Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Okej. Noterat. Det är inte tillräckligt illa att restauranger skjuts sönder med automatvapen och oskyldiga blir träffade.
Vad fan är det för fel i huvudet på dig egentligen?
Du verkar inte vara särskilt läskunnig så jag ska skriva i punktform så att du förstår.
* Det skjuts och gängkrigas i Sverige och oskyldiga blir träffade. Det är åt helvete och har blivit värre de senaste 15 åren.
* Det påverkar väldigt sällan vanliga människor. De flesta känner ingen som blivit skjuten av en knarklangande tonåring.
* Det mer påtagliga för majoriteten är de vardagliga tecknen på slum såsom kaosbarn i centrum, vandalism och trasiga människor med dubbeldiagnos som mår dåligt offentligt.
* För ca 15 år sedan var det högre risk för gemene man att på dagtid befinna sig i sunkiga förorter som Husby, Biskopsgården och Rosengård. Vuxna blev rånade av småbarn och folk var väldigt utåtagerande helt offentligt.
* Det är inte på samma sätt idag. Det är extremt dödligt att delta i gängkriget och större risk att privatpersoner blir skjutna utomhus på kvällarna, i dessa områden. Men de flesta kriminella sköter sitt och ger sig inte på vanligt folk. De är mer intresserade av sin knarklangning och sina gängkrig.
* Alltså: gängkrigen och skjutningarna är ett av våra största samhällsproblem nu för tiden. De flesta av oss gör klokt att ta avstånd och framförallt sluta köpa knark. Men jag hade hellre tagit mina ungar på en solig promenad i förorten idag än för 15 år sedan.