• 1
  • 2
2023-04-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Har GGPoker en Malta licens? Om dom har det samtidigt som dom har noll svenska på hemsida, inte har SEK som valuta och marknadsförs sig INTE till svenskar så är det skattefritt.

https://skatteverket.se/skatter/spel...328000675.html
Kolla in exemplen här.

Alltså snabbt förkortad så är det skattepliktigt om dom på något sätt marknadsförs sig till Svenskar kunder i Sverige/ på svenska trots att dom har MGA/Malta licens. Har dom noll svenska på sidan och marknadsförs sig inte till Sverige så är det skattefritt om dom nu har Malta licens. Skulle dom ha Curacao licens så är det skatt oavsett.

Nej, vad jag har sett så är det noll marknadsföring till svenskar. Enda anknytningen jag kan se är att min avatar har en svensk flagga. Men det kan väl inte räknas?

Så då slipper jag skatta mao?

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är skatt på satellitbiljetter, man skattar på värdet av biljetten. Eller snarar för vinsten minus insatsen förutsatt att man inte spelar någon annan poker på ett år.

Tack för info!
Citera
2023-04-29, 01:15
Medlem
Men skattar man inte på 30 procent av vinsten man gjort på ett år? Man tar ju aldrig ut ngn vinst från pokersidan när det gäller en satellit-biljett.
Alltså om man sätter in 100 kr den 1a januari och den sista december tar man ut 200 kr från pokersidan, då skattar man 30 procent av 100 kr, dvs 30 kr?
Citera
2023-04-29, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLQ
Nej, vad jag har sett så är det noll marknadsföring till svenskar. Enda anknytningen jag kan se är att min avatar har en svensk flagga. Men det kan väl inte räknas?

Så då slipper jag skatta mao?

Tack för info!
Ja det stämmer. Det är skattefritt isåfall.
Citera
2023-04-29, 04:44
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är skatt på satellitbiljetter, man skattar på värdet av biljetten. Eller snarar för vinsten minus insatsen förutsatt att man inte spelar någon annan poker på ett år.
Om vi snackar om 100.000 då kan vi snacka om att betala skattpunkt snackar du om 300 spänn så är det ingenting att tänka på att betala skatt. Det finns inget kanske hela världen att Skatteverket kollar upp sådana saker som händer utomlands. Man vill inte ha huvudvärk i 350 spänn.
Det är det bara TS kan koppla av och gilla läget. Där måste man säga om man vinner upp mot 50.000 då kanske man kan fundera.
Citera
2023-04-29, 12:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om vi snackar om 100.000 då kan vi snacka om att betala skattpunkt snackar du om 300 spänn så är det ingenting att tänka på att betala skatt. Det finns inget kanske hela världen att Skatteverket kollar upp sådana saker som händer utomlands. Man vill inte ha huvudvärk i 350 spänn.
Det är det bara TS kan koppla av och gilla läget. Där måste man säga om man vinner upp mot 50.000 då kanske man kan fundera.

Fast det är ju skillnad på vad det är skatt på och vad man väljer att betala för skatt, det är skatt på satellitbiljetter men som du säger det är knappast något man någonsin kommer straffas för om man inte betalar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in