2023-04-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Konstigt! Väldigt slummigt där redan för 8-10 år sedan.

Skotthål i lghter, utbrett missbruk, kriminella som stryker runt och jag var faktiskt och käka lunch på vårväderstorget nåra veckor innan dom sköt upp skiten med automatvapen.

Men sen är jag norrlänning också så min definition av slum kanske är annan än din! Men för mig är vapen, graffiti, våldsamma utlänningar, missbruk och ekonomiska problem helt klart slum.

Knappast, har aldrig sett någon slum i gbg men min åsikt av slum är inte som din syn.
Slum för mig är provisoriska boende, stora hälso- och sanitetsproblem självklart utbredd kriminalitet men det är väldigt tryggt att gå i dessa områden, fastigheter som är nedklottrade med graffitti, glas som är sönder, allmänt trasigt, tecken på väldig nedgånget med andra. Nedskräpat utanför.

Nedvittrade hus har jag sett en helt gata i Gårda, fastigheter lite överallt men det gör inte stället till slum. Jag bor också i en förort med nybyggen överallt men dom är också fullklottrade med graffiti.
Så nej Graffiti gör inte områden till slum men det är självklart en start år den riktningen.
Våldsamma utlänning och missbrukare finns överallt.
Att folk är fattiga gör inte områden automatisk till slum
Citera
2023-04-25, 10:51
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Knappast, har aldrig sett någon slum i gbg men min åsikt av slum är inte som din syn.
Slum för mig är provisoriska boende, stora hälso- och sanitetsproblem självklart utbredd kriminalitet men det är väldigt tryggt att gå i dessa områden, fastigheter som är nedklottrade med graffitti, glas som är sönder, allmänt trasigt, tecken på väldig nedgånget med andra. Nedskräpat utanför.

Nedvittrade hus har jag sett en helt gata i Gårda, fastigheter lite överallt men det gör inte stället till slum. Jag bor också i en förort med nybyggen överallt men dom är också fullklottrade med graffiti.
Så nej Graffiti gör inte områden till slum men det är självklart en start år den riktningen.
Våldsamma utlänning och missbrukare finns överallt.
Att folk är fattiga gör inte områden automatisk till slum
Tror vi får hålla med om att vi inte håller med varandra.

För mig är stora delar av gbg slum allt som allt. Misär hos befolkningen, trasigt samhälle, missbruk, våld och kriminalitet. Utlänningar och ingen svenska.

För mig är det inte bara slum utan ghetto också.
Citera
2023-05-08, 19:35
Medlem
Citat:
Konstigt! Väldigt slummigt där redan för 8-10 år sedan.

Skotthål i lghter, utbrett missbruk, kriminella som stryker runt och jag var faktiskt och käka lunch på vårväderstorget nåra veckor innan dom sköt upp skiten med automatvapen.

Men sen är jag norrlänning också så min definition av slum kanske är annan än din! Men för mig är vapen, graffiti, våldsamma utlänningar, missbruk och ekonomiska problem helt klart slum.

Kriminaliteten är en sak, och det är bedrövligt hur det skjuts och krigas i stora områden i Sverige. Men med det sagt så sker det främst nattetid och märks inte av oss besökare. Det vi märker och skräms av är att känna weedlukt helt öppet, att bli omringad av fem tolvåringar som kräver att man ska köpa ut cigg åt dem, samt att det går runt mentalt sjuka människor som skriker och blöder utan att någon bryr sig. Såna områden har vi faktiskt inte jättemånga, och jag tycker faktiskt att det var värre tio år innan dödsskjutningarna spårade ur fullständigt. Så länge man inte är rädd för mångkulturen är det idag helt ok att promenera i Biskopsgården eller Rosengård en solig dag, vilket man inte kunde säga 2005.
Citera
2023-05-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det finns inga slumområden i Sverige
Mycket p.g.a. att hyresvärdarna är snabba med att avlägsna klotter och varje morgon städas det upp runtikring allmänna ytor. Saker och ting blir kontinuerligt reparerade och det finns kvartersvärdar som rycker ut genast vid minsta driftstörning.
Jag har aldrig sett något slumområde i Sverige . Definitionen på slum är alltså att ingen jävel bryr sig om närmiljön, hämtar sopor, avlägsnar klotter, inventarier tillåts förfalla och husen har stora behov av underhåll. Aldrig någonstans i Sverige har jag sett hyreshus som närmar sig slum
Du har rätt men samtidigt fel. Det finns bostäder i Sverige där hyresvärdar struntar fullständigt i underhåll och har bostäder i skick man inte tror ska finnas i landet.
Citera
2023-05-08, 19:39
Avslutad
Vi kommer garanterat att få slumområden ifall den blåbruna sörjan får behålla makten. Där ställs grupp mot grupp och med en aura av brunt som omsvävar den gamla vanliga unkna kapitalismen kommer det att bli minoriteter och människor som flytt krig och förföljelse som kommer att bli måltavlor.
Citera
2023-05-09, 01:22
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfoholik
Kriminaliteten är en sak, och det är bedrövligt hur det skjuts och krigas i stora områden i Sverige. Men med det sagt så sker det främst nattetid och märks inte av oss besökare. Det vi märker och skräms av är att känna weedlukt helt öppet, att bli omringad av fem tolvåringar som kräver att man ska köpa ut cigg åt dem, samt att det går runt mentalt sjuka människor som skriker och blöder utan att någon bryr sig. Såna områden har vi faktiskt inte jättemånga, och jag tycker faktiskt att det var värre tio år innan dödsskjutningarna spårade ur fullständigt. Så länge man inte är rädd för mångkulturen är det idag helt ok att promenera i Biskopsgården eller Rosengård en solig dag, vilket man inte kunde säga 2005.

Okej. Noterat. Det är inte tillräckligt illa att restauranger skjuts sönder med automatvapen och oskyldiga blir träffade.

Vad fan är det för fel i huvudet på dig egentligen?
Citera
2023-05-10, 13:44
Medlem
halaltarzans avatar
Sista slummen som fanns runt Sthlm var väl Lugnets industriområde?

De drog ju vidare när det revs och många enligt en polis jag pratade med hamnade i ett liknande område neråt Haninge.
Citera
2023-05-19, 20:32
Medlem
pantywankers avatar
Har funnits slum ganska nyligen även i Göteborg.
En del av området vid slakthuset var ett slumområde som såg för jävligt ut med massor av skräp på gatorna och fallfärdiga ruckel. Mellan Waterloogatan och E45 söder om järnvägsöverfarten, Allt detta blev rivet när man byggde ut E45 med Röde orm= Parthallsförbindelsen.
Kolla in den här gamla bilden från 2000.
Kolla så otroligt skräpigt det är överallt.
Jag kan inte ge några bättre bilder eftersom jag inte minns vad gatorna hette.

https://postimg.cc/T50FFxGM
Citera
2023-07-13, 12:51
Medlem
Citat:
Okej. Noterat. Det är inte tillräckligt illa att restauranger skjuts sönder med automatvapen och oskyldiga blir träffade.

Vad fan är det för fel i huvudet på dig egentligen?

Du verkar inte vara särskilt läskunnig så jag ska skriva i punktform så att du förstår.

* Det skjuts och gängkrigas i Sverige och oskyldiga blir träffade. Det är åt helvete och har blivit värre de senaste 15 åren.
* Det påverkar väldigt sällan vanliga människor. De flesta känner ingen som blivit skjuten av en knarklangande tonåring.
* Det mer påtagliga för majoriteten är de vardagliga tecknen på slum såsom kaosbarn i centrum, vandalism och trasiga människor med dubbeldiagnos som mår dåligt offentligt.
* För ca 15 år sedan var det högre risk för gemene man att på dagtid befinna sig i sunkiga förorter som Husby, Biskopsgården och Rosengård. Vuxna blev rånade av småbarn och folk var väldigt utåtagerande helt offentligt.
* Det är inte på samma sätt idag. Det är extremt dödligt att delta i gängkriget och större risk att privatpersoner blir skjutna utomhus på kvällarna, i dessa områden. Men de flesta kriminella sköter sitt och ger sig inte på vanligt folk. De är mer intresserade av sin knarklangning och sina gängkrig.
* Alltså: gängkrigen och skjutningarna är ett av våra största samhällsproblem nu för tiden. De flesta av oss gör klokt att ta avstånd och framförallt sluta köpa knark. Men jag hade hellre tagit mina ungar på en solig promenad i förorten idag än för 15 år sedan.
Senast redigerad av barfoholik 2023-07-13 kl. 12:53.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in