Citat:
Det är fullständigt meningslöst att försöka förklara det för dig. Andra har redan försökt utan framgång.
Det har ett allmänintresse om en agentur med central position i kulturvärlden använder sig av skumma metoder och trakasserar personer i beroendeställning, t.ex.
Innan vi fått reda på exakt vad det handlar om, omfattningen, allvarsgraden osv, är det svårt att säga något bestämt. Men det du hävdar är att agenturen är för oviktig att granska, oavsett om det förekommit oegentligheter eller ej. Det är en lite för dum inställning att försöka bemöta.
Det har ett allmänintresse om en agentur med central position i kulturvärlden använder sig av skumma metoder och trakasserar personer i beroendeställning, t.ex.
Innan vi fått reda på exakt vad det handlar om, omfattningen, allvarsgraden osv, är det svårt att säga något bestämt. Men det du hävdar är att agenturen är för oviktig att granska, oavsett om det förekommit oegentligheter eller ej. Det är en lite för dum inställning att försöka bemöta.
Återigen svepande generaliseringar och lögner. Gör gärna en granskning av förlagsvärlden och agenters inflytande, Gör gärna en granskning av produktionsbolag för radio och tv och deras etik och moral. Men, gör den på en generell nivå och granska problem ur en generell synvinkel.
Det kommer säker som en överraskning för dig men kulturvärlden är inte viktigare än städbranschen möjligen mindre. Om någon kulturtidning/fanzine vill göra en granskning av någon nisch så står det dom fritt men SvT ska inte ägna sig åt sådant framför allt inte när det gäller småföretag och definitivt inte när det gäller deras interna angelägenheter. Du skriver konstant att dom använt sig av skumma metoder; vad innebär det? Tvingar man författarna att var uppdragsgivare, tvingar man förlagen att ge ut deras författare? det är extremt svepande och intetsägande.
Du beskriver David Lagercrantz som författare men glömmer att han även har en egen agenturverksamhet som inte är speciellt framgångsrik. Är det en slump att media missar att nämna det när man tar honom som ett sanningsvittne?
Det är vänligt av dig att bemöta mig genom att kalla min inställning dum när du inte själv kan förklara vad det oerhört viktiga är som gör att man kan avvika från SvTs egna regelverk. Jag är övertygad om att GW får sina böcker utgivna även om jag skulle vara agent samma gäller de allra flesta av agenturens författare. Så det kan knappast var det som är det avgörande.
Att agenturen eventuellt är en dålig arbetsgivare torde inte vara unikt i kulturvärlden som troligen är en av de mest intoleranta och inskränkta branscher som finns. Av vilken anledning ska just det företaget hängas ut varför inte de stora produktionsbolagen som gör mängder med produktioner för såväl SvT som SR. Dessa bolag är dessutom radikalt mer kända för allmänheten än SA.
Mitt intryck är att du har en personlig aversion mot NS och därför vill se honom uthängd istället för att diskutera agentproblematiken ur ett mer generellt plan. Har du eller någon närstående haft någon konfrontation med honom?