2023-04-27, 07:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/gynekologi/linnea-32-steriliserade-sig-har-vetat-sedan-tonaren-att-jag-inte-vill-ha-barn/

https://www.bt.se/boras/emma-27-vill-inte-ha-barn-kanns-som-att-jag-far-trampa-ner-den-har-vagen-sjalv-5e3571a9/

Hej!
Jag såg två artiklar på Internet där två etniska svenska kvinnor, 32 respektive 27 år gamla säger att dom inte skall föda något barn. Den ena, Linnea, har steriliserat sig och sagt "här skall det minsann inte födas något barn" medans Emma säger att hon inte vill föda något barn.

Samtidigt som människor med utländsk bakgrund i Sverige föder barn i stor utsträckning, särskilt människor ifrån MENA.

Påverkar dessa etniska svenska kvinnors syn på barn och barnafödande den svenska demografin negativt?

Är det detta som kommer göra att dom etniska svenskarna kommer bli en minoritet på nationell nivå i Sverige?

I fattigare länder i Europa så föds det få barn och man brukar säga att det beror på dålig ekonomisk standard, men i Sverige är den ekonomiska standarden hög. Ändå föder inte etniska svenskar så många barn.

Jag tror att dom etniska svenskarna kommer bli besegrade utav människor ifrån MENA i Sverige gällande barnafödande och att dom etniska svenskarna kommer vara i minoritet på nationell nivå inom 15-20 år och sedan bara bli färre och färre precis som i Malmö och i Södertälje.

I varje kultur där kvinnor har stor frihet att välja om hon vill föda barn eller ej så sjunker barnafödandet. Även i många muslimska länder sjunker barnafödandet. Det är främst i de allra mest outvecklade länderna som barnafödandet fortfarande är mycket högt.

Självklart påverkas landets demografi över att det föds för få svenskar. Den frågan har diskuterats i ett stort antal trådar här på Flashback genom åren.
Citera
2023-04-27, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olvrdo
Människans existens har präglats av utmaningar och hinder sedan urminnes tider.

Hur ser du på det faktum att vi idag lever i en av de mest bekväma perioderna i mänsklighetens historia? Visst finns det problem som inflation, massmigration och korruption, men i jämförelse med andra tider och länder, tror du verkligen att svenskar har det svårt år 2023? Trots att vissa individer kan ha haft en tuff uppväxt eller varit med om en traumatisk upplevelse, skulle du säga att det är en tuff tid att leva i Sverige jämfört med andra tider i historien och andra länder i världen?

Det är sant att Sverige kanske var tryggare för 50 år sedan, men om svenskar väljer att avstå från att skaffa barn på grund av att vi går in i tuffare tider, då måste det moderna svenska folket vara det svagaste folket som någonsin existerat. Det är möjligt att vi behöver genomgå en tuff period för att härdas. Om något så kan dessa svåra tider öka etnocentrismen och samhörigheten bland svenskar. Jag upplever att självhatet minskar kraftigt i hela västvärlden och att vi är på väg mot en vändning

Personligen bryr jag mig inte om du väljer att avstå från att ha barn. Det är varken min förlust eller min plats att debattera ditt val. Du ska göra vad som känns rätt för dig. Samtidigt ser jag inte familjelivet som ett lidande eller slaveri. För mig är det snarare en uppgift som kräver uppoffringar och engagemang, men också ger en enorm mängd glädje och tillfredsställelse. Att ha en familj och ta hand om sina nära och kära är en viktig del av livet för många människor, och det kan vara en fantastisk upplevelse att se sina barn växa upp och utvecklas. Självklart finns det också utmaningar och svårigheter, precis som med alla aspekter av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Där har du en stor del:

Du ger svaret själv.

Man ser det här resonemanget gång på gång på gång på Flashback
" Jaaaaag skulle inte vilja sätta barn till världen i den här otryggheten"

wtf U say?

Vi har aldrig haft det så materiellt bra idag, men ändå står folk och vill inte skaffa barn för hur skulle dom då kunna gå ut på meningslösa AW varenda fredag.??

Meanwhile, så kommer det folk från länder med avsevärt hårdare förhållanden, och tycker det är toppenförhållanden att skaffa barn...dom får till och med bidrag för det, UNHEARD of där dom kommer ifrån.

Jesus, svennarna sitter ocjh gnäller över hot dom inte ens upplevt själva, och tycker till och med det är positivt att avväpna sig själva och ta pengar från sig själva ocvh ge till andra.

Det är själva definitionen av att vara korkad.
Ur det perspektivet är det inget annat än glädjande att se hur Darwinistiska principer fungerar.

skyll er själva.
Eller gör en uppoffring.

nä, det är för jobbigt.
Javisst har vi det materiellt bekvämt nu men jag pratar om att framtiden kanske inte kommer att se sådan ut.

Det finns många orosmoln för framtiden. Överbefolkning och massarbetslöshet är bara två av dem.

Jag tycker ni är naiva.
Citera
2023-04-27, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Har inte ett skit med det att göra, hela västvärlden ser likadan ut. Sluta skylla på en massa skit som är irrelevant.

Kvinnor föder inga barn för att de pluggar och jobbar bort sin fertilitet. Punkt.

Hur löser man problemet? Tar ifrån deras rättigheter. Ingen skola, inget jobb. Done. Hög fertilitet igen.

Men ingen vill lösa problemet. Problemet är att kvinnor röstar. Där ligger problemet. Men folk kastar hellre västvärlden under bussen för jämställdhet, det är uppoffringen man gör.

Skyll för fan inte på en massa vanföreställningar.

Läs under, vi vill inte ha deras värdelösa gener ändå. Osunda och värdelösa kvinnor födda av en generation som sålt ut landet, det är positivt det som sker nu.

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är väl bra att deras gener dör ut?
Darwins teori, den svage dör ut

Korrekt, deras värdelösa gener dör ut och alla vinner på det.
Citera
2023-04-27, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Vad hindrar vita från att göra kvinnor gravida?

Feminism och karriärshets har förstört våra kvinnor och detta är stora hinder, så som jag ser det.
Citera
2023-04-27, 07:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Javisst har vi det materiellt bekvämt nu men jag pratar om att framtiden kanske inte kommer att se sådan ut.

Det finns många orosmoln för framtiden. Överbefolkning och massarbetslöshet är bara två av dem.

Jag tycker ni är naiva.

Ok, vi tar dom exemplen.
Överbefolkning:
Varför skall DINA gener suddas ut för att andra förökar sig?
Överbefolkning är dessutom lokal.
Om du flyttar norrut är det tvärtom glest.

Massarbetslöshet:
Också lokalt.
Vilka typer av ”arbetsmarknadsåtgärder” menar du vi använt oss av under dom ungefär 2 miljoner år som vi existerar som människor hittills?
Skulle folk slutat skaffa barn för att man inte fick a-kassa?

En fråga;

Om du är hemma just nu, och så får du inte gå utanför dörren på en vecka.
Och strömmen stängs av,

Just nu.

Hur länge har du mat och vatten?
Citera
2023-04-27, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ok, vi tar dom exemplen.
Överbefolkning:
Varför skall DINA gener suddas ut för att andra förökar sig?
Överbefolkning är dessutom lokal.
Om du flyttar norrut är det tvärtom glest.

Massarbetslöshet:
Också lokalt.
Vilka typer av ”arbetsmarknadsåtgärder” menar du vi använt oss av under dom ungefär 2 miljoner år som vi existerar som människor hittills?
Skulle folk slutat skaffa barn för att man inte fick a-kassa?

En fråga;

Om du är hemma just nu, och så får du inte gå utanför dörren på en vecka.
Och strömmen stängs av,

Just nu.

Hur länge har du mat och vatten?
Folk vill inte skaffa barn som kommer att bli arbetslösa och svälta. Är det så svårt att förstå.

Dessutom finns det fler exempel än de där två. Miljöförstöringen och världskrig är två andra faktorer som ger folk sämre framtidstro.
Citera
2023-04-27, 07:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Folk vill inte skaffa barn som kommer att bli arbetslösa och svälta. Är det så svårt att förstå.

Dessutom finns det fler exempel än de där två. Miljöförstöringen och världskrig är två andra faktorer som ger folk sämre framtidstro.

Vänligen svara på frågorna, så vi betar av en sak i taget.
Citera
2023-04-27, 07:47
Bannlyst
Citat:
Vänligen svara på frågorna, så vi betar av en sak i taget.
Nej jag ställer inte upp på ditt fokusskifte.
Citera
2023-04-27, 08:21
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Hur ofta intervjuar man glorifierande svenska familjer med flera barn som berättar utförligt att de flytt mångkulturens invandrarghetton och nu lever i harmoni i ett etniskt svenskt område och är lyckliga med sina barn och framtidsplaner?

Problemet är att dessa "nationalistiska hemmafruar" som sitter och poserar i folkdräkt med ett ansiktsuttryck som taget ur videon videon Black Hole Sun (fast med "vikingamusik" istället för grunge i bakgrunden) kommer tvingas sätta sina barn i skolor där en majoritet av eleverna kommer ha utomeuropeisk bakgrund.

Tillhör man den nationalistiska låtsasoppositionen så målar man upp bilden av att problemet är islamiseringen och att det finns "trygga områden" dit "svenskar kan flytta" trots att den katt och råtta-leken är över för barnfamiljer i Sveriges samtliga tätbefolkade kommuner. Således kommer rasmedvetna svenskar (som inte lajvar "överklassvikingar" likt familjen Hahne) oundvikligen att avhålla sig från att skaffa barn om de inte satsar på att bli självförsörjande bönder långt borta i Tjotahejti eller flyttar till Dubai, vilket väldigt få personer idag har kompetens eller finansiella resurser att klara av. Eller uppfostrar sina barn på något annat språk än svenska och engelska, t ex franska eller ryska eller vad som helst, men även det är det förmodligen väldigt få svenskar som skulle klara av. Och finns det inte någon officiellt godkänd rysk skola så kommer nog barnen att omhändertas av sociala myndigheter. Det finns dock franska skolor i Sverige, därför kanske franska skulle kunna bli ett "escape language" för svenskar som vill stå utanför smältdegeln. Man skulle även kunna göra som Ivar Aasen och återskapa en mer arkaisk form av svenska som är ömsesidigt obegriplig med blandbefolkningens språk, men där uppstår ju det grandiosa problemet att försöka få en sådan skola godkänd av myndigheterna samtidigt som Sverigedemokraterna hejar på en utveckling där "islamistiska" skolor ska stängas. Jag vet inte om nynorsk-skolor är mindre berikade än bokmål-skolor i Norge, men på den här punkten kanske norrmän som vill stå utanför smältdegeln har en fördel eftersom nynorsk är ett officiellt godkänt språk. Hur som helst tror jag inte att "överklassvikingarna" är särskilt intresserade av något av ovanstående förslag. För "överklassvikingarna" är det viktigare att posera i en viss typ av kläder och provocera muslimer så mycket som möjligt än att vidta åtgärder som de facto skulle kunna upprätthålla raslig segregation.
Citera
2023-04-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vem fan vill föda barn i ett land med förlossningsvård i U-lands klass?

Kvinnor från u-länder, uppenbarligen.
Citera
2023-04-27, 09:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Nej jag ställer inte upp på ditt fokusskifte.

Det var ju DINA exempel?
👍🏼😄
Citera
2023-04-27, 09:34
Bannlyst
Citat:
Det var ju DINA exempel?
👍🏼😄
Ja men du förändrade kontexten. Jag pratar om framtiden.

Dessutom handlar det inte om min framtid utan om de som föds idag och framöver. De är inte betjänta av svält och arbetslöshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in