2023-05-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Fadime och hennes familj var varken somalier eller muslimer.
Jag känner inte till så många somalier, men de jag känner till bryr sig inte föräldrarna/släkten nämnvärt om i fall sönerna bildar familj med en svensk kvinna.
De har liksom inte det engagemanget.

nej men jag syftade inte på nationalitet, religion.. UTAN hedersförtrycket... som finns/fanns inom båda familjerna. Det hade varit lika illa om hon blivit gravid med släkting till Fadime.

Måste ha framkommit ganska fort efter första träffen.. deras umgänge skulle hemlighållas. Finns inte ens bad eller aktivitetsbilder på dem tillsammans trots relation minst 8 månader..
Citera
2023-05-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Kanske du tänker på mordet i Vårgårda:
https://www.expressen.se/gt/livstidsdom-for-mord-faststalld-for-loran-24/

- eller Åkarp där kvinnan dödades i sängen:
https://www.expressen.se/nyheter/mirza-besic-mordade--sin-gravida-flickvan/

Texas har fattat, att döda en gravid kvinna innebär risk för dödsstraff, alternativt faktiskt livstidsstraff:
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/d%C3%B6dade-gravid-kvinna-skar-ut-fostret-ur-magen-1.82497564

tack

det var nog det i Skåne jag tänkte på (verkade bekant, visste inte vad han gjorde). Fick för mig det var högre upp i landet..
Citera
2023-05-02, 00:38
Medlem
Läs här om MGM
https://api.nusvar.se/v3/download/?q=H-PX0OYgOqt_f4YQEGx9p1nsxlRN9KZeyFlQeEt9fCCggP6uppgz 8hBD7a6-xPcdXuoUv8OG5RGCnmxY2lQ26XMZae
Citera
2023-05-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
nej men jag syftade inte på nationalitet, religion.. UTAN hedersförtrycket... som finns/fanns inom båda familjerna. Det hade varit lika illa om hon blivit gravid med släkting till Fadime.

Måste ha framkommit ganska fort efter första träffen.. deras umgänge skulle hemlighållas. Finns inte ens bad eller aktivitetsbilder på dem tillsammans trots relation minst 8 månader..
Jag har varit gift i 8 ÅR, men vi har inga bilder när vi badar, varken på Facebook eller instagram.
Vi har foton på djur och barn och naturen.
Men jag håller med om att hon borde varit medveten om att deras relation skulle hållas hemlig. Om det var så.
Citera
2023-05-02, 00:41
Medlem
Jag vet inte vad som stämmer...

Påstods i tråden de skulle flytta ihop 1 maj ???

1. Om de skulle ha en ny lägenhet ihop skulle de flyttat och flyttstädat i fredags. 30:e var igår
2. annars skulle han väl flyttat in hos henne, i hennes befintliga lgh. men då behövde det inte vara speciellt datum. ??
3. hade de en annan lgh på gång?

Får inte ihop det.
Citera
2023-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
precis vad jag sagt i några inlägg tidigare.
Alla har smusslat med detta även hennes förldrar,, syskon.
Normalt har man bilder på sin gravida dotter, svärson, liksom hennes syskon.. men ingen har något.

Så hur fan hade de kunnat tänka sig/planerat en framtid ihop?? Problem redan innan.

Ja, varningsklockor borde lyssnats på från familj och vänner. Vi vet ju inte ens vem den ”blivande pappan” är/var.
Citera
2023-05-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Jag har varit gift i 8 ÅR, men vi har inga bilder när vi badar, varken på Facebook eller instagram.
Vi har foton på djur och barn och naturen.
Men jag håller med om att hon borde varit medveten om att deras relation skulle hållas hemlig. Om det var så.

nej med det var bara exempel.. på bad.. någonting.. äter glass, gör något på helger, nöjen, ute på sjön.. äter middag, firar födelsedag.. , varit på fotboll... .... dessutom pratar vi ungdomar/unga vuxna på 20 som annars alltid skall flasha allt de gör. Ho visar ju upp sig...

Någonting som inte stämmer, logiskt, praktiskt, och borde varit varningsklocka för henne samt hennes syskon, föräldrar. Att det inte finns blivande svärsonsbilder alls..

Han, om det var rätt namn, fyllde den 3 april.. var är kalasbilder t.ex. ? De måste ju ha firat det ihop på något sätt. Firade hennes mamma honom ?? svärmorsmiddag t.ex ? Bilder måste finnas.

Saga fyllde 6 sep... då var hon gravid 8e månaden nu och det var inte första träffen..

Att inte hennes föräldrar reagerat rådgjort henne... något mysko om det skall hemlighållas. Det är inte okänt för dem att han har en annan kultur mm.
Citera
2023-05-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Ja, varningsklockor borde lyssnats på från familj och vänner. Vi vet ju inte ens vem den ”blivande pappan” är/var.

finns ett namn i tråden en bit bak.., från ikväll... sägs vara.

Moh*med*min *bdirisek Ibr*him från Vivalla *=a

Verkar inte varit några varningsklockor från föräldrarna eller syskonen eller så var hon bångstyrig och naiv.. när hon planerade en framtid med honom.
Citera
2023-05-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aallmmaa
Läs här om MGM
https://api.nusvar.se/v3/download/?q=H-PX0OYgOqt_f4YQEGx9p1nsxlRN9KZeyFlQeEt9fCCggP6uppgz 8hBD7a6-xPcdXuoUv8OG5RGCnmxY2lQ26XMZae

Tack

Intressant. Detta måste Saga känt till... hans bakgrund.. verkar vara en gängkriminell typ...
Frågan är om mamma och pappa, syskon, visste om detta ??? Hoppas de läser här. !

Bara detta visar ju vilken typ av människor hon drogs till. Tänk om det var ett gängmord som hämnd för något??
Citera
2023-05-02, 01:08
Medlem
Rapport om Saga, om hennes brott 2019
https://api.nusvar.se/v3/download/?q=OnbhTqts_T1XNGQ2uIynguhOhTKQolwk25Tyt2BMEOknAMp t_k1lbgqaPb0i-Hbv4KZuXiB7zfjaZw4TY6YOh9DCzQ
Citera
2023-05-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Som sagt, borde inte familjen snarare hedersmördat pojkvännen i det här fallet?
Hur vanligt är det att familjen mördar externa personer?
Om nu pojkvännen är somalier, hur vanligt är det med somaliska hedersmord?

Jag är verkligen genuint intresserad.

Jo, exakt så. Vid hedersmord ska den familjemedlem som vanärat familjen dö. I 99 % av fallen gäller detta en flicka/kvinna inom familjen, dvs en dotter, syster, syster- eller brorsdotter till familjen. I något enstaka fall har man mördat både sin kvinnliga släkting och exempelvis dennes pojkvän/man, men i alla de fall jag kan komma på har det rört sig om personer som kommer från samma kultur men som familjen av olika skäl inte accepterat.

Det här fallet låter därför inte som ett hedersmord, då borde pojkvännen blivit måltavlan, precis som du säger. Dessutom visste familjen att BO väntade en son, vilken har väldigt högt värde inom den patriarkala struktur som råder i dessa familjer. Det låter osannolikt att de skulle hedersmördat ett ofött gossebarn.

Jag kan på rak arm inte komma på något hedersmord från Somalia, däremot var det hedersvåld somalier emellan för några år sedan då en taxichaufför körde på, och över, en annan.. Offret beskylldes för att ha utsatt förövarens dotter för någon typ av övergrepp och för detta skulle han straffas.
Citera
2023-05-02, 01:18
Medlem
Trevligt med utomeuropeisk kultur. Felet ligger på allt och alla utom Saga. Hon var en ung tjej och antagligen kär, det är en blandning få kan få stopp på. Skulden bär familj, vänner och staten.

"Det händer aldrig mig" är antagligen en mening alla tjejer som mördats av dessa varelser som är mer närbesläktade med apor än oss i väst.

Usch. Vila i frid arma du. Må din själ skina av ljus.
Senast redigerad av GuX 2023-05-02 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in