• 2
  • 3
2023-05-01, 00:32
Medlem
fernebos avatar
Trist att Red Bull r s verlgsna, men det glder mig att Perez nd verkar kunna utmana Verstappen i r.
Citera
2023-05-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trist att Red Bull r s verlgsna, men det glder mig att Perez nd verkar kunna utmana Verstappen i r.
Fast frgan r hur mycket Perez egentligen utmannade och hur mycket det var Verstappen sl av p takten eftersom inget annat team nd kan utmanna RB.
VER vet att ver hela ssongen kan inte Perez utmanna. En "rlig och fri" kamp ger bttre reklam n situationen som rdde i Mercedes dr HAM alltid var nummer ett framfr Bottas.
Citera
2023-05-01, 21:07
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast frgan r hur mycket Perez egentligen utmannade och hur mycket det var Verstappen sl av p takten eftersom inget annat team nd kan utmanna RB.
VER vet att ver hela ssongen kan inte Perez utmanna. En "rlig och fri" kamp ger bttre reklam n situationen som rdde i Mercedes dr HAM alltid var nummer ett framfr Bottas.

Verstappen r vrldens idag bste F1-frare och han sitter i den bsta bilen och jag r fullt medveten om att det inte kommer att bli ltt fr Perez (som jag iofs anser r lite underskattad). Lget r nd det att Perez bara ligger sex pong efter Verstappen. Perez har tv segrar och ett vunnet sprint och Verstappen tv segrar. S lnge Perez kan hlla sig nra Verstappen i tabellen s lr inte Red Bull utfrda ngra stallorders.

Det som kommer att gynna Perez i r r att Red Bull r s verlgsna. Om Verstappen har otur och tvingas bryta s finns det ingen Ferrari som srskilt ofta kan hota Perez frn att vinna. Sg tex att Verstappen har otur och tvingas bryta nsta tvling, samtidigt som Perez vinner. D kommer Perez g upp i VM-ledning och den kan han hlla i flera lopp framt ven om Verstappen skulle vinna ett par lopp p raken. Pongssyemet gr att det blir svrt att dra ifrn.

Tur och otur kommer ocks att spela in mer den hr ssongen, men det r nd vrt att notera att Perez verkar kra med betydligt strre sjlvfrtroende den hr ssongen. Med det sagt s r naturligtvis nd Verstappen storfavorit, men det vore ett misstag av honom att rkna bort eller underskatta sin stallkompis. Lgg till det att Verstappen redan tagit tv titlar och att Perez lr vara otroligt sugen p sin frsta. Snt spelar ocks roll.
Senast redigerad av fernebo 2023-05-01 kl. 21:11.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in