spel om man ska ha en chans, inte alla som kan det spelet och inte alla som har kriterier så som utseende och karisma för att vinna, men hur ska man veta om man inte testar?
Citera
2023-04-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2

Vi incels vet inte riktigt hur vi ska närma oss tjejer.
Citera
2023-04-29, 17:54
Medlem
Ganska intressant ämne måste jag säga som jag även själv reflekterat över.

När jag är ute så känner jag av direkt att invandrare killar blir väldigt sällan imponerade av tjejer, deras reaktion ändras aldrig om en tjej visar intresse eller inte. De har en ”no give a fuck” attityd.

Nu har jag erfarenhet av Sthlms Stureplan eller söder. Dock pratar inte jag om import invandare över 40 år. Utan mer någorlunda classy invandare typen.

Däremot måste svenskar synas och göra sig hörd överallt, exempelvis på arbetsplatsen etc.

En svensk kille är noll avslappnad, han känner enorm kontroll behov både ute och på arbetsplatsen, han bryr sig mycket om vad andra gör eller säger, alltså saker som inte ens angår honom, istället för njuta av stunden så skannar han av stället för att hitta eller upptäcka saker han måste kommentera eller störa sig på. Han måste alltså häva ur sig allt han känner och tycker, han måste ha åsikt om allt och alla.

Tjejer märker av sånt direkt det är därför många tycker det är sjukt oattraktiv.
Senast redigerad av Voltage3000 2023-04-29 kl. 18:14.
Citera
2023-04-29, 18:04
Medlem
PerniWhas avatar
Det är väl det gamla vanliga, svenska snubbar är inte tilläckligt välhängda och det vet de om och därför blir de desperata och jagar runt utan att få napp.
Sen spelar också fenomenet in att de allra flesta är övertankade och därmed går dessa fetbort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in