2023-04-27, 20:36
Medlem
sadustenellers avatar
Hej,

Är just nu på jakt efter ny lägenhet i Enköping, och letar därför efter åsikter på dåliga samt bra områden.
Jag vet att Romberga inte är någon höjdare, men hur är det med de andra områdena bredvid som Lillsidan/Stenvreten/Galgvreten?
Citera
2023-05-11, 21:37
Medlem
Upthepalaces avatar
Hela den sidan av stan är rätt kass.
Lillsidan, Västerleden, Romberga, Bergsgatan, Örtagatan, Sadelmakaren är väl det du bör undvika.

Mest lugnt om du tänker lägenhet är Fanna, Bredsand, de nybyggda på Bergvreten.
Senast redigerad av Upthepalace 2023-05-11 kl. 21:37. Anledning: Geografisk korrektur
Citera
2023-05-14, 13:38
Medlem
Jag har också en eventuell flytt till Enköping på g, dessvärre så ser det ut att bli Romberga för mig då det är enda alternativet, när vi pratar dåligt, hur dåligt är romberga?

Jag har bott i ganska stökiga områden tidigare så som Malmvägen i Sollentuna och även en kort tid i Akalla/Kista, någon som har någon typ av jämförelse och vad man kan förvänta sig?
Citera
2023-05-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Hela den sidan av stan är rätt kass.
Lillsidan, Västerleden, Romberga, Bergsgatan, Örtagatan, Sadelmakaren är väl det du bör undvika.

Mest lugnt om du tänker lägenhet är Fanna, Bredsand, de nybyggda på Bergvreten.

Jag har också en eventuell flytt till Enköping på g, dessvärre så ser det ut att bli Romberga för mig då det är enda alternativet, när vi pratar dåligt, hur dåligt är romberga?

Jag har bott i ganska stökiga områden tidigare så som Malmvägen i Sollentuna och även en kort tid i Akalla/Kista, någon som har någon typ av jämförelse och vad man kan förvänta sig?
Citera
2023-05-14, 13:44
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69

Jag har också bott på Malmvägen.

Romberga är lite som Arabdalen i Hässelby. Där har jag även bott.

Men jag har alltid trivts och aldrig haft problem. Men sen ser jag ut som jag gör också, väger 100+ stor och tatuerad.
Citera
2023-05-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Jag har också bott på Malmvägen.

Romberga är lite som Arabdalen i Hässelby. Där har jag även bott.

Men jag har alltid trivts och aldrig haft problem. Men sen ser jag ut som jag gör också, väger 100+ stor och tatuerad.

Okej, tacksam för svar. Vad pratar vi för typ av kriminalitet, är det småbus eller är det mer organiserat?

Är inte så sugen på att behöva tjonga någon när man är påväg hem för att dom tycker att min mobil är deras, jag är också relativt stor, 100+ och rakat huvud men man vet aldrig vad för folk det finns på olika ställen.
Citera
2023-05-14, 14:02
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Okej, tacksam för svar. Vad pratar vi för typ av kriminalitet, är det småbus eller är det mer organiserat?

Är inte så sugen på att behöva tjonga någon när man är påväg hem för att dom tycker att min mobil är deras, jag är också relativt stor, 100+ och rakat huvud men man vet aldrig vad för folk det finns på olika ställen.

Mycket våldtäkter mot män.
Invandrargäng som tränger in män i hörn och taffsar och klär av dom, och sen penetrerar med fingrar eller penis.
Helt okej område ändå.
Citera
2023-05-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Mycket våldtäkter mot män.
Invandrargäng som tränger in män i hörn och taffsar och klär av dom, och sen penetrerar med fingrar eller penis.
Helt okej område ändå.

Rolig.
Citera
2023-05-14, 14:31
Medlem
Lillsidan var ett mycket lungt och trevligt område då jag bodde där. Det var visserligen över 50 år sedan.
Citera
2023-05-16, 21:51
Medlem
fettoknopps avatar
Har bott på Älvdansen, hyfsade hyror och ett fint område nära tågstationen. Aldrig bott i romberga men inte hört att det skulle vara nått konstigt där. Lycka till
Citera
2023-05-24, 10:28
Medlem
zcinners avatar
Romberga var redan knas när jag bodde där 2002 till 2006, hur mycket mer illa har det blivit i rommis? själv bodde jag en bit ut mot koffsan så ja hade det bra i Enköping.
Citera
2023-05-25, 17:58
Medlem
Romberga har lugnat sig.
Nya sadelmakaren är nog värsta området sedan några år tillbaka, ingen som vill bo där på grund av allt kaos.
Lillsidan, nej till den om du vill ha bilen ifred

Enögla (Västerviksgatan/Bergsgatan/Fabriksgatan) helt OK, lite pundare osv men mycket bättre än ovanstående områden.

Annars finns Älvdansen där det är enkelt att få lägenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in