Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Fast i brevet som AF skickade till Gert, finns tydliga undertoner av att de känt varandra på ett nära/intimt vis. Annars skulle man aldrig skriva så till en "vanlig stalker" eller ens skicka ett längre handskrivet brev.
AF skäms säkert i efterhand och vill distansera sig från det.
Gert är ju lite lustig på det sättet, att han verkligen företog sig AF och lärde sig svenska, körde långa bilresor till Sverige, köpte en stuga här. Allt medan han faktiskt jobbade och skötte det klanderfritt. Och han var inte galen direkt med droger eller alkohol, eller att han planerade att typ mörda henne så fort han fick se henne eller komma nära. Det känns snarare som en djup dedikation än stalkern man föreställer sig är efter en berömd person.
Nog den mildaste stalkern en kändis kan råka ut för. Ändå. Även om jag kan förstå att det i perioder varit väldigt jobbigt för henne, då det trots allt handlar om en i grunden besatthet.
Efter lite googlande hittade jag ett handskrivet brev som tydligen fanns med i domstolsförhandlingen:
"Gert, Ekerö 18/1 -00
Anledningen till att jag skriver är att jag vill bli lämnad ifred.
Jag står fast vid mitt beslut, det finns inget hopp för oss tillsammans.
Jag ber dig att respektera detta, och det gäller på alla plan.
Jag vill inte ha några fler brev, och ingenting annat heller.
Agnetha"
Detta alltså skrivet efter vad det nu var hundratals brev från Gert, jag kan inte se annat än ett vänligt men bestämt avvisande.