2023-04-25, 19:42
Medlem
Har precis köpt en actionkamera, en Denver AC-1300. Modellen verkar inte tillverkas längre. Köpte den på Tradera och enligt säljaren skulle den vara ny och oanvänd, vilket verkar stämma då jag fick den i obruten originalförpackning.

Kameran har inbyggt batteri och det står i manualen att det behöver laddas men hur länge anges inte. Nu har jag haft den på laddning i omkring sex timmar men batteriet verkar inte ha laddats över huvud taget. När jag ansluter kameran till datorn så går displayen igång och det står On. Det är också det enda som händer om man inte trycker på knapparna också men det enda som händer då är att texten ändras. Trycker jag på knapparna när kameran inte är ansluten till datorn så händer ingenting över huvud taget. Kameran går inte igång, ingen text på displayen eller nåt. Någon som kan nåt om denna kamera och kan hjälpa mig?
Citera
2023-04-25, 19:59
Medlem
Strychnos avatar
Det är en väldigt gammal produkt, har den legat oladdad i oöppnad förpackning så är batteriet garanterat helt kasst och kan inte laddas.
Den är död helt enkelt, jättedöd.
Citera
2023-04-25, 20:08
Medlem
Nolltoleransens avatar
Om den vore min så skulle den hamna på en ÅVC
Citera
2023-04-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det är en väldigt gammal produkt, har den legat oladdad i oöppnad förpackning så är batteriet garanterat helt kasst och kan inte laddas.
Den är död helt enkelt, jättedöd.

Så det är ingen mening att försöka få igång den alltså?
Att kontakta säljaren och be få pengarna tillbaka känns lite onödigt också då det bara rör sig om ett par hundra (med frakten) och dessutom valde jag inte till köpskydd. Jag tänker inte försöka sälja den själv heller.
Citera
2023-04-25, 22:15
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestro-Katt
Så det är ingen mening att försöka få igång den alltså?
Att kontakta säljaren och be få pengarna tillbaka känns lite onödigt också då det bara rör sig om ett par hundra (med frakten) och dessutom valde jag inte till köpskydd. Jag tänker inte försöka sälja den själv heller.

Batteriet lär vara helt dött, när litiumbatterier har legat och dragit ur sig helt så är dom stendöda och går inte att ladda upp igen.
Lär inte vara mycket mening med att försöka få igång den, om den inte går igång på några upplivningsförsök är det nog tyvärr bara att slänga den (eller ha den på en hylla för att komma ihåg att inte köpa gammal död elektronik ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in