2006-07-26, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
En polare till min farsa var en av dom så kallade privatspanarna, och han kunde gå ed på att han via sina kontakter i gruppen, kommit över dokument från Ps ungdomsår, där det tydligt framgick att P skulle ha varit en frontfigur i den då mycket aktiva Lindholmska rörelsen.

Någonting annat, som han inte gärna ville tala om, var homosexryktena kring tillsättningen av P som ecklesiastikminister 1967-68.

Finns inte en chans eftersom lindholmarnas (NSAP/SSS) medlemsregister och övriga partidokument har varit källor i en hel del forskning om nazismen, bl a av Helene Lööw. Om Palme haft någon koppling till nazismen så hade det kommit fram.
Citera
2006-07-26, 09:40
Medlem
Skenäktenskapet.

O.P ingick väl ett skenäktenskap med en tjeckiska i slutet av 40-talet för att få henne insmugglad till Sverige?
Jag vill minnas att det var så.

Embryot till Sveriges nuvarande slapphänta invandringspolitik?
Citera
2006-07-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Söker skvaller/skrönor om denna man.

Bordellhärvan och kroknäsans sannolika inblandning i den är ju ett kapitel för sig, hehe..
Citera
2006-07-27, 00:44
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darth
Finns inte en chans eftersom lindholmarnas (NSAP/SSS) medlemsregister och övriga partidokument har varit källor i en hel del forskning om nazismen, bl a av Helene Lööw. Om Palme haft någon koppling till nazismen så hade det kommit fram.

Det kan ju också varit så att för partiet obekväma namn avlägsnades ur registret...
Citera
2006-07-27, 01:21
Medlem
MADEofSTONEs avatar
DEt grövsta måste väl ändå vara hans "förhållande" med skådespelerskan Shirley Maclaine ?
Citera
2006-07-27, 09:00
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
DEt grövsta måste väl ändå vara hans "förhållande" med skådespelerskan Shirley Maclaine ?

Jag kollade just ett litet klipp.... UPPRÖRANDE!
Citera
2006-07-27, 11:32
Medlem
Apropå att han skulle varit KGB agent, han blev även anklagad för att vara CIA agent. Bakgrunden var att han under en så kallad världsungdomskongress i Prag i början på 50-talet protesterade mot Stalinkulten.
Både CIA och KGB, det är inte illa.
Citera
2006-07-27, 13:33
Medlem
Pellles avatar
Palme var :

inte homosexuell
inte mentalsjuk med vård på beckomberga
inte CIA agent
inte KGB agent
inte otrogen med shirley m.
inte inblandad i bordellhärvan
inte pedofil
inte judehatare
inte nazist
inte skattesmitare

Palme var :

förföljd och djupt hatad av vissa människor
en stor statsman
en erkänt respekterad internationell fredsmäklare
ett offer för christer pettersson kulor eftersom cp var vän med bombmannen lars tingström som djupt hatade Palme...

förtals och smutskastningskampanjen mot Palme kunde växa sig groteskt stor eftersom palme inte ville anmäla och ta i med hårdhandskarna, polisen, säpo ville många gånger släpa vissa herrar, höga som låga inför skranket i rätten men Palme ville inte anmäla...

Palme hatet började när han tog offenligt avstånd mot USA och vietnamkriget, då började vissa personer med en kampanj mot honom...
Palme tog också avstånd från Sovjetunionens groteska inmarscher och brist på demokrati men det talades det tystare om av dessa som hade Palme som hatobjekt...
Citera
2006-07-27, 14:52
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
bla bla bla ...

"... om jag säger det tillräckligt många gånger så måste det vara sant"

La la la la can't hear you:character56:
Citera
2006-07-27, 16:04
Medlem
Påkkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
Palme var :

inte otrogen med shirley m.

Många märkliga myter som jag själv en gång i tiden gjorde allt för att sprida vidare.
Dock, jag vill minnas att just det där om otrohet med Shirley M kommer från SM själv. Hon har tydligen skrivit om det i sina memoarer. Jag kan minnas tokigt.
Citera
2006-07-27, 16:28
Medlem
Nja... Shirley maclaine hade en affär med Karl den store, som var reinkarnerad i Palme.

Maclaine har ju mer än en gång fått stämpeln galen och palmesnacket är nog ett i raden av sjuka påhitt av hennes hjärna
Citera
2006-07-27, 19:37
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Påkker
Många märkliga myter som jag själv en gång i tiden gjorde allt för att sprida vidare.
Dock, jag vill minnas att just det där om otrohet med Shirley M kommer från SM själv. Hon har tydligen skrivit om det i sina memoarer. Jag kan minnas tokigt.

stämmer att det kommer från hennes memoarer dom träffades väl i samband med nåt kultur-evanemang. Sannheten kan ju diskutears...I den där sverigehatande engelsmannen (glömt namnet på karln) nämns några andra av Palmes kvinnoaffärer glömt namnet på den där kvinnan som var sekreterare, Emma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in