2023-04-29, 10:23
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej. Det finns regler kring donationer. Men sossarna har skapat ett unikt undantag vad gäller sådant kring sitt eget lotteri. Det är inte så att alla andra partier kan starta ett lotteri på samma premisser. Det är det som är så jävla fult med sossarna.

Nu har jag nog skrivit 1000 gånger i den här tråden att de GIVETVIS MÅSTE FÖLJA LAGEN.

Då måste det väl kunna finnas ett företag som kan syssla med vad de vill och donera sina vinster till ett politiskt parti. Vad är det för regler du talar om som skulle förbjuda det?
Citera
2023-04-29, 10:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Öststatsfasoner att använda för försöka att stoppa en motståndare och hindra folks fria vilja.
Vill jag köpa lotter, spela på hästar, tippa eller välja vilken spelidé jag vill så gör jag det. Oavsett lag eller partitillhörighet jag har. Valet är mitt och inte klåfingriga partiledares.

Jimmy har ju drabbats av spelberoende en gång i tiden och inte fan var det genom S märkta lotter ?
Inte heller har jag med ett ord sett att det var detta spelbolag som Han och Ulf ville stoppa.

Frihet ska vi tydligen inte ha alls. Nej förbud på förbud. Den ökända svenska avundsjukan märks nu till och med i regeringen.
Så det finns något som heter spelberoende. Och dessa spelares pengar ska få användas av politiska partier. Hur får du ihop det?

Självklart ska inte politiker göda spelmissbruk.
Citera
2023-04-29, 10:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Nu har jag nog skrivit 1000 gånger i den här tråden att de GIVETVIS MÅSTE FÖLJA LAGEN.

Då måste det väl kunna finnas ett företag som kan syssla med vad de vill och donera sina vinster till ett politiskt parti. Vad är det för regler du talar om som skulle förbjuda det?
Det som är reglerat är ju att partierna måste redovisa var de fått sina pengar om de överstiger 20k. Blir väl ändå rätt lustigt om det tidigare okända bolaget NyaBingolotto ger 300Mkr per år rakt över till (s).

Dessutom spekulerar jag i att hälften eller mer av alla som spelar på s-lotteriet gör det för att de vet att pengarna går till (s). Men det är ändå spänningen som är viktig, de kommer inte att skänka en krona frivilligt till (s). Så förslaget, som är rimligt, kommer att kosta (s) 100Mkr.

Ingen kommer att se den minsta skillnad, utöver de 300 byråkrater som får sparken, som vandrat på (s) kansli utan att utföra något arbete utöver att prata med varann.
Citera
2023-04-29, 10:53
Medlem
VetVemDuArs avatar
Ah, härliga förbuds-Sverige!
Citera
2023-04-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Regeringen och SD har enats om att ta fram ett förslag på förbud mot partipolitiska lotterier. Det erfar Expressen.
En utredning ska nu tillsättas med uppdraget att ta fram ett konkret lagförslag. Och udden är tydligt riktad mot Socialdemokraterna – vars lotteriintäkter ger partiet en finansiell särställning.

https://www.expressen.se/nyheter/for...rt-slag-mot-s/

Lotterier är satans verktyg, så det är bra med förslag på förhud. Jag tycker inte all lotteri är dåligt, men partipolitiska lotterier och postkodlotteriet är skapat av djävulen själv.
Citera
2023-04-29, 10:57
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det som är reglerat är ju att partierna måste redovisa var de fått sina pengar om de överstiger 20k. Blir väl ändå rätt lustigt om det tidigare okända bolaget NyaBingolotto ger 300Mkr per år rakt över till (s).

Jo jag vet att det är reglerat. Men det är väl bara att partiet redovisar att de får dessa pengar från företaget som skänker pengarna. Så enkelt var det avklarat och löst då alltså.

Citat:
Dessutom spekulerar jag i att hälften eller mer av alla som spelar på s-lotteriet gör det för att de vet att pengarna går till (s). Men det är ändå spänningen som är viktig, de kommer inte att skänka en krona frivilligt till (s). Så förslaget, som är rimligt, kommer att kosta (s) 100Mkr.

Folk är väl fria att spela på vilka lotterier de vill? Tycker man inte om att pengarna går till sosseriet så kan man väl vända sig till någon annan som säljer lotter. Finns ganska många som har speltjänster av olika slag.

Citat:
Ingen kommer att se den minsta skillnad, utöver de 300 byråkrater som får sparken, som vandrat på (s) kansli utan att utföra något arbete utöver att prata med varann.

Va..???
Citera
2023-04-29, 10:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Va..???
Berätta hur du ser i verkligheten att (s) har 300mkr från s-lotteriet. Jag påstår att du inte kommer att se skillnad om (s) blir av med de pengarna, bara de 300 som sparkas.
Citera
2023-04-29, 10:58
Medlem
VetVemDuArs avatar
Först läggs tid och energi på slopandet av plaspåseskatten och nu reglering av partilotter.

Sjukvården går under, invandringen fortsatt hög, räntorna rusar, el/mat/bränsle-priserna skenar.

Tack, regeringen och SD för att ni prioriterar de viktigaste frågorna för Sverige!
Citera
2023-04-29, 11:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Först läggs tid och energi på slopandet av plaspåseskatten och nu reglering av partilotter.

Sjukvården går under, invandringen fortsatt hög, räntorna rusar, el/mat/bränsle-priserna skenar.

Tack, regeringen och SD för att ni prioriterar de viktigaste frågorna för Sverige!
Jag kan hålla med om att detta nålstick är ganska onödigt, lite pengar vi talar om, och det gör bara (s) extra motiverade att vinna nästa val och att inte samarbeta om någon viktig fråga t.ex kärnkraft.
Citera
2023-04-29, 11:06
Medlem
Undrar hur mycket S kan sälja dessa verksamheterna för? 150 miljoner i vinst varje år måste ju värdera det där lotteriet för en bra bit över 1 miljard iaf??
Citera
2023-04-29, 11:06
Medlem
Vilja lotter är det man kan köpa som finansierar S valkampanj?
Citera
2023-04-29, 11:08
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Jag kan hålla med om att detta nålstick är ganska onödigt, lite pengar vi talar om, och det gör bara (s) extra motiverade att vinna nästa val och att inte samarbeta om någon viktig fråga t.ex kärnkraft.
Ja, plastpåsar och lotter är kanske inget man sätter upp på sitt CV...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in