2023-04-23, 10:26
Medlem
A-Ks avatar
Taget från AT:

Det var vid 18.30-tiden på lördagen som det drogs igång en stor polisinsats i centrala Avesta. Vi blev beordrade till platsen med anledning av ett bråk och väl på plats påträffade vi en skadad person. Detta gjorde att vi inledde en förundersökning om försök till mord, säger Dan Gradö, vakthavande befäl på polisregion Bergslagen.
Jag kan i det här skedet inte gå in på vad är för typ av skador eller vad de kan ha orsakats av. Men vi har vidtagit flera polisiära utredningsåtgärder, bland annat är den här platsen avspärrad och vi har gripit en person som är misstänkt för det här brottet.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2023-04-23, 19:44
Medlem
Skedde i en halal livs... behöver vi säga mer?

Läste på fejjan när någon länkade en man som var dit och gav BO vård att sticket kunde ha haft ihjäl denne, så antagligen var det med avsikt för att ha ihjäl han.
Citera
2023-04-23, 22:10
Medlem
En mänsklig halal slakt mao...

Nedan texten från FB sidan ....

Igår blev en märklig kväll. Satt och tog en öl på en uteservering i Avesta. När vi satt där så hörde vi ett bråk på ca 100 m avstånd med någon som lät väldigt märkligt. Gick ut på gatan och tittade åt det hållet, en större samling människor som verkade bråka och skrika. Gick upp dit, där stod tre st och skrek på varandra, sen satt där en man och blödde kraftigt. Satt mig bredvid mannen och han lät som han inte riktigt kunde andas, lite dom astma fast mycket högre. Han höll sig hårt mot det blödande stället, nästan i armhålan, uppe under vänster arm. Mannen i fråga hade blivit knivhuggen, såg ut som det kanske var en förskärare sett till bredden och formen av såret. Jag såg till att vi fick papper för att hålla för såret. Några minuter senare kom polis, de trodde gärningsmannen var kvar inne i butiken så de gick in med dragna vapen. Själv gick jag in till polisen och sa, och att vi behövde akutväskan. Jag fick den och fick ut bandage så jag kunde täcka såret. Höll sedan hårt tryck på det tills ambulans anlände och tog hand om mannen.
Verkade som han blivit huggen av en förskärare, verkade också som att kniven skadat luftstrupen eller liknande, pga andningssvårigheter. Det där kunde precis lika gärna träffat större blodkärl. Tror han klarar sig ok om det inte var inre skador.
Citera
2023-04-23, 22:15
Bannlyst
Låter som att en kniv var inblandad ?
Citera
2023-04-24, 21:07
Medlem
Ingen som vet men GM är?
Citera
2023-04-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SakerFlyger
Ingen som vet men GM är?

" man i 40 års åldern anhållen. Åklagaren ska fatta beslut om häktning före kl 12.00 på tisdagen." Enligt Aftonbladet

SvT skriver : man i 35-årsåldern.

Så efter 12 bör man kunna ringa/maila tingsrätten och få besked.
Senast redigerad av emmizen32 2023-04-25 kl. 10:05. Anledning: Tillägg av annan artikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in