Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-23, 23:04
Medlem
Precis som under pandemin, då många branscher drabbades negativt, så är vi ju återigen inne i en svacka. Då gick det över förväntan åtminstone för mig och de flesta av mina kollegor, men nu känns det ännu mer osäkert.

Det ekonomiska är inte det värsta i mitt fall eftersom jag tjänat hyfsat tidigare och dessutom ärvt en del. Men pengar är ju inte allt (om än jätteviktigt), och förr eller senare kan det bli mörkt även på den fronten.

Det är klart att många är oroliga för framtiden och inte minst för att förlora arbetet helt och hållet.

Har kostnadsfri psykologhjälp via en sjukförsäkring som jag har funderat på att utnyttja, men vet inte om det är någon idé att ens försöka. Vad skulle ”hen” kunna göra för mig?
Citera
2023-04-24, 00:32
Medlem
Glostrups avatar
Framtiden är alltid oviss, och ovisshet kan vara jobbig. Det är ju lätt att säga ”oroa dig inte”, men det löser ju inte din situation. Jag tycker att du ska ta chansen att prata med någon om din oro, den verkar ju finnas där i grunden hos dig och du kanske kan få hjälp att hantera den. Att prata med en psykolog eller samtalsterapeut kan ju om inte annat göra det tydligare vad en sådan skulle kunna göra för dig.

Testa.
Citera
2023-04-24, 09:36
Är bara latmaskar som bör vara oroliga, är du anpassningsbar och arbetsam finns det alltid jobb.
Är brist på bra arbetare, latmaskar är det ett överflödet av pga sosse politiken Sverige haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in