2023-04-25, 19:12
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Grabben har alltså sålt över 90 000 majblommor på egen hand. Var bor han? Verkar vara ett minst sagt köpstarkt område han verkar i....

Nu har han sålt på nätet som jag förstått det. Han sålde ingenting och blev till och med bortkörd från en butik innan han gick viral på nätet. Även du kan köpa en majblomma eller två av pojken.

https://majblomman.shop/murhaf-1?fbclid=IwAR05PCcNdvZTiXExRmmeBPPgyPYz03HFwoKRMnZ JYkdS7jSyvsdIgRSQ70I
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1

Han är uppe i 2,5 miljoner nu! Det om man tar en genomsnittlig kostnad på 50 kr/st. Till 50.000 människor!

Det är såklart en bragt i sig om man nu inte är skeptiskt som jag är! Går det på något sätt att utnyttja detta? Vi leker med tanken att man skulle vilja "tvätta" pengar? Vad tjänar pojken på varje blomma?
Nej, tror inte alls på penningtvätt. Bara ett enormt snurr på försäljningen via sociala medier upplagt av andra och så en massa människor som handlar av honom digitalt via hans majblommekonto. Bra iofs, vore ännu bättre om även andra barn kan få sån här snurr på försäljningen, tjäna för egen del och så hoppas att pengarna, 90%, till Majblomman går vidare till något verkligt behjärtansvärt.

Köpte en (1) majblomma igår av en liten tjej som ringde på dörren. En liten blomma. Känner mig så ogenerös. Hade inte lust med mer och har enorma räkningar att betala. Blir tufft framöver.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Pojken gick från okänd till att sälja för hundratusentals kronor innan SD-drevet gick igång. Allt på ett par dagar. Det gör du inte ens på nätet utan ett rejält marketing team. Ni verkar inte förstå hur hårt man måste marknadsföra sig för att ens gå med vinst till en början.

Pojken är uppenbarligen använd av någon annan. Sen om det är pengatvätt eller något slags politiskt spel kan man bara spekulera om.

"Uppenbarligen"? Eftersom "det fattar ju alla". För du förstår ju inte hur det annars har gått till?
Citera
2023-04-25, 19:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Han blev viral för vad han är. En asylsökande negerpojke.
Några SD-kärringar blev arga och skrev att blatteungen borde åka hem till sin bajshydda. Vänstern uppmärksammade detta och nu passar alla godhjärtade människor på att köpa en Majblomma och runka av varandra då dom gjort något fint och stått upp mot rasismen.

Och där köpte jag en till av grabben!
Citera
2023-04-25, 19:14
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Ni är pinsamma. Både högern och vänstern.
Citera
2023-04-25, 19:17
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Nej, tror inte alls på penningtvätt. Bara ett enormt snurr på försäljningen via sociala medier upplagt av andra och så en massa människor som handlar av honom digitalt via hans majblommekonto. Bra iofs, vore ännu bättre om även andra barn kan få sån här snurr på försäljningen, tjäna för egen del och så hoppas att pengarna, 90%, till Majblomman går vidare till något verkligt behjärtansvärt.

Köpte en (1) majblomma igår av en liten tjej som ringde på dörren. En liten blomma. Känner mig så ogenerös. Hade inte lust med mer och har enorma räkningar att betala. Blir tufft framöver.

Enligt hemsidan går enbart 40% till välgörenhet. Barnet behåller 10%. Kopierar direkt från hemsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Majblomman
- 10 procent går till barnet som säljer majblommor.
- 10 procent går till gruppen barn som säljer majblommor.
- 40 procent går till den lokala majblommeföreningen för att dela ut i direkt ekonomiskt stöd.
- 40 procent till riksförbundet för påverkansarbete, stöd till forskning, råd och stöd till lokalföreningar.
Citera
2023-04-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Bara en? Ganska snålt tycker jag. Är inte antirasism värd mer än en hundring?

Tråkigt hur inskränkta svenskar är. Nog har du väl tusen spänn att lägga på lille Mohammed?
Citera
2023-04-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Familjen kommer att mista sitt försörjningsstöd under lång tid samt få en skatteskuld som heter duga. Grattis!
Är också tveksam till att det här blir till något bra för grabben och hans mamma och syskon i slutändan. Medierna kan ha gjort familjen en björntjänst, vilket jag i så fall skulle tycka var väldigt tråkigt för hans skull, ett barn.

Och så säga att han ville köpa uppehållstillstånd (som han sedan har sagt att han nu vet att man inte kan). Var har han fått det ifrån?
Citera
2023-04-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Enligt hemsidan går enbart 40% till välgörenhet. Barnet behåller 10%. Kopierar direkt från hemsidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Majblomman
- 10 procent går till barnet som säljer majblommor.
- 10 procent går till gruppen barn som säljer majblommor.
- 40 procent går till den lokala majblommeföreningen för att dela ut i direkt ekonomiskt stöd.
- 40 procent till riksförbundet för påverkansarbete, stöd till forskning, råd och stöd till lokalföreningar.
Ah, ok.
Citera
2023-04-25, 19:20
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Bara en? Ganska snålt tycker jag. Är inte antirasism värd mer än en hundring?

Tråkigt hur inskränkta svenskar är. Nog har du väl tusen spänn att lägga på lille Mohammed?

Köpte lite förut idag också.

Och visst har jag tusen spänn att lägga på honom. Betydligt mycket mer än så också, om jag vill. Han ser inte ut att behöva det däremot. Kul!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
3 miljoner nu.

10% av det får han behålla, det är 300.000:-

Fortsätter detta tempot lär han snart ha en mille på kontot.

Familjen lever förmodligen på socialbidrag får dom fortsätta göra det när grabben har en miljon på kontot?

65% skatt minst. Kom ihåg att vi lever i Sverige. 22 000kr av vinsten är skattefritt, resten beskattas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Han blev viral för vad han är. En asylsökande negerpojke.
Några SD-kärringar blev arga och skrev att blatteungen borde åka hem till sin bajshydda. Vänstern uppmärksammade detta och nu passar alla godhjärtade människor på att köpa en Majblomma och runka av varandra då dom gjort något fint och stått upp mot rasismen.

Som vanligt alltså. Känner igen mönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in