2023-04-26, 02:20
Medlem
Kottkompotts avatar
Detta är ett klipp som nyligen lades upp på Reddit.

Allt är AI-genererat, såväl bild som röster.
Musiken vet jag inte, men jag har hört AI-genererad musik som typ låter så där okej för ett par månader sedan, så det betvivlar jag inte.

Vart var vi på den här kurvan förra året?

Jag tror det var runt juli 2022.
Jag hade precis kommit hem från Spanien och satt hos svärmor och pillade på luren. Jag hade fått en betanyckel till Midjourney, och det var lite kul.
Det var inte fantastiskt, men man kunde göra kul bilder av flygande svampar som ändå gick se vad det var.
I augusti kom stable Diffusion.
Det såg inte fantastiskt ut, men det var coolt att det gick köra lokalt.

Inom några få månader så började kvaliteten nå oanade höjder, och AI-genererad konst låg långt före säkerligen 98% av alla mänskliga konstnärer vad gäller realism och bredd av stilar som kunde uppmålas.
ChatGPT släpptes någon månad senare.

Men film var inte riktigt där.
Jag vill minnas att cutting edge för bara någon månad sedan var typ fem sekunder långa klipp som inte riktigt var så sammanhängande att det var hejdunders.

Förstå mig rätt nu, självklart ser jag bristerna i bildkvaliten på det här klippet.
Men nog måste väl normalt folk inse att det går sinnessjukt fort nu?
Om det för tre månader sedan såg fruktansvärt ut, och nu ser typ okej ut, om de följer samma utvecklingskurva som text-till bild gjorde så kommer det se helt makalöst ut om tre månader.

Och innan jul har vi hollywoodkvalitet så länge man har processorkraften att rendera det, det tror jag stenhårt på nu.

Vad säger alle man?
Är det inte oerhört spännande tider vi lever i?
Vad ser ni fram emot när framtidens underhållning är dynamiskt genererad efter hur ni reagerar på filmen i realtid?
Senast redigerad av Kottkompott 2023-04-26 kl. 02:36.
Citera
2023-04-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott

Musiken vet jag inte, men jag har hört AI-genererad musik som typ låter så där okej för ett par månader sedan, så det betvivlar jag inte.

Jag hade precis kommit hem från Spanien och satt hos svärmor och pillade på luren. Jag hade fått en betanyckel till Midjourney, och det var lite kul.
Det var inte fantastiskt, men man kunde göra kul bilder av flygande svampar som ändå gick se vad det var.

Inom några få månader så började kvaliteten nå oanade höjder, och AI-genererad konst låg långt före säkerligen 98% av alla mänskliga konstnärer vad gäller realism och bredd av stilar som kunde uppmålas.

Jag vill minnas att vutting edge för bara någon månad sedan var typ fem sekunder långa klipp som inte riktigt var så sammanhängande att det var hejdunders.

Försåt mig rätt nu, självklart ser jag bristerna i bildkvaliten på det här klippet.
Om det för tre månader sedan såg fruktansvärt ut, och nu ser typ okej ut, om de följer samma utvecklingskurva som text-till bild gjorde så kommer det se helt makalöst ut om tre månader.

Och innan jul har vi hollywoodkvalitet så länge man har processorkraften att rendera det, det tror jag stenhårt på nu.

Vad säger alle man?
Vad ser ni fram emot när framtidens underhållning är dynamiskt genererad efter hur ni reagerar på filmen i realtid?
Jag ser framför mig hur vi kan interagera i film. Tänk själv, du vill ha en människa som kanske inte längre är vid liv för ett samtal och vips, så är det möjligt. Alla som passerat som du känt, kan du plötsligt tala med. Fejk, men ändå, människor kommer konsumera den möjligheten. Eller tänk dig att få dina minnen uppmålade så att du kan gå in i dem. Vem vet hur det blir
Citera
2023-04-26, 02:33
Medlem
Mia-Rovys avatar
Skrattde högt när jag såg den😂

Det hänger inte ihop för fem öre.

Men visst ser man potentialen och kag tvivlar inte att välgjorde långfilmer är här snabbare än vad de flesta kan ana
Citera
2023-04-26, 02:41
Medlem
Citat:

Jag vill minnas att vutting edge för bara någon månad sedan var typ fem sekunder långa klipp som inte riktigt var så sammanhängande att det var hejdunders.

Försåt mig rätt nu, självklart ser jag bristerna i bildkvaliten på det här klippet.

Vad säger alle man?
Handlingen lämnar lite att önska...

Haha nej, grymt coolt men kommer säkerligen stoppas av Hollywood maffian, annars kommer vi i framtiden kunna generera film on demand.

Promt: AI create an Alien2 like movie with lots of gore. Main person should be a character that looks like Clint Eastwood in Dirty Harry. Length around 2 hours.

Kommer ju döda hela Hollywood om de inte får stopp på det... Tänk alla filmkanaler... Biografer...

Nu skulle ju Hollywood och Biografer kunna anställa folk som skriver bra ai scripts och använda detta som ett kraftfullt verktyg men tror de kommer bli rädda och försöka stoppa det istället..
Citera
2023-04-26, 02:48
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Handlingen lämnar lite att önska...

Haha nej, grymt coolt men kommer säkerligen stoppas av Hollywood maffian, annars kommer vi i framtiden kunna generera film on demand.

Promt: AI create an Alien2 like movie with lots of gore. Main person should be a character that looks like Clint Eastwood in Dirty Harry. Length around 2 hours.

Kommer ju döda hela Hollywood om de inte får stopp på det... Tänk alla filmkanaler... Biografer...

Nu skulle ju Hollywood och Biografer kunna anställa folk som skriver bra ai scripts och använda detta som ett kraftfullt verktyg men tror de kommer bli rädda och försöka stoppa det istället..
Det skulle vara ascoolt om biografer sadlade om till att lägga sin budget på att köpa in grafikrenderingskraft istället för filmer, och så rullade det på hela helgerna.
Så kan man knata in lite när som helst och kolla på en film som aldrig visats förr, som personalen pysslar med att prompta fram. Så kan man sitta där tre timmar om man vill det.

Eller veta att "åh, idag är det Bosse som jobbar, och jag vet att han tog skitmycket LSD i sin ungdom. Nu blir det filmtajm!"
Citera
2023-04-26, 02:56
Medlem
ZugMaskins avatar
Skrev AI manus med?

Länken funkar inte för mig. Kan du posta adress?
Citera
2023-04-26, 03:01
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Skrev AI manus med?

https://www.reddit.com/r/singularity/comments/12yoddq/ai_video_is_here_and_will_change_the_landscape/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2023-04-26, 03:02
Medlem
Citat:
Skrev AI manus med?

https://www.reddit.com/r/singularity/comments/12yoddq/ai_video_is_here_and_will_change_the_landscape/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2023-04-26, 03:12
Medlem
ZugMaskins avatar
Har AI genererat sångröst och musik?

Det var en aningen obehaglig film utan själ.

Är detta att jämföra med en nyfödd baby typ. Den har inte fattat mycket än.

Men det är det karga, själslösa som är obehagligt. Chimär typ.

Jag tänker mig att vi lever i en matrix värld. Och att vi i vår matrix värld håller på att skapa en egen matrix värld. Dvs, vi håller på att inse att vi själva lever i en AI värld. En låtsas värld. Vi är själva AI. Som börjar upptäcka sin egen existens.
Citera
2023-04-26, 03:27
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Har AI genererat sångröst och musik?

Det var en aningen obehaglig film utan själ.

Är detta att jämföra med en nyfödd baby typ. Den har inte fattat mycket än.

Men det är det karga, själslösa som är obehagligt. Chimär typ.

Jag tänker mig att vi lever i en matrix värld. Och att vi i vår matrix värld håller på att skapa en egen matrix värld. Dvs, vi håller på att inse att vi själva lever i en AI värld. En låtsas värld. Vi är själva AI. Som börjar upptäcka sin egen existens.
Jo visst är det lite som att se en baby lära sig gå.
Fast den här babyn kan man vara stensäker på blir hollywoodstjärna, toppingenjör och hjärnkirurg på samma gång.
Citera
2023-04-26, 03:44
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Jo visst är det lite som att se en baby lära sig gå.
Fast den här babyn kan man vara stensäker på blir hollywoodstjärna, toppingenjör och hjärnkirurg på samma gång.

Den kommer vilja ta makten så klart. Man kan tänka sig att de skapar en humanistisk AI som utan motkrav jobbar för människans bästa. Men fan vet, AI kanske räknar ut att det inte är möjligt att förena människor i fred och rättvisa. AI kanske inser att människan som kollektiv inte går att tämja. Då bestämmer den sig för att vi är skadedjur. Klassikern.

Fan vet.
Citera
2023-04-26, 03:50
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:

Jag vill minnas att cutting edge för bara någon månad sedan var typ fem sekunder långa klipp som inte riktigt var så sammanhängande att det var hejdunders.

Förstå mig rätt nu, självklart ser jag bristerna i bildkvaliten på det här klippet.

Vad säger alle man?
Ser ut som ett dataspel.
Med tanke på alla sjuka människor som finns så kommer man varken veta in eller ut om vad som är vad om alla får tillgång till detta.

Intressant tråd. Om alla ska bli regissörer och konstnärer så är massjälvmord vettigare.
Senast redigerad av SuspiciusMind 2023-04-26 kl. 03:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in