2023-04-28, 12:09
Medlem
R5As avatar
Ja vad ska man tänka på? Känns som att man bara har Ikea och Mio att välja på om man vill slippa borra. Jag har dcl uttag hemma, återförsäljare skriver sällan om man behöver utföra en fast installation.

Hittar ingen guide som förklarar skillnaderna..
Citera
2023-04-28, 14:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Ja vad ska man tänka på? Känns som att man bara har Ikea och Mio att välja på om man vill slippa borra. Jag har dcl uttag hemma, återförsäljare skriver sällan om man behöver utföra en fast installation.

Hittar ingen guide som förklarar skillnaderna..

Lampa till vad?

Kökstak?
Pendlad över bord?
Över handfat?

Har du DCL-uttag är det ingen fast installation, däremot kan du behöva köpa lampsladd med lampstickpropp oavsett vad du väljer för armatur.

https://www.ikea.com/se/sv/p/koppla-lamppropp-med-kabel-jordad-vit-30465432/?utm_campaign=PLA%20-%20Shopping%20-%20Belysning%20&%20Hemelektronik&utm_source=google &utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB0u ahShEZIv1ZyW3XVEK6vBCqWBRmTPpkH9jhrBk6Y6lJnXYji2e1 UaAhFrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Citera
2023-04-28, 15:03
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Lampa till vad?

Kökstak?
Pendlad över bord?
Över handfat?

Har du DCL-uttag är det ingen fast installation, däremot kan du behöva köpa lampsladd med lampstickpropp oavsett vad du väljer för armatur.

https://www.ikea.com/se/sv/p/koppla-lamppropp-med-kabel-jordad-vit-30465432/?utm_campaign=PLA%20-%20Shopping%20-%20Belysning%20&%20Hemelektronik&utm_source=google &utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB0u ahShEZIv1ZyW3XVEK6vBCqWBRmTPpkH9jhrBk6Y6lJnXYji2e1 UaAhFrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Vad ska jag titta på för att inte behöva utföra en fast installation? De får man oftast reda på när man får hem varan.
Citera
2023-04-28, 15:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Vad ska jag titta på för att inte behöva utföra en fast installation? De får man oftast reda på när man får hem varan.

Du ska kolla så att armaturen går att hänga i takkrok. Det är väldigt många armaturer som monteras dikt tak som gör det utan att man behöver borra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in