Detta är ett klipp som nyligen lades upp på Reddit.
Allt är AI-genererat, såväl bild som röster.
Musiken vet jag inte, men jag har hört AI-genererad musik som typ låter så där okej för ett par månader sedan, så det betvivlar jag inte.
Vart var vi på den här kurvan förra året?
Jag tror det var runt juli 2022.
Jag hade precis kommit hem från Spanien och satt hos svärmor och pillade på luren. Jag hade fått en betanyckel till Midjourney, och det var lite kul.
Det var inte fantastiskt, men man kunde göra kul bilder av flygande svampar som ändå gick se vad det var.
I augusti kom stable Diffusion.
Det såg inte fantastiskt ut, men det var coolt att det gick köra lokalt.
Inom några få månader så började kvaliteten nå oanade höjder, och AI-genererad konst låg långt före säkerligen 98% av alla mänskliga konstnärer vad gäller realism och bredd av stilar som kunde uppmålas.
ChatGPT släpptes någon månad senare.
Men film var inte riktigt där.
Jag vill minnas att cutting edge för bara någon månad sedan var typ fem sekunder långa klipp som inte riktigt var så sammanhängande att det var hejdunders.
Förstå mig rätt nu, självklart ser jag bristerna i bildkvaliten på det här klippet.
Men nog måste väl normalt folk inse att det går sinnessjukt fort nu?
Om det för tre månader sedan såg fruktansvärt ut, och nu ser typ okej ut, om de följer samma utvecklingskurva som text-till bild gjorde så kommer det se helt makalöst ut om tre månader.
Och innan jul har vi hollywoodkvalitet så länge man har processorkraften att rendera det, det tror jag stenhårt på nu.
Vad säger alle man?
Är det inte oerhört spännande tider vi lever i?
Vad ser ni fram emot när framtidens underhållning är dynamiskt genererad efter hur ni reagerar på filmen i realtid?