2023-04-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zdib
Lastbil som skulle lossa en container, stödbenet gav vika och containern föll över killen

Där har du fel. Tydligen tipptub som släppte från fästet därav det snabba förloppet.
Citera
2023-04-24, 17:59
Medlem
Hobbybondes avatar

Två trådar om samma händelse sammanfogade.
/Mod
Citera
2023-04-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustDumpIt
Där har du fel. Tydligen tipptub som släppte från fästet därav det snabba förloppet.

Vad är en tipptub? Låter som något slang sopgubbar använder för en viss container vanligt folk inte känner till.
Citera
2023-04-24, 18:50
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustDumpIt

Var det någon typ av sidolastare?
Citera
2023-04-24, 18:54
Medlem
Ingen som har ett namn?
Citera
2023-04-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Vad är en tipptub? Låter som något slang sopgubbar använder för en viss container vanligt folk inte känner till.

Om du har sett tex en flisbil (om inte så googla) så kan dom tippa hela flaket åt sidan för att lossa, typ som att grusbilar tippar flaket bakåt osv. Om nu det jag hört stämmer att det är någon bulktrailer med tipp så kan jag tänka mig att den hydrauliska tuben som lyfter flaket/containern (eller vad det nu är i detta fall) har gått av i toppläge.
Citera
2023-04-24, 19:19
Medlem
Lastbilen måste ju varit i rörelse eller har containern blivit knuffad omkull,
Citera
2023-04-24, 19:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Lastbilen måste ju varit i rörelse eller har containern blivit knuffad omkull,

Kolla kommentaren ovanför din. Jag har sett flisbilar fullt med virke som rasat när hydrauliken fuckat upp. Vet ej hur det går till när det hänger sig eller varför i helvete man kör virke i en flisbil men det var guds nåde att chauffören inte fick 5 ton limträbalk över sig.

Då är det gocke.
Citera
2023-04-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Kan ju varit en liftdumper. Där hänger containern i 4 kjedjor som sitter i ett aggregat med 2 lyftcylindrar. Om man lyfter en full container och ena tuben/cylindern lossnar kanske containern kan tipp. Dessa liftaggregat manövrerar man ofta med fjärrkontroll så han kan ju stått väldigt nära och fått containern över sig men det är bara spekulationer från min sida..
Kan ju också vara någon typ av lastbärare som lotsas mot lastkaj och media slarvigt kallar det för container???
Citera
2023-04-24, 20:20
Medlem
Ser ut som en bulkbil vid byggnadens bortre högra hörn på bilden i vk. Tryckstången är utskjuten till max. Och ”tanken” ligger bredvid.
Citera
2023-04-24, 20:39
Medlem
Nån som vet namnet på personen som gick bort ?
Citera
2023-04-24, 21:21
Medlem
Fyfan, får flashbacks till alla near misses man varit med om i samband med lossningar och containerbyten.

Säkerhetsavstånd för helvete gubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in