Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Finns det en luftskruv som ska öppnas?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hilder
Vill tro att motorskyddet är lite för lågt ställt. Öppna locket till
motorskyddet, testa och höj med 0,5 A. Går den längre stund
eller fortsätter gå är felet där.
Citat:
Ursprungligen postat av
filip60
Jag hade nog ställt denna fråga till Säljaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
shockhead
Byt kolen i motorn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
du skriver inte om motorskyddet utlöser och du måste återställa detta manuellt ?
Ett motorskydd till trefasmotorer återställer inte säg själv , i alla fall aldrig på dom äldre maskinerna jag jobbat med.
Känn på motorn direkt efter den stannat är den så varm att du inte kan ta på den är det något allvarligt fel.
Kolla maskins säkringar i gruppcentralen är alla verkligen hela , visserligen bör den inte ens starta om en fas är borta.
Går såget lätt dra runt manuellt ? om inte kanske lager är slut och den går så tungt att motorskydd utlöser.
Någon skrev att "skruva upp motorskyddets inställning" inget att rekommendera , motorskyddet sitter där för att skydda motorn mot brännas sönder i lindningarna.
Enda man skall göra är att kolla att motorskyddet är rätt inställd mot vad det skall vara
Citat:
Ursprungligen postat av
TELAVIV91
Är det Y-D start på den?
Många frågor som jag inte kan besvara. Har inte koll på hur den fungerar eller det tekniska ännu.
Men klingan snurrar lätt, det är inget fel på strömmen till sågen (från uttaget), och knappen verkar inte glappa. En elektriker tog en snabb titt på den och hittade inget uppenbart fel.
Säljaren har fått tillbaka sågen idag och säger att han ska fixa den så vi får hoppas att det blir gjort.