2023-04-22, 05:36
Medlem
Stormpiskares avatar
Det är enligt Linköpings kommun "Sveriges modernaste simhall", och jag får det till att det även är Sveriges största med sina 21 732 kvadratmeter.

Bland annat finns en femtiometersbassäng med tio banor, och tydligen söker de alkoholtillstånd för sin relaxavdelning, vilket nog kan anses vara unikt för en kommunal simhall.

Enligt media ska den inte vara direkt flashig, mer otroligt effektiv och funktionell.

Ska du på invigningen? Är det värt en liten tur?
Citera
2023-04-22, 06:46
Medlem
elmhedens avatar
En sämre och avsevärt mer kulturellt berikad variant av Yasuragi är väl en sak att lägga skattepengar på antar jag...
Citera
2023-04-22, 06:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
En sämre och avsevärt mer kulturellt berikad variant av Yasuragi är väl en sak att lägga skattepengar på antar jag...
Nu var inte frågan om det var bra att lägga skattepengar på simhallen.
Citera
2023-04-22, 07:22
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Nu var inte frågan om det var bra att lägga skattepengar på simhallen.

Sant. Tror inte jag kommer besöka anläggningen, men vore ju spännande att få höra hur det är.
Citera
2023-04-22, 07:24
Medlem
BekraftadNegers avatar
Är det Tinnis man bygger ut?

Alkohol och bad har alltid fungerat bra tillsammans! Addera några ökenhazarer till ekvationen och "we've got a winner".
Senast redigerad av BekraftadNeger 2023-04-22 kl. 07:26.
Citera
2023-04-22, 07:29
Medlem
Ser riktigt fint ut. Bättre arkitektur än man förväntar sig av kommunalt. Dom har satsat! Tyvärr är det medely som sköter det :/
Citera
2023-04-22, 07:33
Min upplevelse av äventyrsbad är ofta att de är rätt tråkiga. Adrenalinkickar fås bäst på nöjesfält i rollercoasters.
Citera
2023-04-22, 09:23
Medlem
sommarlovs avatar
Efter vissa upplevelser när jag badat med barnen, kommer jag aldrig besöka simhallar igen.
Insjöar och havsbad är oftast fria från spännblattar och brushor.
Jag undrar om andra också tänker så här?
Citera
2023-04-22, 16:32
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Efter vissa upplevelser när jag badat med barnen, kommer jag aldrig besöka simhallar igen.
Insjöar och havsbad är oftast fria från spännblattar och brushor.
Jag undrar om andra också tänker så här?

Så här tänker majoriteten av svenskarna, det är få svenskar på kommunala bad. Man är där för simskolan på sin höjd.
Citera
2023-04-22, 16:56
Medlem
halaltarzans avatar
Var inne på deras hemsida och kikade lite efter om det framgick om "Sveriges modernaste simhall" även har tagit några nya grepp mot tjyverier och otrygghet men fann tyvärr inget. Var för övrigt en flitig besökare en gång i tiden på Eriksdalsbadet men efter några så att säga incidenter så fick man lägga det på hyllan.
Citera
2023-04-27, 11:55
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var inne på deras hemsida och kikade lite efter om det framgick om "Sveriges modernaste simhall" även har tagit några nya grepp mot tjyverier och otrygghet men fann tyvärr inget. Var för övrigt en flitig besökare en gång i tiden på Eriksdalsbadet men efter några så att säga incidenter så fick man lägga det på hyllan.

Ja jävlar, där var man med barnen på sportlovet en sväng. Så oerhört mångkulturellt. Babbegäng som skröt om att de badade med kalsonger under badbyxorna.
Nej, det gör man inte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in