Citat:
Ursprungligen postat av
SaltedCaramel
Aftonbladet kör en artikelserie nu om män som mördat sina gravida flickvänner/fruar. Tio tydligen de senaste tio åren.
Kanske de väntar in domen för att skriva stort om Saga och hennes lille ofödde gosse 😢
Och den här sidan gör det ju inte bättre även om alla dessa kvinnor inte var gravida när de mördades.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G3n6A/dodade-kvinnor
Givetvis är det en bråkdel av alla män som har förvrängd syn.
Det är tyvärr ändå inte särskilt många män som offentligt går ut och berättar att de tar ställning emot våld, som även är våld som dödar kvinnor, till och med när barnen ser på.
Jag vill tillägga att det även finns kvinnor som misshandlar sin partner. Det är dock mycket mer sällan och att det leder till att partnern dödas.
Oavsett könstillhörighet så är våld mot en partner oacceptabelt. Eller mot någon människa överhuvudtaget.
Jag har läst FUP (vilket jag alltid gör innan jag uttalar mig) i det här fallet. Jag uppfattar det som ett indiciemål, men väldigt starkt till mgms nackdel.
Ett annat fall som också byggde på indicier var fallet Lena Wesström (faktiskt också i Örebro). I TR frikändes mgm, men i HR dömdes mgm till 18 år. Då han var på fri fot innan fallet togs upp i HR, där han som sagt dömdes, men friades i TR, så hittades han död innan han hann hämtas in till förvar.
MGM i det här fallet är i häkte fortfarande. Han kommer att dömas skyldig, är min övertygelse. Strafflängden TROR jag blir med minst 18 år.
Fast jag önskar ju livstid.