2023-04-26, 20:05
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
- - -

Jag tror det är kört för de flesta västerländska samhällen. Möjligtvis kan man stävja förfallet genom att förbjuda preventivmedel men det lär aldrig hända.

...eller HELT förändra incitamentsstrukturen för inhemsk familjebildning

- frysta barnbidrag, inget flerbarnstillägg - däremot skatteavdrag från förvärvsinkomster (hur många somalier som idag försörjer sig genom att klämma fram fler knodd har något som liknar en förvärvsinkomst?).

"Ungkarlsskatt"... skratta lagom, hade man i Nazityskland vilket inte gör en till nasse för att man är pro-.

Gör det obligatoriskt för inte bara akademiska men alla typer av lärosäten att erbjuda förskola i direkt anslutning - kvinnor ska enklare kunna kombinera karriär och barn. Nu sätter man ofta det förra först och sedan är man plötsligt 40 och fertiliteten inte på topp.

Finns massor att göra! Med rätt politik (som inte kostar mer än 10 mil snabbtåg) skulle man på 10 år kunna få upp de svenska födelsetalen till 2,5 eller mer, och tvinga ner de oönskade under 2; problem solved.
Citera
2023-04-26, 20:06
Medlem
olvrdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Framtiden verkar ju inte direkt bjuda på mindre lidande.

Människans existens har präglats av utmaningar och hinder sedan urminnes tider.

Hur ser du på det faktum att vi idag lever i en av de mest bekväma perioderna i mänsklighetens historia? Visst finns det problem som inflation, massmigration och korruption, men i jämförelse med andra tider och länder, tror du verkligen att svenskar har det svårt år 2023? Trots att vissa individer kan ha haft en tuff uppväxt eller varit med om en traumatisk upplevelse, skulle du säga att det är en tuff tid att leva i Sverige jämfört med andra tider i historien och andra länder i världen?

Det är sant att Sverige kanske var tryggare för 50 år sedan, men om svenskar väljer att avstå från att skaffa barn på grund av att vi går in i tuffare tider, då måste det moderna svenska folket vara det svagaste folket som någonsin existerat. Det är möjligt att vi behöver genomgå en tuff period för att härdas. Om något så kan dessa svåra tider öka etnocentrismen och samhörigheten bland svenskar. Jag upplever att självhatet minskar kraftigt i hela västvärlden och att vi är på väg mot en vändning

Personligen bryr jag mig inte om du väljer att avstå från att ha barn. Det är varken min förlust eller min plats att debattera ditt val. Du ska göra vad som känns rätt för dig. Samtidigt ser jag inte familjelivet som ett lidande eller slaveri. För mig är det snarare en uppgift som kräver uppoffringar och engagemang, men också ger en enorm mängd glädje och tillfredsställelse. Att ha en familj och ta hand om sina nära och kära är en viktig del av livet för många människor, och det kan vara en fantastisk upplevelse att se sina barn växa upp och utvecklas. Självklart finns det också utmaningar och svårigheter, precis som med alla aspekter av livet.
Citera
2023-04-26, 20:13
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Vi svenskar står inte för någon överbefolkning, så det argumentet kan du ta med indier eller nigerianer eller så.

Det vuxna sättet är att engagera sig för att lösa de problem du anför. Något som större delen av befolkningen tydligen inte är vuxna nog för.
Sverige är inte en egen planet så där faller ditt nazistiska argument. Är du orolig över att vi dör ut?
Citera
2023-04-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/gynekologi/linnea-32-steriliserade-sig-har-vetat-sedan-tonaren-att-jag-inte-vill-ha-barn/

https://www.bt.se/boras/emma-27-vill-inte-ha-barn-kanns-som-att-jag-far-trampa-ner-den-har-vagen-sjalv-5e3571a9/

Hej!
Jag såg två artiklar på Internet där två etniska svenska kvinnor, 32 respektive 27 år gamla säger att dom inte skall föda något barn. Den ena, Linnea, har steriliserat sig och sagt "här skall det minsann inte födas något barn" medans Emma säger att hon inte vill föda något barn.

Samtidigt som människor med utländsk bakgrund i Sverige föder barn i stor utsträckning, särskilt människor ifrån MENA.

Påverkar dessa etniska svenska kvinnors syn på barn och barnafödande den svenska demografin negativt?

Är det detta som kommer göra att dom etniska svenskarna kommer bli en minoritet på nationell nivå i Sverige?

I fattigare länder i Europa så föds det få barn och man brukar säga att det beror på dålig ekonomisk standard, men i Sverige är den ekonomiska standarden hög. Ändå föder inte etniska svenskar så många barn.

Jag tror att dom etniska svenskarna kommer bli besegrade utav människor ifrån MENA i Sverige gällande barnafödande och att dom etniska svenskarna kommer vara i minoritet på nationell nivå inom 15-20 år och sedan bara bli färre och färre precis som i Malmö och i Södertälje.

Ett modernt folkmord utföres medelst barnvagn och inte stridsvagn och det har globalisterna som avskyr oss vita förstått (se ex Kalergiplanen).
Citera
2023-04-26, 20:19
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Ett modernt folkmord utföres medelst barnvagn och inte stridsvagn och det har globalisterna som avskyr oss vita förstått (se ex Kalergiplanen).
Vad hindrar vita från att göra kvinnor gravida?
Citera
2023-04-26, 20:21
Medlem
olvrdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Jag utgår från att du inte menar temporär otrygghet som gör att man skjuter upp barnafödandet något år eller så.

Konsekvenserna är ju att man avslutar sin linje. Det är ju en ganska rejäl konsekvens. Otrygghet? För helvete, det har ju merparten av förfäderna fått leva med och förhålla sig till men vi är här ändå.

Min åsikt är helt i linje med din. Att folk på riktigt tycker att framtiden är så mörk att svenskar borde sluta ha barn och försvinna Visst, massmigrationen och andra problem är definitivt en utmaning, men jag tvivlar starkt på att tidigare generationer av svenskar skulle ha gett upp helt och hållet.
Citera
2023-04-26, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olvrdo
Min åsikt är helt i linje med din. Att folk på riktigt tycker att framtiden är så mörk att svenskar borde sluta ha barn och försvinna Visst, massmigrationen och andra problem är definitivt en utmaning, men jag tvivlar starkt på att tidigare generationer av svenskar skulle ha gett upp helt och hållet.

Om man ens har kollat artiklarna så vet man att de är antinatalister. De avstår inte p.g.a. invandringen. De avstår för att det är moraliskt fel att föröka sig. Barnen har aldrig bett att få bli födda.
Citera
2023-04-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Har inte ett skit med det att göra, hela västvärlden ser likadan ut. Sluta skylla på en massa skit som är irrelevant.

Kvinnor föder inga barn för att de pluggar och jobbar bort sin fertilitet. Punkt.

Hur löser man problemet? Tar ifrån deras rättigheter. Ingen skola, inget jobb. Done. Hög fertilitet igen.

Men ingen vill lösa problemet. Problemet är att kvinnor röstar. Där ligger problemet. Men folk kastar hellre västvärlden under bussen för jämställdhet, det är uppoffringen man gör.

Skyll för fan inte på en massa vanföreställningar.
Kvinnor binder gärna upp sig och skaffar barn med vettiga män.
Problemet är ju att riktiga män har minskat drastiskt, kvinnor får då köra sitt eget race i brist på annat.

Fler svenska män än kvinnor är överviktiga, färre män studerar på högskola och skaffar sig en ordentlig inkomst så att de kan försörja en familj alternativt bränner pengar på spel mm så att de inte har någon trygghet att erbjuda en framtida familj.

Det är ju bara kolla på alla incel männen.

Självklart har kvinnor också en roll i det hela men själva grejen är att kvinnor gärna tar en feminin roll om de träffar en man som beter sig som en man.
Kvinnor anpassar sig efter omgivningen, en svag man kommer inte få respekt.
När en kvinna känner trygghet och att hon har en riktig man så kan hon snabbt vända från att inte vilja ha barn till att få ett sug till att bilda familj.

En kvinna som går gymnasiet och universitet är klar vid 25 om inte tidigare om de inte tagit någon paus.
Så att de pluggar bort eller jobbar bort sitt liv är ju skitsnack.
Kvinnor jobbade mer för men fick fler barn.

Män med goda inkomster får som exempelvis många barn, många gånger med fler än 1 kvinna.
Vilket är lite så konstigt, kvinnor väljer starka män framför svaga generellt.
Citera
2023-04-26, 20:50
Medlem
Fenotyps avatar
Har dessa värdelösa kvinnor röstat "rätt" också?
Citera
2023-04-26, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kvinnor binder gärna upp sig och skaffar barn med vettiga män.
Problemet är ju att riktiga män har minskat drastiskt, kvinnor får då köra sitt eget race i brist på annat.

Fler svenska män än kvinnor är överviktiga, färre män studerar på högskola och skaffar sig en ordentlig inkomst så att de kan försörja en familj alternativt bränner pengar på spel mm så att de inte har någon trygghet att erbjuda en framtida familj.

Det är ju bara kolla på alla incel männen.

Självklart har kvinnor också en roll i det hela men själva grejen är att kvinnor gärna tar en feminin roll om de träffar en man som beter sig som en man.
Kvinnor anpassar sig efter omgivningen, en svag man kommer inte få respekt.
När en kvinna känner trygghet och att hon har en riktig man så kan hon snabbt vända från att inte vilja ha barn till att få ett sug till att bilda familj.

En kvinna som går gymnasiet och universitet är klar vid 25 om inte tidigare om de inte tagit någon paus.
Så att de pluggar bort eller jobbar bort sitt liv är ju skitsnack.
Kvinnor jobbade mer för men fick fler barn.

Män med goda inkomster får som exempelvis många barn, många gånger med fler än 1 kvinna.
Vilket är lite så konstigt, kvinnor väljer starka män framför svaga generellt.

(FB) Är livet meningslöst på grund av döden?

En av mina favorittrådar. Och du blev bortgjord i den men lärde dig inget.
Citera
2023-04-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
(FB) Är livet meningslöst på grund av döden?

En av mina favorittrådar. Och du blev bortgjord i den men lärde dig inget.
Bortgjord?
Till skillnad från visa så kan jag skilja på åsikter och fakta.
Vad ditt inlägg har med den här tråden att göra förstår jag inte heller.
Men jag antar att det är svårt för vissa människor att koppla rätt.
Citera
2023-04-26, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Bortgjord?
Till skillnad från visa så kan jag skilja på åsikter och fakta.
Vad ditt inlägg har med den här tråden att göra förstår jag inte heller.
Men jag antar att det är svårt för vissa människor att koppla rätt.

Du skrev bland annat att våldtäkt är rätt för vissa och att det bara är knarkare som är pessimister på allvar. Blytunga argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in