2023-04-24, 21:23
Medlem
Taigamannens avatar
Håller på att skapa lite olika google konton som inte får ha någon tydlig koppling till varandra. Använder en VPN för att skapa från olika IP adresser men hur döljer jag/fejkar vilken enhet jag skapar kontot ifrån? Google känner ju igen vilken enhet man loggar in ifrån och reagerar på om det är en ny.

Vet inte om jag lagt denna i rätt kategori, mod får flytta annars.
Citera
2023-04-24, 21:27
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taigamannen
Håller på att skapa lite olika google konton som inte får ha någon tydlig koppling till varandra. Använder en VPN för att skapa från olika IP adresser men hur döljer jag/fejkar vilken enhet jag skapar kontot ifrån? Google känner ju igen vilken enhet man loggar in ifrån och reagerar på om det är en ny.

Vet inte om jag lagt denna i rätt kategori, mod får flytta annars.

Gör det på virtuella datorer i typ virtualbox
Citera
2023-04-24, 21:55
Medlem
Taigamannens avatar
Ska kolla upp det.

Dum fråga kanske men identifierar google en enhet specifik (alltså som en unik enhet) eller är det inte mer än modell typ "Huawei P30"?
Citera
2023-04-25, 12:03
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ska kolla upp det.

Dum fråga kanske men identifierar google en enhet specifik (alltså som en unik enhet) eller är det inte mer än modell typ "Huawei P30"?

Om du har en google-app installerad så har appen tillgång inte bara till vilken modell du kör, utan även en tidsstämpel när telefonen tillverkades, samt vilka andra appar som är installerade. På så sätt kan de veta om två olika google-konton används på samma fysiska enhet.
Citera
2023-04-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Om du har en google-app installerad så har appen tillgång inte bara till vilken modell du kör, utan även en tidsstämpel när telefonen tillverkades, samt vilka andra appar som är installerade. På så sätt kan de veta om två olika google-konton används på samma fysiska enhet.
Om man fabriksåterställer en iphone och inte använder youtubeappen utan istället kollar youtube via brave browser istället, kan google komma åt något då?
Citera
2023-04-26, 13:26
Medlem
Taigamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn

På datorn då?
Citera
2023-04-26, 13:32
Medlem
Citat:
På datorn då?
Då får de tillgång till lika lite som alla andra hemsidor på din dator.

Om du däremot loggar in på Googles tjänster i Google Drive och andra program är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in